kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Babits Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Szekszárd |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 633 oldal |
Sorozatcím: | Az iparművészet könyve |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9272-59-0 |
Megjegyzés: | Az 1912. évi Athenaeum Irodalmi és Nyomdai Részvénytársulat kiadásának reprint változata. Fekete-fehér fotókat, illusztrációkat tartalmaz. |
Edvi Illés Aladár: A fémek szerepe az iparművészetben | 1 |
A fémek phisikai tulajdonságai | 3 |
Használható fémek | |
Az ötvözetek technikai és phisikai tulajdonságai | |
Az arany | |
Az ezüst | |
A vörös réz | |
A bronz | |
A sárga réz | |
A pakfong | |
Az aluminiumbronz | |
Az aluminiumsárgaréz | |
Az ón | |
Az ólom | |
A vas | |
Az öntött vas | |
A kovácsolt vas | |
Az aczél | |
A czink | |
Az aluminium | |
A fémek feldolgozása | 18 |
A metszés | |
A tausia | |
A cisellálás | |
A domboritás | |
A fémnyomás | |
A kovácsolás | |
Az odor | |
A hegesztés | |
A fémöntés | |
Tömör öntvények | |
Üreges öntvények | |
A viaszkiolvasztás | |
A galvanóplasztika | |
Az összeillesztés | 24 |
A forrasztás | |
A csinozás | |
A patina | |
A színezés | |
A maratás | |
A galvános bevonás | |
A tűzi aranyozás | |
A festés | |
A zománczozás | |
Összefoglalás | |
Mihalik József: Az ötvösség | 31 |
Az ötvösség feladatai | 34 |
Az ékszer | |
A drágakövek | |
A drágakövek csiszolása | |
A drágakövek alakítása | |
A drágakövek égetése, kettőzése, bélelése | |
A drágakövek foglalása | |
Metszett kövek | |
A gyöngy | |
A gyöngyház | |
A koráll, a borostyán | |
Az ötvösség története | 38 |
Őskor | |
China és Japán | |
India | |
Perzsia | |
Babylonia és Assyria | |
Egyptom | |
Görögország | |
Etruria | |
Róma | |
A középkori ötvösség | 48 |
A népvándorlás kora | |
Byzanc | |
A román stílus kora | |
A csucsíveskori ötvösség | |
Francziaország | |
Németország | |
Csehország | |
Tirol | |
Anglia | |
Spanyolország | |
Lengyelország | |
Oroszország | |
Olaszország | |
Magyarország középkori ötvössége | 68 |
Honfoglaláskori emlékek | |
Az Árpádok kora | |
Az újabb középkor | |
A sodronyos zománcz | |
A XV. századbeli emlékek | |
Egyházi szerelvények | |
Világi emlékek | |
Ujkor | 81 |
A renaissance | |
Olaszország | |
Németország | |
Szilézia | |
Szászország | |
Francziaország | |
Spanyolország | |
Anglia | |
Oroszország | |
A XIX. század | |
Az újkori ötvösség Magyarországon | 103 |
Gyakrabban előforduló hitelesítő bélyegek ötvösmunkákon | 125 |
Dr. Éber László: A bronz és az ón | 127 |
A bronz anyaga és művészeti szerepe | 129 |
Bronzöntés | |
A sárgaréz | |
Az ón | |
A Bronz az őskorban | 132 |
Magyarország | |
Az ókor keleti népei | 136 |
Egyptom | |
Assyria | |
Mykenae | |
Görögország | |
Archaikus kor | |
Tükrök | |
Díszedények | |
Etruszk bronzok | |
Cisták | |
Pompeji | |
Bútorok | |
Candelabrumok és lámpák | |
Kisplasztika | |
A középkor | 140 |
Byzanc | |
Bronz kapuk | |
Régibb középkori bronzművesség Németországban | |
Bernward hildesheimi műhelye | |
Itáliai bronzkapuk | |
Teophilus Presbyter | 154 |
Dinanderie | |
Awuamanilék | |
Sárgaréztálak | |
Keresztelő medenczék | |
Keresztelő medenczék Magyarországon | |
Nürnberg | |
A Vischer-féle műhely | |
Olaszország | 165 |
A kisplasztika virágzása | |
Plakettek | |
Észak-Itália | |
Mozsarak | |
Órák | |
Francziaország | 174 |
A bronz mint bútordísz | |
XIV. Lajos kora | |
A Régence és XV. Lajos kora | |
XVI. Lajos kora | |
Empire | |
XIX. század | |
A Kelet | 180 |
Mohammedán bronzművesség | |
Mosszul-bronzok | |
Kisplasztika | |
India | |
Kelet-Ázsia | |
China | |
Japán | |
Az ón | 190 |
A középkor | |
XVI. század | |
Francois Briot | |
Caspar Enderlein | |
Nürnbergi ónipar | |
Magyaorrszági ónedények | |
XIX. század | |
Csányi Károly: A vasművesség | 197 |
A vasművesség technikája | 199 |
A vas anyaga | |
A vas finomítása | |
A hengerelt vas | |
Szerszámok | |
Megmunkálás | |
A diszítés | |
A rozsdásodás elhárítása | |
Az ó-kori vasművesség | 205 |
Görögország | |
Róma | |
A középkor | |
A román stílus kora. XI-XIII. sz. Ajtóvasalások | |
Vakpántok | |
Ládák | |
Francziaország | |
Páris. N. Dame | |
Németország | |
Angolország | |
Ládavasalás | |
Rácsozatok | |
Gót stílus kora. XIII-XV. század | |
Isle de France | |
Németország | |
Ausztria | |
Szentségházajtók | |
Bútorvasalás | |
Ajtókopogtatók | |
Rácsozatok | |
Franczia rácsok | |
Olasz rácsok | |
Német rácsok | |
Angol rácsok | |
Spanyol rácsok | |
Szentségházak és kutak | |
A renaissance és a barokk kor | 224 |
Itália | |
Spanyolország | |
Francziaország | |
Anglia | |
Németország | |
Ausztria | |
A franczia barokk | |
Anglia | |
Olaszország | |
Németország | |
Ausztria | |
Classikus irány. Németország | |
XIX. század | |
Magyarország vasművessége | 239 |
A román stílus kora | |
A gót stílus kora. Ajtópántok | |
Vasajtók | |
Ajtófogantyuk | |
Szentségházajtók | |
Gyertyatartók | |
Renaissance kor | |
A barokk kora | |
XIX. század | |
Mihalik József: A zománc | 253 |
A zománcz anyaga és nemei | 255 |
A rekeszzománczok | |
A sodronyzománcz | |
A beágyazott zománcz | |
Az áttetsző zománcz | |
A kevertzománcz | |
Émail d'epargne | |
Az üvegzománcz | |
A domborművű zománcz | |
A festőzománcz | |
A velenczei zománcz | |
A niello | |
Hideg zománcz | |
»Email brun« | |
A zománcz anyaga és színei | |
A zománczozás technikája | |
A beégetés | |
A zománcz felrakása | |
Az ellenzománcz | |
Fóliák | |
A festés | |
A zománcztechnika irott emlékei | |
A gránátrekeszes diszítés | |
A zománczozás története | 266 |
Egyptom | |
Görögország és Etruria | |
Róma | |
Barbár zománczok | |
A gránátrekeszes művek | |
A byzanci rekeszzománcz | |
A byzanci rekeszzománcz emlékei Nyugaton | |
A rekeszzománcz Nyugat-Európában | |
Rekeszzománczos emlékek Itáliában | |
Németországi emlékek | |
Byzanci emlékek Olaszországban | |
A beágyazott zománcz | 282 |
A Rajna vidéke | |
Limoges | |
Az áttetsző vagy lapos reliefzománcz | |
A domborművű zománcz | |
Émail á jour | |
A festőzománcz | |
A Pénicaud-család | |
Leonhard Limousin | |
A Nouailher-család | |
A Reymond-család | |
A Courteys-család | |
A hanyatlás kora | |
Toutin | |
Német miniatürfestők | |
Itália | |
Az ázsiai zománczok | |
Perzsia | |
India | |
China | |
Japán | |
Oroszországi zománczok | |
A zománcz Magyarországon | 300 |
La-Téne-korabeli emlékek | |
Pannóniai emlékek | |
Niellók | |
A gránátrekeszes ötvösség | |
