Bevezetés | 7 |
Mezei Gyula: Az igazgató szerepe | 9 |
Az igazgató alkalmasságáról | 9 |
A törvényes előírások | 9 |
Az igazgató személyisége | 14 |
Az igazgató szakmai felkészültsége | 19 |
Az igazgató közéleti ember | 21 |
A pályázati rendszer | 22 |
Szemelvények | 26 |
Golnhofer Erzsébet: A hatékony vezető | 26 |
Mezei Gyula: A vezetés szakszerűsége | 27 |
Dokumentum | 28 |
Horváth Márton: Önismereti gyakorlat iskolavezetők számára | 28 |
Kérdések - feladatok | 31 |
Az igazgató szerepe a vezetésben | 33 |
Az iskolában nincs kollektív vezetés | 33 |
Az igazgató hatalmának forrásai | 41 |
Célszerű munkamegosztás a vezetésben | 42 |
Szemelvények | 52 |
Golnhofer Erzsébet: Az iskolavezetés modellje | 52 |
Zalka György: Közvetlen segítőtársaink, az igazgatóhelyettesek | 54 |
Mezei Gyula: A pedagógiai önállóság | 55 |
Kérdések - feladatok | 63 |
Az iskola működése, önállósága | 65 |
Az iskola önállósága | 65 |
Az önállóság öt területe | 67 |
Az iskolában működő önkormányzatok | 76 |
Szemelvények | 85 |
Az Oktatási Miniszter tájékoztatója | 85 |
Mezei Gyula: A legtöbbet hangoztatott aggályok | 86 |
Kozma Tamás: Autonómia: mítosz és valóság | 86 |
Kérdések - feladatok | 88 |
Bosch Márta: Munkaügy és munkajog | 89 |
A munkaügyi kapcsolatok jogi szabályozásáról és az intézményen belüli sajátos szabályozásról | 89 |
Törvények és jogszabályok alapján | 89 |
A közalkalmazotti jogviszony jogi szabályozása | 89 |
Érdekegyeztetés, belső munkaügyi szabályok | 93 |
A kollektív szerződés | 96 |
A személyi döntések kiemelkedő szerepe | 102 |
A pályázatok kiírása | 103 |
A kinevezés jogviszonyt teremt | 105 |
Mit tartalmaz a munkaköri leírás? | 108 |
Dokumentum | 110 |
Közalkalmazotti szabályzat | 110 |
Kollektív szerződés | 113 |
Munkaköri leírás iskolai igazgatóhelyettes részére | 115 |
Munkaköri leírás diákotthoni igazgatóhelyettes részére | 117 |
Kérdések - feladatok | 119 |
A személyi illetmények és az anyagi elismerés | 121 |
A közalkalmazottak illetményéről | 121 |
A fizetési osztályba sorolás elvei | 122 |
Besorolás a pedagógusi munkakörben | 123 |
A nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatottak osztályba sorolása | 126 |
A további szakképesítés, szakképzettség elismerése | 128 |
A fizetési fokozatok megállapítása | 135 |
Garantált illetmény | 135 |
A pedagógusok kötelező óraszámának emelésével kapcsolatos kompenzáció | 136 |
Kötelező és adható pótlékok | 137 |
A kiemelkedő teljesítmény elismerése | 139 |
A túlmunka és díjazása | 140 |
Jubileumi jutalomra jogosultság | 141 |
A minősítés értékelést jelent | 142 |
Kérdések - feladatok | 144 |
A közalkalmazotti jogviszony | 145 |
A közalkalmazotti jogviszony megszűnése | 145 |
Fegyelmi felelősségre vonás | 147 |
Kérdések - feladatok | 149 |
Az intézmények ügyvitele és ügyiratkezelése | 151 |
Az ügyintézés és az iratkezelés | 151 |
Tanügyi nyilvántartások | 153 |
A tantárgyfelosztás és az órarend | 155 |
A jegyzőkönyv | 155 |
A tanügyi nyilvántartások vezetése | 155 |
Pais Károlyné: Tárgyalástechnika | 157 |
Mit nevezünk tárgyalásnak? | 157 |
A tárgyalás néhány fajtája | 158 |
Üzleti tárgyalás | 159 |
Informális tárgyalások | 160 |
Kérdések - feladatok | 162 |
A kommunikációs jelek értelmezésének háttere | 163 |
A jelrendszerek elsajátítása | 163 |
Közös ismeretek szükségesek | 164 |
Értékrend, alapeszmék, szemléletmód | 165 |
Szemelvények | 169 |
Mi a kommunikáció | 169 |
Kérdések - feladatok | 170 |
A sikeres kommunikáció | 171 |
A sikeres kommunikáció feltételei | 171 |
A személyes benyomások, várakozások | 172 |
Személyes érdek, elfogultság, sztereotípia | 174 |
A hangulat szerepe | 176 |
A beleélés még nem empátia | 177 |
A saját magunkról alkotott kép szerepe | 179 |
Kérdések - feladatok | 183 |
A kommunikáció eszközei | 185 |
A nyelv, mint a hatásgyakorlás eszköze | 185 |
A nyelvi megformálás fontossága | 186 |
Szólj, s megmondom, ki vagy! | 188 |
A rétegnyelvi elkülönülés | 190 |
Kérdések- feladatok | 193 |
A nem verbális jelzések gazdag rendszere | 195 |
Gesztusok, mimika, testtartás | 196 |
A tér berendezése, használata, értelmezése | 198 |
Kérdések - feladatok | 202 |
A meggyőzés | 203 |
Első helyen áll az információ forrása | 203 |
Negatív és pozitív hangulatkeltés | 205 |
Az érvek felvonultatása | 206 |
Az emlékezet sajátos működése | 208 |
Milyen módon adjuk elő érveinket? | 211 |
Gyakorlati megfontolások a tárgyalással kapcsolatban | 213 |
Kommunikáció a tárgyalás folyamatában | 215 |
Kérdések - feladatok | 218 |
Bibliográfia | 220 |