kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Etnikum Kiadó és Nyomda Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 221 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-90-1045-6 |
Bevezetés | 7 |
Az igazgató szerepe (Mezei Gyula) | 9 |
Az igazgató alkalmasságáról | 9 |
A törvényes előírások | 9 |
A sikeres pedagógus | 11 |
A tanári erények nem elégségesek | 13 |
Az igazgató személyisége | 14 |
Legyen kiegyensúlyozott, harmonikus egyéniség | 15 |
Jellemezze a kezdeményezőkészség | 15 |
A kommunikációs készség a siker feltétele | 16 |
Nélkülözhetetlen az irányítás készsége | 16 |
A közösségalkotás képessége a pedagógiai vezető erénye | 17 |
Szükséges a kellő önismeret, önbizalom | 18 |
Az érzelmek fegyelmezése megtanulható | 18 |
Az igazgató szakmai felkészültsége | 19 |
Követelmény az átfogó pedagógiai kultúra | 19 |
Tájékozottság a vezetéselméletben | 19 |
Igazgatási, gazdálkodási, jogi, vezetéspszichológiai ismeretek | 20 |
A gyakorlat tapasztalatai | 20 |
Az igazgató közéleti ember | 21 |
A pályázati rendszer | 22 |
A pályázatot ki kell írni | 22 |
A nevelőtestület véleményezési joga | 23 |
Az igazgató munkájának értékelése | 23 |
A pályázó vezetői programmal pályázik | 24 |
Szemelvények | 26 |
A hatékony vezető (Golnhofer Erzsébet) | 26 |
A vezetés szakszerűsége (Mezei Gyula) | 27 |
Dokumentum | 28 |
Önismereti gyakorlat iskolavezetők számára (Horváth Márton) | 28 |
Kérdések, feladatok | 31 |
Az igazgató szerepe a vezetésben | 33 |
Az iskolában nincs kollektív vezetés | 33 |
A pedagógiai vezetés tartalma | 36 |
A tanügyigazgatási feladatok | 37 |
Az igazgató személyzeti vezető is | 39 |
Szervezeti és tárgyi feltételek | 40 |
Az igazgató hatalmának forrásai | 41 |
Célszerű munkamegosztás a vezetésben | 42 |
Nagy változatosság a feltételekben | 42 |
A lineáris szervezet lehetőségei | 45 |
Funkcionális és szervezeti felépítés | 46 |
A törzskari szervezet előnyei | 49 |
Szemelvények | 52 |
Az iskolavezetés modelljei (Golnhofer Erzsébet) | 52 |
Közvetlen segítőtársaink, az igazgatóhelyettesek (Zalka György) | 54 |
A pedagógiai önállóság (Mezei Gyula) | 55 |
Kérdések, feladatok | 56 |
Az iskola működése, önállósága | 63 |
Az iskola önállósága | 65 |
Az autonómia történeti előzményei | 65 |
Az elmúlt évtizedek változásai | 65 |
Az önállóság öt területe | 66 |
A szakmai önállóság | 67 |
Mit jelent a szervezeti önállóság? | 6+7 |
Önállóság a személyzeti és munkaügyekben | 68 |
Önállóság a gazdálkodásban | 73 |
Az igazgatási önállóság | 74 |
Az iskolában működő önkormányzatok | 75 |
A nevelőtestület jogai | 76 |
A szakmai munkaközösségek feladatai | 76 |
Az egy osztályban tanító tanárok | 79 |
Az ifjúsági önkormányzatok a diákokat képviselik | 83 |
A szülői önkormányzatok érdekeltsége | 83 |
Szemelvények | 84 |
A legtöbbet hangoztatott aggályok (Mezei Gyula) | 85 |
Autonómia: mítosz és valóság (Kozma Tamás) | 85 |
Kérdések, feladatok | 86 |
Munkaügy és munkajog (Bosch Márta) | 86 |
A munka világának jogi szabályozásáról és az intézményen belüli sajátos szabályozásáról | 88 |
Törvények és jogszabályok alapján | 89 |
A közalkalmazotti jogviszony jogi szabályozása | 89 |
Érdekegyeztetés belső munkaügyi szabályok | 89 |
Érdekegyeztető fórumok | 89 |
A közalkalmazotti szabályzat | 93 |
A kollektív szerződés | 93 |
A szerződéskötő partnerek | 93 |
A szerződésben szabályozható kérdések | 94 |
Külön szabályok az intézményvezetőkre | 96 |
A kollektív szerződés formája, szerkezete | 96 |
A kollektív szerződésbe tartozó témák | 96 |
A kollektív szerződés módosítása, megszüntetése | 97 |
A személyi döntések kiemelkedő szerepe | 98 |
A pályázatok kiírása | 98 |
A kinevezés jogviszont teremt | 100 |
Mit tartalmaz a munkaköri leírás? | 102 |
Dokumentumok | 103 |
Közalkalmazotti szabályzat | 105 |
Kollektív szerződés | 108 |
Munkaköri leírás iskolai igazgatóhelyettes részére | 110 |
Munkaköri leírás diákotthoni igazgatóhelyettes részére | 110 |
Kérdések, feladatok | 113 |
A személyi illetmények és az anyagi elismerés | 115 |
A közalkalmazottak illetményéről | 117 |
A fizetési osztályba sorolás elvei | 119 |
Besoroáls a pedagógusi munkakörben | 121 |
A nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatottak osztályba sorolálsa | 121 |
A további szakképesítés, szakképzettség elismerése | 122 |
A kinevezési okirat szerepe az elismerésben | 123 |
A besorolás alapja az iskolai végzettség | 126 |
Alkalmazás a pedagógiai szakszolgálat intézményében | 128 |
A fizetési fokozatok megállapítása | 130 |
Garantált illetmény | 132 |
A pedagógusok kötelező óraszámának emelésével kapcsolatos kompenzáció | 134 |
Kötelező és adható pótlékok | 135 |
A kiemelkedő teljesítmény elismerése | 135 |
A túlmunka és díjazása | 136 |
Jubileumi jutalomra jogosultság | 137 |
A minősítés értékelést jelent | 139 |
Kérdések, feladatok | 140 |
A közalkalmazotti jogviszony | 141 |
A közalkalmazotti jogviszony megszűnése | 142 |
Fegyelmi felelősségre vonás | 144 |
Az intézmények ügyvitele és ügyiratkezelése | 145 |
Az ügyintézés és az iratkezelés | 145 |
Tanügyi nyilvántartások | 147 |
A beírási napló, a felvételi és mulasztási napló | 149 |
A foglalkozási napló | 151 |
A törzslap | 151 |
A bizonyítvány | 153 |
A tantárgyfelosztás és az órarend | 153 |
A jegyzőkönyv | 153 |
A tanügyi nyilvántartások vezetése | 153 |
Kérdések, feladatok | 154 |
Tárgyalástechnika (Pais Károlyné) | 155 |
Mit nevezünk tárgyalásnak? | 155 |
A tárgyalás néhány fajtája | 155 |
Üzleti tárgyalás | 157 |
Informális tárgyalások | 157 |
Szemelvények | 158 |
Mi a kommunikáció? | 159 |
Kérdések, feladatok | 160 |
A kommunikációs jelek értelmezésének háttere | 162 |
A jelrendszerek elsajátítása | 163 |
Közös ismeretek szükségesek | 163 |
Értékrend, alapeszmék, szemléletmód | 164 |
Kérdések, feladatok | 165 |
A sikeres kommunikáció feltételei | 169 |
A sikeres kommunikáció feltételei | 169 |
A személyes benyomások, várakozások | 170 |
Személyes érdek, elfogultság, sztereotípia | 171 |
A hangulat szerepe | 171 |
A beleélés még nem empátia | 172 |
A saját magunkról alkotott kép szerepe | 174 |
Kérdések, feladatok | 176 |
A kommunikáció eszközei | 177 |
A nyelv, mint a hatásgyakorlás eszköze | 179 |
A nyelvi megformálás fontossága | 183 |
Szólj, s megmondom, ki vagy! | 185 |
A rétegnyelvi elkülönülés | 185 |
Kérdések, feladatok | 186 |
A nem verbális jelzések gazdag rendszere | 188 |
Gesztusok, mimika, testtartás | 190 |
A tér berendezése, használata és értelmezése | 193 |
Kérdések, feladatok | 195 |
A meggyőzés | 196 |
Első helyen áll az információ forrása | 198 |
Negatív és pozitív hangulatkeltés | 202 |
Az érvek felvonultatása | 203 |
Az emlékezet sajátos működése | 203 |
Milyen módon adjuk elő érveinket? | 205 |
Gyakorlati megfontolások a tárgyalással kapcsolatban | 206 |
Kommunikáció a tárgyalás folyamatában | 208 |
Kérdések, feladatok | 211 |
Bibliográfia | 213 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.