kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 182 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-18-6889-3 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83228. |
Alapvetésül... | 5 |
A "módszer"-fogalom alternatíváiról | 5 |
Mit tanítsak? | 11 |
Felülnézetben | 13 |
A tantervi koncepciókról | 13 |
Rendhagyó etűdök | 16 |
A képek nyelvéről a logika nyelvére | 16 |
Versértemezések a művészi formaadás nézőpontjából | 16 |
Babits Mihály: Zsoltár gyermekhangra | 19 |
Tompa Mihály: Őszi képek I-II | 22 |
Ady Endre: A föl-földobott kő | 24 |
Petőfi Sándor: Az alföld | 27 |
Ady Endre: A magyar Ugaron | 31 |
Tóth Árpád: Körúti hajnal | 34 |
Csokonai Vitéz Mihály: A Reményhez | 40 |
Petőfi Sándor: Reszket a bokor, mert... | 45 |
Arany János: Toldi | 49 |
A korstílus mint történelmi szempont az irodalomolvasásban (A romantika) | 61 |
Az irónia | 63 |
A romantika hatása az irodalom nyelvére | 67 |
A széppróza nyelvének fennkölt stílusa | 71 |
Jókai Mór: A kőszívű ember fiai | 74 |
A regény alaprégete: romantikus-hiperbolikus vízió, a szenvedély és a pátosz hangnemével | 76 |
Ellenpont: zsánerrealizmus (életkép- és anekdotaszerűség a mellékalakok rajzában) | 82 |
Feszültségkezelés (a kompozíció és néhány konstrukciós minőség) | 84 |
Petőfi Sándor: Egy gondolat bánt engemet... | 91 |
Hogyan tanítsam? | 99 |
Szerkezetek - formák - műveletek | 101 |
A témakör mint tanítási alapegység | 101 |
Az oktatási folyamat fázisai, alkotóelemei és műveletei az irodalomtanításban | 106 |
Ismeretnyújtás | 106 |
Motiváció, illetve az "előkészítés" kérdései | 106 |
A "bemutatás" és a "szemléltetés" | 108 |
Az analízis-szintézis | 108 |
(Az "elemzés" és "műelemzés" különbsége) | 108 |
Az absztrakció és az általánosítás | 108 |
(Az induktív és a deduktív út) | 108 |
Alkalmazás, gyakorlás | 112 |
A házi feladatok problémája | 116 |
Megszilárdítás (Ismétlés-összefoglalás; rögzítés-rendszerezés) | 118 |
A táblai vázlatok kérdése | 121 |
Ellenőrzés, értékelés | 123 |
A tanítási folyamat tanári vezérléséről | 128 |
A tanítási stratégiák | 129 |
A didaktikai szituációk | 130 |
A tanítási órák mint elemi formaszerkezetek | 132 |
A műelemző irodalomórák | 133 |
Az irodalomelméleti ismeretek | 137 |
A történetiség érvényesítése | 138 |
A kortörténeti bevezető órák | 138 |
Az írói életrajzok | 139 |
Műhelytanulmányok | 141 |
A tanórák tervezéséhez | 141 |
A műelemző irodalomórák tárgyköréből | 141 |
Kölcsey Ferenc: Himnusz | 141 |
Juhász Gyula: Tiszai csönd | 146 |
Móricz Zsigmond: Hét krajcár | 149 |
Mikszáth Kálmán: A gavallérok | 154 |
Az irodalomelméleti ismeretek köréből az összefoglalásra és rendszerezésre gondolva | 159 |
Jókai és Mikszáth elbeszélő művészetének összehasonlítása | 160 |
A stílusképek rendszerezése | 161 |
A történetelvűség érvényesítése az új ismeretek feldolgozásában | 173 |
Kortörténeti bevezető (tervvázlat): A reformkortól a kiegyezésig | 173 |
Életrajzi óra: Arany János | 175 |
Zárszó helyett... | 182 |
Ima a gyermekekért | 182 |
Irodalom | 183 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.