1.060.379

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskola szocializációs funkciói

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bábosik István: Az iskola szocializációs funkciói 11
A szocializáció értelmezése 13
Az iskola szocializációs funkciói 15
Irodalom 17
I. Az egyén szociomorális fejlesztése és szociális életképességének
megalapozása az iskolában 19
Pálvölgyi Ferenc: Az iskola szerepe a személyiség szociomorális formálásában 21
Irodalom 35
Bábosik István - Bábosik Zoltán: A korai fejlesztés szerepe a szociális életképesség megalapozásában 36
A szociális életképesség kompetenciáinak fejlesztési folyamata és
feltételei 38
A munka világára történő felkészítés folyamatának vizsgálata az
általános iskolában 40
Az élethosszig tartó tanulás kompetenciáinak fejlesztése
az iskolában 43
Irodalom 46
Kovács Zoltán - Székely Melinda: Tanulók interkulturális szocializációja kooperáció útján 47
A tatrangi szocializációs műhelyfoglalkozás terve 47
A kutatás célja és a kezdeti hipotézisek 48
A kísérlet 48
Az eredmények 50
A szocializáció megfigyelése 51
A tevékenységekkel kapcsolatos visszajelzések a gyermekek
és a tanárok részéről 52
II. Az iskola prevenciós feladatai és lehetőségei 57
Tölgyesi József: Az iskola szociálpedagógiai környezete 59
Irodalom 70
Jankó Judit: Szociális szakértelem az iskolában - iskolai szociális munka 71
Előzmények 71
A kapcsolódó jogi szabályozás 72
További érvek az iskolai szociális munka indokoltságának
alátámasztásához 75
Pedagógus - szociális munkás, avagy az együttműködés
lehetőségei 78
A szociális munkás feladatai az iskolában 79
Irodalom
Jolana Hroncová: A szociálpatológiai jelenségek megelőzése a szociálpedagógia
területén - múlt, jelen és a jövő 83
Prevenció a szociálpedagógia történeti fejlődése tükrében 83
A szociálpatológiai jelenségek megelőzése 85
A szociálpedagógus lehetőségei és perspektívái a gyakorlatban 87
Irodalom 88
Ingrid Emmerová: Szociálpedagógia az általános és a középiskolában - a jelenlegi
helyzet és perspektívák a Szlovák Köztársaságban 90
Irodalom 97
Fábián Henriette: Sebzett kamaszlélek - depresszió és öngyilkosság serdülőkorban 98
A depresszió tünetei 99
A disztímia 100
A major depresszió 101
A felnőttkori, serdülőkori depresszió különbségei 102
Előfordulási gyakoriság 103
Pszichoszociális következmények 104
Öngyilkosság, öngyilkossági kísérletek 104
Rizikó- és védőfaktorok 105
Nemi különbségek 107
Magyarázó elméletek 108
Tudományos elméletek 109
Terápia, prevenció 110
Irodalom 112
III. Integráció, inklúzió az iskolában 115
Sipeki Irén - Nemesné Somlai Gitta: A sajátos nevelési igényű gyermek az iskolában
Fogalmi áttekintés - A fogyatékosság fogalmának alakulása 117
a 80-as évektől napjainkig 118
A sajátos nevelési igényű gyermek 120
Az integráció, inklúzió fogalma 121
A jó gyakorlat 123
Útban a megújulás felé 124
Az integráló oktatási intézményekről 124
Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények 125
Az integráló iskola alapfeladatai közül néhány 126
A sikeres integráció megvalósulásának fontos elemei 127
Egy felmérés tanulságai 128
Új kihívások a pedagógusoknak 131
Összegzés 132
Irodalom 133
Torgyik Judit: Az együttműködés lehetőségei a roma gyerekek érdekében 134
A roma családok szocioökonómiai helyzete hazánkban 134
A roma gyerekek iskolái 137
Miben működhet együtt a pedagógus, a szociális munkás, az
iskolapszichológus és az andragógus? 139
Jó gyakorlatok 143
Irodalom 145
Mahlerné Köfner Anikó: Esély, egyenlőség - Autizmusspecifikus csoportos integrációs
modell 147
Az autizmus spektrum zavar fogalma 148
Jellemző tünetek 148
Integráció, inklúzió 150
Az integrált nevelés-oktatás fajtái és szabályozói 151
Gyakorlati tapasztalatok 153
Csoportos integrációs modell. Előkészítés 154
Partnerség 155
„Autizmusbarát környezet" 155
Átjárhatóság 157
Előnyök és veszélyek 159
Irodalom 160
IV. Fejlesztés és korrekció 161
Venter György - Márton Sára: Iskola és hátránykezelés 163
Bevezető gondolatok - Esélyteremtés és társadalmi kohézió 163
A tanulók közötti különbségekről és a különbségek
természetéről 165
Egyenlőtlenségek a kutatások tükrében 166
Az iskolai szelekció 168
Iskolai lemorzsolódás 169
Az egyenlőtlenségek csökkentésének oktatáspolitikai dimenziói 172
Az oktatásirányítás mozgástere, eszközei 172
Néhány sikeres hátránykezelési stratégia 173
Integrációs stratégia - a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók
integrációja 174
Irodalom 175
Hátrányos helyzetű tanulók továbbtanulásának támogatása
speciális tréningprogramok segítségével (Hanák Zsuzsanna) 178
Elméleti háttér 178
A téma módszertani megközelítése 179
„Segítő" tréning az általános iskolai pedagógusok számára 180
„Segítő" tréning a középiskolai pedagógusok számára 181
„Merre tovább?" tréning az általános iskolai tanulók és szüleik
számára 182
„Beilleszkedő" tréning a középiskolát kezdő tanulók számára 183
„Kortárs segítő" tréning a felsőbb éves középiskolai tanulók
számára 184
A jövő 185
Irodalom 186
Szondy Máte: A pozitív pszichológia lehetőségei a marginális társadalmi
helyzetű fiatalok személyiség-fejlesztésében 187
A pozitív pszichológia irányzata 188
A pozitív pszichológia fejlődése 188
A pozitív pszichológia alapelvei 190
A jóllét jelentése 191
Marginális helyzetű fiatalok 192
Magyarországi helyzet 193
Veszélyeztetett gyerekek 194
A marginalizálódott gyermekek jellemzői és szükségletei 194
A pozitív pszichológia lehetőségei a marginális helyzetű fiatalok
segítésében - Elméleti áttekintés 196
Protektív faktorok 197
A pozitív pszichológiai intervenciók általános jellemzői 198
A pozitív pszichológia lehetőségei a marginális helyzetű fiatalok
segítésében - Gyakorlati példák 198
Szervezett aktivitások fiatalok számára 199
A programok hatásai 199
A változás folyamata 200
Az erősségek és erények 200
Irodalom 202
V. Reintegráció, reszocializáció 205
Perhács János: A pedagógusok és szociálandragógusok szakmai kompetenciáinak
megújítása 207
A szociálandragógia tárgya, struktúrája és feladatai 207
A szociálandragógia és más tudományágak közötti kapcsolat 211
A szociálandragógia céljai, funkciói és rendszere 214
A szociálandragógus szakmai kompetenciái 218
Irodalom 222
Mészáros Ilona: Pedellusok, avagy roma szülők az általános iskolában 224
A program célja és jellege 225
Ki lehetett pedellus? 226
A tapasztalatokról röviden 227
Befejezésül 232
Irodalom 233
VI. Szocializációs deficitek és következményeik 235
Hervainé Szabó Gyöngyvér: A globalizáció és az ifjúsági bandák kapcsolata 237
A globalizáció és az ifjúsági bandák 237
Az ifjúsági bandák regionális sajátosságai 238
Ifjúsági bandák Európában 240
A nemzetközi szervezetek és az ifjúsági bűnözés kérdései -
Az ENSZ tevékenysége 241
Az OECD kutatásai 242
Az Európai Unió és a fiatalkori bűnözés 242
A bűnmegelőzés intézményesülése Magyarországon 243
Összegzés 248
Irodalom 249
Mátóné Szabó Csilla: Az ifjúsági szubkultúrák szocializációs hatásainak iskolai
kezelése 251
A posztmodern társadalom problémái 251
Ifjúsági szubkultúrák 252
Rockerek 254
Alternatívok vagy alterek 254
Punkok 255
Szkínhedek 256
Diszkósok, house-osok, technósok 257
Rapperek, deszkások 258
Emósok 259
Anime-fanek 260
A pedagógusok felelőssége. Meghökkentő külső az iskolában -
a pedagógusok hozzáállása 261
Az egészségkárosító magatartás megelőzése és visszaszorítása 263
Összegzés 266
Irodalom 267
Réthy Endréné: A fiatalkori bűnelkövetés kialakulásához vezető veszélyeztető
tényezők, zavarok 270
Zavarok társadalmi szinten 270
Új társadalmi-gazdasági elvárások megjelenése 271
Zavarok a családi nevelésben 273
Zavarok az intézményes nevelés szintjén 277
Zavarok a tanulónál 280
Az énkép és önértékelés 281
Az önértékelést segítő speciális fejlesztési eljárások 283
Irodalom 284
A kötet szerzői 286
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem