1.067.029

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az irodalom tanítása

Tanítói kézikönyv alsó tagozatos pedagógusok számára (2-4. osztály)

Szerző
Budapest
Kiadó: Korona Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 453 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9191-56-6
Megjegyzés: Tankönyvi szám: KO 0078.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kézikönyvünk azoknak a tanítóknak készült, akik a Korona Kiadó alsó tagozatos irodalomtankönyveit (Irodalom 7-8 éveseknek, Irodalom 8-9 éveseknek, Irodalom 9-10 éveseknek) választották tanítványaik irodalmi neveléséhez. A kötet korszerű tantárgypedagógiai szemlélete és gazdag tartalma miatt azonban messze túlmutat ezen a szerepén. Többre vállalkozik: tájékoztat az olvasás-szövegértés és a szövegalkotás feladatairól, sorra veszi a 2-4. évfolyam fejlesztési céljait, tananyagtartalmait és tantervi követelményeit, tanmenetjavaslatokkal segíti a tervező munkát.
A kézikönyv évfolyamonként modellértékű metodikai eljárások - különböző óratípusokat feldolgozó óraleírások, az alsó tagozatos irodalomórákon alkalmazható különböző tanári módszerek, gyakorlóanyagok, felmérések, fogalmazástanítási eljárások, ötlettár, házi olvasmányokat feldolgozó modellek, szómagyarázatok, írókról, költőkről szóló fontos információk - közreadásával sokrétű segítséget ad a bármely tankönyvcsaládot használó... Tovább

Fülszöveg

Kézikönyvünk azoknak a tanítóknak készült, akik a Korona Kiadó alsó tagozatos irodalomtankönyveit (Irodalom 7-8 éveseknek, Irodalom 8-9 éveseknek, Irodalom 9-10 éveseknek) választották tanítványaik irodalmi neveléséhez. A kötet korszerű tantárgypedagógiai szemlélete és gazdag tartalma miatt azonban messze túlmutat ezen a szerepén. Többre vállalkozik: tájékoztat az olvasás-szövegértés és a szövegalkotás feladatairól, sorra veszi a 2-4. évfolyam fejlesztési céljait, tananyagtartalmait és tantervi követelményeit, tanmenetjavaslatokkal segíti a tervező munkát.
A kézikönyv évfolyamonként modellértékű metodikai eljárások - különböző óratípusokat feldolgozó óraleírások, az alsó tagozatos irodalomórákon alkalmazható különböző tanári módszerek, gyakorlóanyagok, felmérések, fogalmazástanítási eljárások, ötlettár, házi olvasmányokat feldolgozó modellek, szómagyarázatok, írókról, költőkről szóló fontos információk - közreadásával sokrétű segítséget ad a bármely tankönyvcsaládot használó tanítónak és a főiskolai hallgatóknak is tanulmányaikhoz. Vissza

Tartalom

Előszó 9
Bevezetés (Szilágyi Imréné) 11
A Korona Kiadó irodalomkönyvei kisiskolásoknak 11
Az olvasás-szövegértés és a szövegalkotás tanításának feladatai
(Szilágyi Imréné) 15
Olvasás-szövegértés 16
Az olvasás képességének fejlesztése 16
A műismeretben való jártasság fejlesztése 19
Irodalmi ismeretek és tapasztalatok szerzése 20
Szövegelemző modellek 20
A szövegfeldolgozás folyamata 21
Az olvasástechnika fejlesztésének gyakorlata 25
Az olvasás gyakorlásának folyamata 31
Szövegalkotás 33
A szóbeli kifejezés fejlesztése 33
Az írásbeli szövegalkotás tanítása 35
A tanulási folyamat irányítása 37
A tanulási folyamat tervezése 39
Tantervi alapok (Szilágyi Imréné:) 40
2. évfolyam 40
3. évfolyam 43
4. évfolyam 46
Tanmenetek - tanítási programok az olvasás-szövegértés és
a szövegalkotás tanításához (Nagy Józsefné - Szakolczai Katalin -Terei Andrásné:) 51
2. évfolyam 52
3. évfolyam 72
4. évfolyam 92
Drámapedagógia a kisiskolások irodalmi nevelésében
(S. Takács Zsuzsa) 111
Bevezetés a drámajátékkal történő szövegfeldolgozásba 112
Variációk szövegfeldolgozásra 115
Hagyományos szövegfeldolgozó óra 115
Szövegfeldolgozás drámajátékkal 116
A tankönyvek drámajátékos feladatai 121
A drámajátékos órák tervezése 128
Óraterv - 2. évfolyam 129
Óraterv - 3. évfolyam 132
Óraterv - 4. évfolyam 135
Tanmenetjavaslatok drámajátékos órákhoz 138
7-8 évesek számára (2. évfolyam) 139
8-10 évesek számára (3-4. évfolyam) 140
Metodikai ajánlások - 2. évfolyam (Terei Andrásné:) 141
Olvasás-szövegértés 142
Óraleírások 142
Felmérések 164
Ötlettár 175
Szövegalkotás 196
Mondatalkotás 197
Mondatok összekapcsolása 199
Lényegkiemelés 202
Metodikai ajánlások - 3. évfolyam
(Nagy Józsefné - Szakolczai Katalin:) 205
Olvasás-szövegértés 206
Óraleírások 206
Emlékezz! - Tankönyvi fejezeteket záró összefoglalások 236
Felmérések 241
Ötlettár 250
Szövegalkotás 263
Fogalmazási ismeretek 263
Elbeszélő fogalmazások 266
Metodikai ajánlások - 4. évfolyam
(Nagy Józsefné - Szakolczai Katalin:) 283
Olvasás-szövegértés 284
Óraleírások 284
Emlékezz! - Tankönyvi fejezeteket záró összefoglalások 315
Felmérések 319
Ötlettár 330
Szövegalkotás 339
Szó- és írásbeli szövegalkotás elbeszélő formában 339
Házi olvasmányok feldolgozása (Nagy Józsefné - Szakolczai Katalin - Terei Andrásné:) 353
Csukás István: Süsü, a sárkány 354
Fekete István: Vuk 359
Fekete István: A koppányi aga testamentuma 368
Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
(A regényfeldolgozás indító órája) 383
Móra Ferenc Kincskereső kisködmön és Fekete István
Tüskevár című regényének összehasonlító elemzése (Óraleírás) 387
Tatay Sándor: Kinizsi Pál (Összefoglaló óra leírása) 396
Félix Salten: Bambi; Bambi gyermekei 404
Szómagyarázatok 417
2. évfolyam (Terei Andrásné:) 418
3. évfolyam (Nagy Józsefné-Szakolczai Katalin) 420
4. évfolyam (Nagy Józsefné-Szakolczai Katalin) 426
A tankönyvekben szereplő szerzőkről (Terei Andrásné) 431
Magyar szerzők 432
Külföldi szerzők 450
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem