kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Athenaeum Irodalmi és Nyomdai R.-T. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 646 oldal |
Sorozatcím: | Az iparművészet könyve |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 26 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A II. kötet 527 szövegképpel és 86 műmelléklettel jelent meg. Nyomtatta az Athenaeum r.-társulat könyvnyomdája, Budapest. |
II. kötet | |
Dr. Ráth István: Glyptika | 1 |
A glyptika viszonya az éremveréshez | 3 |
Etymologia | |
Felhasznált kövek | |
A gyémánt feldolgozása | |
Technika | |
A vésett kövek gyűjtése | 7 |
Byzanc. Középkor | |
XIV. és XV. század | |
Gyűjtési szenvedély a legújabb korban | |
Jelenlegi nagyobb gyűjtemények | |
Egyéb közgyűjtemények | |
Újabb magángyűjtemények | |
Magyar Nemzeti Múzeum | |
Hazai magángyűjtemények | |
A glyptika története | 13 |
Ókor | |
Egyptom | |
Chaldaea | |
Assyria | |
Persia | |
Hittiták | |
Phoenicia | |
Zsidók | |
India | |
Etruria | |
Mykene | |
Görögország | |
Archaikus stilus | |
A görög glyptika fénykora | |
A signatura hitelességének megállapítása | |
Az antik gemmoglyphek | |
Róma | |
Fényűzése | |
Művészei | |
Ó-keresztény gemmák | |
Byzanc | |
Középkor | 32 |
Cinqueccento | |
Újkor. XVII. század | 37 |
XVIII. és XIX. század | |
A glyptika Magyarországon | 41 |
A glyptika egyéb tárgyai | 42 |
Antik kor | |
Nápolyi múzeum | |
Bécsi gyűjtemény | |
Berlin | |
Habsburgok | |
Párisi koronakincs | |
Müncheni Reiche Kapelle | |
Dresda. Grünes Gewölb | |
Hazai gyűjtemények | |
A gemmák foglalása | |
China | |
A glyptika irodalma | |
Diner-Dénes József: Az elefántcsontfaragás | 55 |
Az elefántcsontfaragás jelentősége | |
Az elefántcsontfaragás a primitív népeknél | |
Francziaországi őskori leletek | |
Egyptom | |
Phoenicia | |
Judaea | |
Görögország | |
Italia | |
Byzanc | |
A népvándorlás kora | |
Diptychonok | |
Ó-keresztény elefántcsontfaragványok | |
Ravenna | |
Longobard művek | |
A délfranczia iskola | |
Közép- és Észak-Francziaország | |
A byzanci elefántcsontfaragás | |
A karoling elefántcsontfaragás | |
Az Ottó-féle renaissance | |
Rajnamelléki elefántcsontművek | |
XI. és XII. század | |
A gothikus stilus | |
XIV. és XV. század | |
Francziaország | |
Olaszország | |
XVI. század | |
XVII. század | |
Olaszország | |
Francziaország | |
Spanyolország | |
Németalföld | |
Németország | |
Olaszország | |
Modern elefántcsontfaragás | |
Arab és persa elefántcsontfaragás | |
China | |
India | |
Indo-China | |
Japán | |
Az elefántcsontfaragás anyaga | |
Az elefántcsontfaragás technikája | |
Elefántcsont utánzatok | |
Divald Kornél: A fafaragás | 167 |
A fafaragás fogalma | 169 |
Anyaga | |
Szerszámai | |
Őskori technika | |
Rovátkolt famunkák | |
Bábsütőminták | |
Népies faragványok | |
Az egyptomiak fafaragása. Ó birodalom | |
Uj birodalom | |
Görög faszobrok | |
Római diptychonok | |
Itália | |
Curiosumok | |
Nápolyi presepék | |
Spanyolország. Estofadók | |
A fafaragás európa főhelyei | |
China | |
Bambuszfaragványok | |
Japán | |
Álarczok | |
Neczkék | |
A puszpánfaragás | 192 |
