1.063.251

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az irodalomtanár műhelyében

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 182 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-6889-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83228.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Alapvetésül...5
A "módszer"-fogalom alternatíváiról5
Mit tanítsak?11
Felülnézetben13
A tantervi koncepciókról13
Rendhagyó etűdök16
A képek nyelvéről a logika nyelvére16
Versértemezések a művészi formaadás nézőpontjából16
Babits Mihály: Zsoltár gyermekhangra19
Tompa Mihály: Őszi képek I-II22
Ady Endre: A föl-földobott kő24
Petőfi Sándor: Az alföld27
Ady Endre: A magyar Ugaron31
Tóth Árpád: Körúti hajnal34
Csokonai Vitéz Mihály: A Reményhez40
Petőfi Sándor: Reszket a bokor, mert...45
Arany János: Toldi49
A korstílus mint történelmi szempont az irodalomolvasásban (A romantika)61
Az irónia63
A romantika hatása az irodalom nyelvére67
A széppróza nyelvének fennkölt stílusa71
Jókai Mór: A kőszívű ember fiai74
A regény alaprégete: romantikus-hiperbolikus vízió, a szenvedély és a pátosz hangnemével76
Ellenpont: zsánerrealizmus (életkép- és anekdotaszerűség a mellékalakok rajzában)82
Feszültségkezelés (a kompozíció és néhány konstrukciós minőség)84
Petőfi Sándor: Egy gondolat bánt engemet...91
Hogyan tanítsam?99
Szerkezetek - formák - műveletek101
A témakör mint tanítási alapegység101
Az oktatási folyamat fázisai, alkotóelemei és műveletei az irodalomtanításban 106
Ismeretnyújtás106
Motiváció, illetve az "előkészítés" kérdései106
A "bemutatás" és a "szemléltetés"108
Az analízis-szintézis108
(Az "elemzés" és "műelemzés" különbsége)108
Az absztrakció és az általánosítás108
(Az induktív és a deduktív út)108
Alkalmazás, gyakorlás112
A házi feladatok problémája116
Megszilárdítás (Ismétlés-összefoglalás; rögzítés-rendszerezés)118
A táblai vázlatok kérdése121
Ellenőrzés, értékelés123
A tanítási folyamat tanári vezérléséről128
A tanítási stratégiák129
A didaktikai szituációk130
A tanítási órák mint elemi formaszerkezetek132
A műelemző irodalomórák133
Az irodalomelméleti ismeretek137
A történetiség érvényesítése138
A kortörténeti bevezető órák138
Az írói életrajzok139
Műhelytanulmányok141
A tanórák tervezéséhez141
A műelemző irodalomórák tárgyköréből141
Kölcsey Ferenc: Himnusz141
Juhász Gyula: Tiszai csönd146
Móricz Zsigmond: Hét krajcár149
Mikszáth Kálmán: A gavallérok154
Az irodalomelméleti ismeretek köréből az összefoglalásra és rendszerezésre gondolva159
Jókai és Mikszáth elbeszélő művészetének összehasonlítása160
A stílusképek rendszerezése161
A történetelvűség érvényesítése az új ismeretek feldolgozásában173
Kortörténeti bevezető (tervvázlat): A reformkortól a kiegyezésig173
Életrajzi óra: Arany János175
Zárszó helyett...182
Ima a gyermekekért182
Irodalom183

Goda Imre

Goda Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Goda Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem