Előszó | 5 |
Előszó a második kiadáshoz | 11 |
Előszó a harmadik kiadáshoz | 13 |
Előzetes kérdések | |
Bevezetés | 19 |
Kiinduló problémák | |
A példák területének ideiglenes körülhatárolása | 21 |
Az irodalmi mű létmódjának a kérdése | 23 |
A pszichológista felfogások és az irodalmi műalkotás azonosságának problémája | 25 |
Az irodalmi mű mint "képzettárgy" | 28 |
Az irodalmin mű felépítéséhez nem tartozó képződmények kizárása | |
A téma szűkebb körülhatárolása | 32 |
Mi nem tartozik az irodalmi műhöz? | 34 |
Az irodalmi mű felépítése | |
Az irodalmi mű alapstruktúrája | |
Az irodalmi mű mint többrétegű képződmény | 39 |
A nyelvi hangképződmények rétege | |
A konkrét szó és a szóhangzás | 42 |
A szóhangzások különböző típusai és funkcióik | 49 |
Magasbb fokú nyelvi hangzásképződmények és jellemzőik | 53 |
Az irodalmi műhöz tartozó nyelvi hangzásképződmények köre | 60 |
A nyelvi hangrétegek szerepe az irodalmi mű felépítésében | 63 |
A jelentésegységek rétege | |
Előzetes megjegyzés | 69 |
A szójelentés elemei | 69 |
A névszók jelentése | 70 |
A névszók és a funkcionális szavak közti különbség | 78 |
A verbun finitum (személyragos ige)jelentése | 82 |
A szójelentés aktuális és potenciális állománya | 90 |
A szójelentések mint a mondat elemei és ezzel összefüggő vátozásaik | 97 |
A szójelentések, a mondatok és a mondatösszefüggések mint szubjektív műveletek termékei | 102 |
A mondat általános jellemzése | 112 |
Az egyszerű képzetaktus tisztán intencionális tárgya | 122 |
A jelentésegységek származékos tisztán intencionális korrelátumai | 131 |
A mondat tisztán intencionális korrelátuma | 133 |
Mondatok összefüggései. A bennük konstituálódó magasabb jelentésegységek | 149 |
Az összefüggő mondatokban konstituálódó magasabb jelentésegységek tisztán intencionális korrelátumai | 161 |
Az irodalmi műben szereplő kijelentő mondatok kvázi-ítéletszerű jellege | 166 |
Az irodalmi műben nincsenek kvázi-ítéletek? | 179 |
Más típusú mondatok analóg modifikációja | 188 |
6.fejezet. A jelentésegységek rétegének szerepe az irodalmi műben. A tisztán intencionális mondatkorrelátumok ábrázoló funkciója | |
A mondatok és a mondatösszefüggések különféle funkcióinak megkülönböztetése | 192 |
A mondatok éa a tényállások felvázolás-funkciója és az ábrázolt tárgyiasságokhoz való viszonyuk | 194 |
A tényállások ábrázoló és szemlére bocsátó funkciója | 198 |
A tényállások révén történő ábrázolás más módjai | 204 |
A Jelentésegységeknek mint sajátos anyagnak a szerepe az irodalmi mű felépítésében | 217 |
Az ábrázolt tárgyiasságok rétege | |
Visszatekintés és bevezetés | 224 |
Az ábrázolt tárgyak realitáshabitusa | 228 |
Az ábrázolt tér és a "képzettér" | 229 |
Az ábrázolt tárgyiasságok térbeli betájolásának különböző módjai | 236 |
Az ábrázolt idő és az időperspektívák | 240 |
Az ábrázolt tárgyak leképezés- és reprezentáció-funkciója | 249 |
Az ábrázolt tárgyiasságok meghatározatlan helyei | 253 |
A sematizált látványok rétege | |
Bevezetés | 262 |
Az észlelt dolog és a konkrét észlelési látványok | 262 |
A sematizált látványok | 269 |
A sematizált látványok az irodalmi műben | 271 |
Saját pszichikai történéseink és jellemvonásaink, mint az irodalmi mű elemei | 279 |
A sematizált látványok szerepe az irodalmi műben | |
A sematizált látványok alapfunkcióinak megkülönböztetése az irodalmi műben | 283 |
A látványok meghatározásfunkciója. A látványok különbségeinek hatása a mű összjellegére | 284 |
A látványok dekoratív és más, esztétikailag releváns tulajdonságai | 292 |
Az ábrázolt tárgyiasságok szerepe az irodalmi műalkotásban, és a mű úgynevezett "eszméje"b | |
Egyáltalán, van-e funkciója a tárgyi rétegnek az irodalmi műalkotásban? | 296 |
A metafizikai minőségek | 299 |
A metafizikai minőségek az irodalmi műalkotásban | 302 |
A metafizikai minőségek kinyilatkozása valóban a tárgyi réteg funkciója? | 304 |
A tárgyi réteg szimbolizális-funkciója | 306 |
Az irodalmi műalkotás "igazságának" és "eszméjének" a problémája | 308 |
A rétegek vizsgálatának befejezése | 312 |
Az egymásutániság rendje az irodalmi műben | |
Bevezetés. A mű megváltoztatása vagy megsemmisítése részeinek áthelyezésével | 313 |
Milyen értelemben következnek egymás után az irodalmi mű részei | 318 |
Kiegészitések és következtetések | |
A határesetek vizsgálata | |
Bevezetés | 323 |
A színdarab | 323 |
A kinematográfiai színmű | 329 |
A pantomim | 333 |
A tudományos mű. A puszta beszámoló | 334 |
Az irodalmi mű "élete" | |
Bevezetés | 336 |
Az irodalmi mű konkretizációi és megragadásának élményei | 337 |
Az irodalmi mű és konkretizációi | 342 |
Az irodalmi mű "élete" a konkretizációkban, és változásai az utóbbiak megváltozásai következtében | 348 |
Az irodalmi mű ontikus helye | |
Bevezetés | 362 |
A mondat interszubjektív azonossága és ontikus létalapja | 366 |
Az irodalmi mű nyelvi hangrásrétegének az azonossága | 372 |
Az irodalmi műalkotás vizsgálatának befejezése | |
Az irodalmi műalkotás, és esztétikai értékminőségeinek polifonikus harmóniája | 377 |
Függelék | |
A nyelv funkciói a színjátékban | 358 |
Jegyzetek | 404 |
Utószó | 472 |