kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 224 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Zolnay Vilmos szerző által dedikált példány. |
Bevezetőül. Az író | 5 |
Az olvasó | 7 |
Élmény vagy szórakozás | 9 |
Egyetemes és egyéni | 14 |
Érzékletesség | 20 |
Benső hasonlóság | 21 |
Elsajátítás | 23 |
Másokban önmagunkat | 26 |
Szerepek | 28 |
"A törvény a tiszta beszéd" | 30 |
Formai elemek | 31 |
Történet és tartalom | 34 |
Miért ír az író? Érzelmi kötöttség | 34 |
Első példa: Móricz Árvácskája | 38 |
Második példa: Két változat egy témára | 41 |
Más történet - más tartalom | 54 |
Harmadik példa: Egy másik vándorló motívum | 59 |
Történet, stílus és tartalom | 66 |
Ismét két változat egy témára | 66 |
"Színtiszta tárgyilagosság" | 67 |
Miben rejlik a hatás? | 72 |
A szavak értéke | 73 |
A szereplők | 76 |
A történet | 77 |
Az eszmei tartalom | 79 |
Még egyszer; a szavak értéke | 80 |
Mit mondanak a tények? | 83 |
A kiszabott idő | 86 |
Az örökkévalóság | 89 |
A rend egészen közelről | 91 |
Tárgyilagosság és költőiség | 93 |
A valóság színe és visszája | 95 |
A valóság egyszerisége | 97 |
Jótékony humor | 98 |
Tündéri realizmus | 106 |
A munka varázsa | 109 |
Mi fér egy mondatba | 113 |
Irodalom és valóság | 119 |
Írói élmény? | 119 |
Törvényszerű-e a való? | 121 |
Az első utazás | 122 |
Egy másik utazás | 124 |
Miként válogat az emlékezet | 125 |
A művészet csodatétele | 126 |
A szorongás igazi oka | 127 |
Az írás - felfedezés | 130 |
Az első nyom | 132 |
A regény légköre | 134 |
A drámai szerkezet vallomása | 136 |
A fogantatás | 137 |
Az írói lelemény szerepe | 138 |
Gondolat-kísérlet | 139 |
Miért van így? | 141 |
A keret szerepe | 144 |
A hitelesség növelése | 146 |
Egy modern alkalmazás | 147 |
A keret belső szerepe | 149 |
Egyetlen élet - mindenkié | 150 |
A rendkívüli | 151 |
A stílus érzékletessége | 154 |
Az emberi szó hitele | 156 |
Hasonlat a toronygombról | 158 |
A felfoghatatlan megfogása | 160 |
Az érzelmek megindítása | 164 |
A technika | 168 |
Hogyan kezdjünk egy regényt? | 168 |
Egy "unalmas" indítás | 171 |
Mégsem unalmas? | 172 |
Hívószó módszer | 177 |
Új technika - régi elemekből | 179 |
Négy elem | 180 |
A feszültségkeltés módszerei | 182 |
1. Erotika | 182 |
2. Sztereotípia | 183 |
3. Vágás | 186 |
4. Ismétlés | 187 |
Abszurd eszközök (J. D. Salinger: Ilyenkor harap a banánhal) | 188 |
Az Oidipusz király és a Godot-ra várva. Tartalmi egyezések | 198 |
Oszcilláció | 203 |
Egy "kivételes" görög tragédia | 204 |
A "bűn" | 208 |
Más kor - más bűn | 210 |
Kétség s remény a Godot-ra várva c. tragédiában | 211 |
Tartalom és eszköz azonossága | 214 |
A többi fordulat | 215 |
A gondolat | 218 |
Irodalomjegyzék | 220 |