Fülszöveg
Hegedűs Imre János (1941) írás-?táaw művészetéből a székelvség sajátos
JUm, észjárása és szóforgatása, a mene-
HB| küiésre kényszerült ember riadal-
^PP^ ma, a vándor magányos töprengé-
se és a felelős értelmiség gondja rr ¦¦¦ egyaránt kitapintható. A Székelv-
hidegkút-Bées-Budapest útvo-IflMrJc nalon - nevezhető Bermuda-há-
^TFlm romszögnek is amelyen járni kényszerült kialakultak képze-> jL' •'<' letvilágának azok az asszociációs
rendszerei amelyek képessé tették az egyén, a nemzet és Európa tudásának, bölcsességének egy beszövésére, összefonására, Márai tanácsát követte útján, úgy haladt Nyugatra, hogy egyetlen pillanatra sem feledte: Keletről jön, adósa elhagyott maradékainak, s amikor a körülmények megengedték, hallgatott a szóra, az anyanyelv hívó szavára, és nem köznapi élményekkel gyarapodva visszatelepült népes családjával az anyaországba, ezzel is jelezve, a magánügy nem kizárja, hanem feltételezi a köz szolgálatát.
Esszéiben, tanulmányaiban jó szellemekkel...
Tovább
Fülszöveg
Hegedűs Imre János (1941) írás-?táaw művészetéből a székelvség sajátos
JUm, észjárása és szóforgatása, a mene-
HB| küiésre kényszerült ember riadal-
^PP^ ma, a vándor magányos töprengé-
se és a felelős értelmiség gondja rr ¦¦¦ egyaránt kitapintható. A Székelv-
hidegkút-Bées-Budapest útvo-IflMrJc nalon - nevezhető Bermuda-há-
^TFlm romszögnek is amelyen járni kényszerült kialakultak képze-> jL' •'<' letvilágának azok az asszociációs
rendszerei amelyek képessé tették az egyén, a nemzet és Európa tudásának, bölcsességének egy beszövésére, összefonására, Márai tanácsát követte útján, úgy haladt Nyugatra, hogy egyetlen pillanatra sem feledte: Keletről jön, adósa elhagyott maradékainak, s amikor a körülmények megengedték, hallgatott a szóra, az anyanyelv hívó szavára, és nem köznapi élményekkel gyarapodva visszatelepült népes családjával az anyaországba, ezzel is jelezve, a magánügy nem kizárja, hanem feltételezi a köz szolgálatát.
Esszéiben, tanulmányaiban jó szellemekkel társalog, írók, költők, tudósok nyomába szegődik, de az okos dialógus nem öncélú, az olvasó érdekében folvik, észrevétlenül lesz harma-dik személy a szellemi traktákban az, aki e kötetet kézbe veszi. Széles a skála, történészek, szociológusok, néprajzkutatók, de mindenekelőtt lírikusok, prózamesterek töprengései áramlanak át az értelmezés finom szűrőjén, mely által új minőséggé válnak, létrejön az aszún érlelt második termés, az irodalmi esz-szé. Ennek a kényes műfajnak az értője szerzőnk.
Vissza