A szilágysomlyói kincs | |
A nagyszentmiklósi kincs | |
Az Árpádok kora | |
A szent korona | |
Az esztergomi lypsanothéka | |
Konstantinos Monomachos koronája | |
Kisebb ékszerek | |
Beágyazott zománcz | |
Áttetsző zománczos emlékek | |
Nagy Lajos kora | |
Lapos reliefzománcz | |
Sodronyzománcz | |
Technikája | |
Színei | |
Magyaros motivumai | |
A sodronyzománcz eredete | |
Itáliai analogiák | |
XV. századbeli emlékek | |
Sodronyzománczos kelyhek | |
Sodronyzománczos emlékek külföldön | |
Domborművű zománcz | |
Erdélyi zománcz | |
A modern zománcz | 324 |
Francziaország | |
Anglia | |
Svéd- és Norvégország | |
Magyarország | |
A modern zománcz | |
Divald Kornél: Az üveg | 327 |
Az üveg szerepe | 329 |
Anyaga | |
Főbb üvegnemek | |
A hegyi kristály | |
Az üveg phisikai tulajdonságai | |
A színtelenítés | |
Az üveg színezése | |
Olvadási hőfoka | |
Az üveggyártás | |
Olvasztókemenczék | |
Az üveg fúvása | |
Az öntött üveg | |
Üveggyöngyök | |
Diszítő technikák. A szálas diszítés | |
A millefiori üveg | |
A rúdmozaik | |
A zománczfestés és aranyozás | |
Alárendeltebb diszítő technikák | |
Plastikus diszítés | |
Cameoszerű köszörülés | |
Kristályköszörülés | |
Maratás | |
Az üveggyártás története | 341 |
Egyptom | |
Magon formált üvegedények | |
Fúvott edények | |
Millefiori vagy mozaik üveg | |
Az ó-kor classikus népeinek üveggyártása | |
Róma | |
Vasa diatreta | |
Fondi d'oro | |
Arab üvegedények | |
Perzsia | |
Byzanc | |
Velencze | |
XIV. és XV. század | |
Zománczfestésű edények | |
Verre eglomisé | |
XVI. század | |
Velencze hanyatlása | |
Csehország | |
A cseh üveg hatása | |
Anglia | |
Francziaország | |
Spanyolország. Németalföld | |
Németország | |
Schaperüveg | |
Duplafalú üvegpoharak | |
Schapermodorú cseh poharak | |
Mildner poharak | |
Magyarország régi üveggyártása | 362 |
Velenczében megrendelt üvegedények | |
Hazai emlékek | |
XVII. századbeli hutáink | |
XVII. századbeli emlékek | |
A XVIII. század | |
Üveggyártásunk a XVIII. század első felében | |
A XIX. század második felének üveggyártása | 373 |
Régi hagyományok felújítása | |
Túlzások | |
Tiffany | |
Gallé | |
Köszörült edények | |
Magyarországi munkák | |
Dr. Gulyás Pél: A könyvkötés | 379 |
A könyvkötés technikája | 381 |
Előmunkálatok | |
Az őrlap | |
A fűzés | |
A körülmetszés | |
A födél | |
A borítás | |
A könyvtáblák diszítése | |
A könyvkötés története | 388 |
A codexforma eredete | |
Drágamívű kötések. Középkor | |
Csontfaragványos kötéstáblák | |
Ötmösmívű kötéstáblák | |
Ujkor. Szövetkötések | |
Ujkori fémkötések | |
A bőrkötés | 404 |
Középkor. Szerzetesi kötések | |
Emlékek | |
Metszett bőrkötések | |
Vaknyomású bőrkötések | |
Préselés. A dúcz | |
A görgető | |
A bőrkötés a renaissance idejében | 418 |
A Kelet | |
A Corvina kötései | |
Velencze | |
Az olasz-franczia renaissance kötés | |
Jean Grolier | |
Maioli | |
Cameokötések | |
Olaszország a XVI. század második fele óta | |
A franczia könyvkötészet virágzása | |
Nicolas Eve | |
Könyvkiadói kötések | |
Le Gascon | |
Ruette. Le Sueur | |
Boyet | |
Padeloup | |
Dérome | |
A XIX. század | |
Amand | |
Angolország. XVI. és XVII. század | |
XVIII. század | |
Roger Payne | |
XIX. század | |
Észak-Európa | |
Németország | |
Magyarország | |
Könyvkötők | |
Kolozsvár | |
Nagyszombat | |
Pozsony. Késmárk | |
Debreczen | |
Pest és Buda | |
A XIX. század második fele | |
A vászonkötés | 455 |
Mihalik Gyula - Török Kálmán: Szövött munkák | 459 |
Fonalak és technikák | 461 |
A gyapjú | |
A selyem | |
A len és a kender | |
A pamut | |
A fonás | |
Fémfonalak | |
Mesterséges fonalak és egyéb anyagok | |
A szövés eredete | |
Egyéb technikák | |
A szövőszék | |
Ősi alakja | |
Az egyszerű szövőszék | |
A fonalkötések főbb nemei. Szövetfajták | |
Kopt szövetek | |
Mustrás szövetek. A húzószék és a Jaquard-gép | |
A bársony és a brokát | |
Szines szövetek | |
A szőnyeg | |
A csinozás és festés | |
A szövés története | 476 |
Ó-kori adatok | |
Kopt szövetek | |
A selyem | |
Ó-kor | |
China | |
Középkor. Perzsia | |
Byzanc | |
A mohammedán népek | |
Itália | |
Olasz renaissance és barokk selyemszövetek | |
Francziaország | |
A barokk kora | |
A rokokó | |
A czopf és az empire kora | |
A XIX. század | |
A len és pamutszövés | |
Kárpitok és szőnyegek | 496 |
Középkori gobelinek | |
Flandria és Francziaország | |
XV. századbeli német kárpitok | |
Ujkori franczia gobelinek | |
A párisi gobelintelep. XVII. század | |
A XVIII. század | |
Modern gobelinek | |
Keleti szőnyegek | |
Legrégibb adatok | |
Perzsia | |
Vadászatos szőnyegek | |
Lengyel szőnyegek | |
Kis-Ázsia | |
Perzsia hatása | |
Erdélyi szőnyegek | |
Középázsiai szőnyegek | |
Spanyolországi szőnyegek | |
Modern keleti szőnyegek | |
Európai csomózott szőnyegek | |
A himzés | 518 |
Az aranyhimzés | |
Az öltések nemei | |
Selyemgyapjú- és pamuthimzés | |
A himzés története | |
Ó-kori adatok | |
Római öltésnemek | |
Legrégibb emlékek | |
Arab himzések | |
Középkori hímzések | |
A renaissance | |
A barokk | |
A rokokó | |
A czopf és a classicizmus kora | |
A XIX. század | |
A csipke | 537 |
A varrott csipke eredete | |
Szálvonásos és vagdalásos munkák | |
A recze | |
A reticella | |
A macramé | |
A fonott munka | |
A vert csipke nemei | |
Történeti adatok | |
A renaissance csipke | |
A barokk csipke | |
A franczia csipke | |
Velenczei csipkék | |
A rokoko csipke | |
Alencon | |
Argentan | |
Valenciennes | |
Chantilly | |
Brüsszel | |
Malines | |
Antwerpen | |
Németország | |
Anglia | |
Európa többi országai. A modern csipke | |
Magyarországi textilmunkák | 557 |
Árpádkori és Anjoukori himzések | |
Középkori himzőmesterek | |
Bakacsin-szövetek | |
Damaszk szövetek | |
Himzett miseruhák | |
Ujkori himzések | |
Vászonhimzések | |
A csipke | |
Modern textilmunkák | |
Dr. Nádai Pál: Iparművészeti törekvések a huszadik században | 577 |
Bevezetés | 579 |
Ruskin eszméi | |
A Mackintosh-csoport | |
A kor lelki élete | |
A német fellendülés | 588 |
Japán hatások | |
Henry van de Velde | 593 |
A gép az iparművészetben | |
Az iparművészet szocziális hivatása | |
Messel | |
A Werkstätte | |
A biedermeier-izlés | |
Ver sacrum | |
A franczia műipar | 608 |
Cabaret és plakátstilus | |
A német könyvdísz | |
A szines nyomás | |
Ötvösség | |
Keramika | |
A finn művészet | |
Az esthétikai nevelés | |
A mindennapos szépségek | |
A modern színpadművészet |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.