Németalföldi mesterek | |
Olvasók | |
Állványos medaillonok | |
Betűk | |
Tükörkeretek | |
Németország | |
Hans Schwarz | |
Krug és Flötner | |
Dürer | |
Hagenauer | |
Kels | |
Monogrammisták | |
XVII. század | |
XVIII. század | |
A szárnyasoltárok. Templomok külső és belső díszítése a középkorban | 207 |
Románkori egyházi fafaragványok | |
XIV. századi emlékek | |
Késő csúcsíveskori emlékek ornamentikája | |
Német iskolák. Nürnberg | |
Wohlgemuth | |
Stoss | |
Stoss Krakkóban | |
Stoss Nürnbergben | |
Stoss hatása | |
Alsó-Frankföld | |
A creglingeni oltár mestere | |
Riemenschneider | |
A tiroli iskola. Pacher | |
A sváb iskola | |
Syrlin | |
Augsburg | |
Alsó-rajnai iskola | |
Észak-Németország | |
XVII. és XVIII. századbeli egyházi faragványok | |
A fafaragás Magyarországon | 229 |
A puszpángfafaragás | |
A szárnyas oltárok | |
Geographiai elterjedésök | |
Legrégibb adatok | |
Nemzeti vonások | |
Ornamentika | |
Figuralis rész | |
Mátyás király kora | |
A Jagellók kora | |
Két irány | |
Kálváriaszobrok | |
Renaissance ékítményes oltárok | |
Barokk emlékek | |
Modern faoltárok | |
Lyka Károly: Az üvegfestés | 255 |
Írott nyomok | |
X. század | |
XII. század | |
A XII. század technikája | |
XIII. század | |
A rajz | |
A szín | |
Arczképek | |
Rózsák | |
Szegélydísz | |
XIV. század | |
Az üveggyártás tökéletesbülése | |
Az ezüstsárga | |
Az alakos grisaille | |
Építési elemek | |
Az üvegcsiszolás | |
XV. század | |
A rajz finomodása | |
Plasticitás | |
Háttér. Tájképek | |
Építészeti elemek | |
Damas | |
A XV. század technikája | |
Ólomkeretek | |
A gyémánt használata | |
XVI. század | |
Műhelyek | |
Művészi minták | |
Az üvegfestő szerepe | |
Az üvegfestészet szerepe a XVI. században | |
A compositio szabadsága | |
A XVI. század technikája | |
A rajz | |
A szín | |
Az emberi test | |
Az üvegfestés virágzása Francziaországban | |
Németország | |
Olaszország | |
Anglia | |
Hanyatlás | |
XVII. század | |
A hanyatlás belső okai | |
XVIII. század | |
XIX. század | |
Japáni hatás | |
Az üvegfestészet Magyarországon | |
Legrégibb töredékek | |
Az üvegfestészet mai állapota | |
Munkafelosztás | |
Az opalizáló üveg felhasználása | |
Diwald Kornél: A lakkművesség | 297 |
A lakkművesség fogalma | |
A lakk szó eredete és jelentése | |
A japáni lakk termelése | |
A nyers lakk kezelése s a kétféle lakknemek | |
A lakkművek alapanyaga s a bevonás kezdetleges műveletei | |
A lakkművek szárítása | |
A vieux laque | |
A lakkművek díszítése | |
Egyszerű fajtájuk | |
Sima ékítményes lakkművek | |
Domború ékítményes lakkművek | |
A berakott lakkmű | |
Az aventurin lakkmű | |
Az ékítményes lakkmű stílusa és motivumainak változatossága | |
A japáni lakkművesség története | |
A japán lakkművesség virágzási kora | |
Koetsu | |
Iskolája | |
Siunisu és iskolája | |
Korin és Ritsuo | |
A modern japán lakkművesség | |
A chinai lakkművesség | |
A chinai lakk | |
A chinai lakkművesség technikája | |
A chinai lakkművek színharmóniája | |
A lakkművesség chinai főhelye | |
Régibb chinai lakkművek: a pekingi lakkművesség története | |
A perzsa lakkművesség | |
A perzsa lakkművesség technikája | |
A perzsa lakkművesség díszítése | |
India lakkművessége | |
Lakkművű indiai pálczák, golyók és ékszerek | |
Sindh lakkművek | |
Rajputana s egyéb tartománybeli lakkművek | |
Az európai lakkművesség; az ázsiai lakkművek hatása földrészünkön | |
Lakkműamateurök | |
A szélső Kelet lakkműveinek hamisítása és utánzása Francziaországban | |
Bútoron en vernis de la Chine | |
A »Vernis Martin« utánzói Francziaországban | |
A lakkművesség Olaszországban | |
Német lakkművek; Stobwasser | |
A lakkművesség nyomai Magyarországon | |
Bútorok Radványban | |
Újabb kisérletek az 1889-iki világkiállításon | |
A japáni és chinai lakkmű-technika ismeretének mai állása Európában | |
Európa hatása a szélső Kelet lakkművességére | |
A régi és modern technika között való különbség a japáni lakkművességben | |
Lakkműhamisítások | |
Lakkmű gyűjtemények Magyarországon | |
Gaul Károly: A bútor. Általános rész I-III. | 331 |
Dr. Éber Károly: A bútorművesség emlékei Magyarországon IV-VII. | |
Bevezetés | 333 |
A faanyag sajátságai | |
A fa rajza | |
A fa színe | |
A fa fénye | |
A fa hasadósága | |
A fa fajsúlya | |
A fa zsugorodása és dagadása | |
A művészi iparban kiválóan szereplő fafajták | |
A bútor alaki és aesthetikai szempontból | |
A bútorok alaki fejlődése | |
Az ágy alakjának keletkezése | |
Az ülőbútorok alakjának keletkezése | |
Az asztal alakjának keletkezése | |
A szekrényfélék alakjának keletkezése | |
A bútorok díszítése | |
A bútorok története | 346 |
Egyiptom | |
Assyria | |
Ókori görög bútorok | |
Római bútorok | |
A bútor a kereszténység első századában | |
Byzancz bútorművészete | |
A bútor a román stílus uralkodása idején | |
A csúcsíves (gót) stílus fejlődése | |
A bútor a gót stílusban | |
A renaissance-kor bútora | 374 |
Olaszország | |
A renaissance bútorok diszitése | |
A renaissance bútor szerkezeti alakítása | |
A késői renaissance. Olaszország | |
A renaissance bútorművészet fejlődése Németországban | |
Németalföld | |
Francziaország | |
Átmeneti stílus | |
Francois I. | |
Henry II. | |
XIII. Lajos | |
Franczia tájstílusok | |
A franczia renaissance-bútor alakisága | |
Pohárszék, szekrények | |
Asztalok | |
Ágy | |
Szék | |
Franczia művészek | |
Spanyolország. Portugália. Cabinet-k | |
Angol renaissance | |
Tudor stílus | |
Stuart stílus | |
Jacobean stílus | |
Angol renaissance bútorművészek | |
A renaissance decadentiája | |
A barokk fejlődése | |
A bútorművészet Louis XIV. alatt | |
Boulle | |
A régence stílusa | |
Louis XV. rococo v. rocail-stílus | |
A rococo jellemzői | |
Lakkbútorok | |
A barokk- és rococo-bútor Németországban és Ausztriában | |
A barokk- és rococo-bútor Olaszországban | |
Különleges bútordíszítés Hollandiában és a Rajna mentén | |
Anglia bútorművészete a XVII. és XVIII. században | |
Louis XVI. | |
Mária Antoinette | |
Az empire stílus keletkezése | |
Franczia korai empire | |
Architektonikus empire | |
Plastikus empire | |
A Biedermeier stílus keletkezése | |
Vajudások a XIX. század közepe tájékán | |
Renaissance-törekvések | |
A XIX. század vége | |
Amerikai bútor | |
Legújabb bútorművészet | |
A bútorművesség emlékei Magyarországon | 430 |
I. Mátyás kora | |
Emlékek a XVI. század elejéről | |
Csúcsíves ízlésű emlékek | |
Felső-Magyarország | |
Bártfa | |
Lőcse | |
Egyéb felvidéki emlékek | |
Erdély | |
Házi bútorzat | 463 |
Bútorok a Radvánszky gyűjteményben | |
Székek | |
Népies ízlés | |
Ládák | |
Czéhládák | |
Szekrények | |
A budapesti papnövelde könyvtárterme | |
Festett deszkamennyezetek | 480 |
Erdély. A gogányváraljai mennyezet | |
Székelyföldi menyezetek | |
Kalotaszeg | |
Felső-Magyarország. Szmrecsány | |
Topporcz | |
Szepes, Sáros, Árva és Zemplén megyék | |
Borsod megye | |
Alföld és Dunántúl | |
A vilonyai mennyezet | |
A soólyi karzat | |
A XIX. század | 495 |
Iparműkiállítás 1842-ben | |
Föllendülés a század második felében | |
Országos kiállítások | |
A budai királyi vár berendezése | |
Dr. Wartha Vincze: Az agyagművesség | 507 |
Az agyagművesség technologiája | 509 |
Anyaga | |
Az agyagárúk csoportosítása | |
Ónzománczos edények. Faience | |
A faience díszítése | |
Seger kisérletei a faience-díszítés fejlesztésére | |
Fali lemezek gyártása | |
A porczellán faience | |
Kőanyagárúk | |
Wedgewood | |
A porczellán | |
A porczellán díszítése | |
A sévresi gyártás módszerei | |
Az angol vagy csontporczellán | |
Franczia lágy porczellán (pate tendre) | |
Az agyagipar történeti fejlődése | 524 |
Görögország | |
Etruria | |
Róma | |
A népvándorlás kora | |
A Kelet | |
Az arabok (mórok) | |
Az olaszok. A majolika | |
A renaissance. XV. század | |
Luca della Robbia | |
A XVI. század | |
Gubbio | |
Nem lüszteres olasz majolika | |
A keleti porczellán hatása. Hollandia | |
Rouen | |
Németország és Svájcz | |
Az angol finom faience | |
Palissy | |
Oiron faience | |
Só-mázas agyagárúk | |
Az európai porczellán | |
Franziaország | |
Németország | |
Meissen | |
Bécs | |
Egyéb gyárak | |
Angolország | |
China | 551 |
A chinai porczellán anyaga | |
A chinai porczellánedények | |
Japán | |
Arita | |
Nagoya | |
Kaga | |
Satsuma gyártmányok | |
Kioto | |
Émail cloisonné | |
Magyarország | 565 |
Kőkor | |
Bronzkor | |
A kelták | |
A rómaiak | |
Régibb középkor | |
Újabb középkor | |
Kályhák és kályhafiókok | |
Hazai faience edények | |
A hazai keramika két fő csoportja | |
Ónmázas edények | |
Habán edények | |
Túri edények | |
Erdélyi sgraffito edények | |
Székely bokályok | |
Domborműves cserépedények | |
Szentesi, mezőtúri, mohácsi kancsók | |
Fehér cserépedények | |
Holicsi gyár | |
Tata | |
Stomfa | |
Gács, Girált, Kisbér, Pongyelok, Buda | |
Kassa | |
Körmöczbánya | |
Pápa | |
Városlőd | |
Nagymarton | |
Kőszeg | |
Telkibánya | |
Hollóháza | |
Miskolcz | |
Igló | |
Rozsnyó | |
Murány | |
Bakonybél, Sárospatak, Apátfalva | |
Görgény-Szentimre | |
Parajd | |
Brassó | |
Batiz | |
Besztercze | |
»Krasina«, Krapina | |
Pécs. A Zsolnay gyár | |
A Fischer-féle gyár | |
Ungvár | |
Porczellán. Herend | |
Függelék | 625 |
Az agyagárúk gyári bélyegei | |
Magyar agyagárúk | |
Külföldi porczellán |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.