kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Babits Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Szekszárd |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 1.808 oldal |
Sorozatcím: | Az iparművészet könyve |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9272-56-6 |
Megjegyzés: | Az 1902., 1905. és 1912. években, az Athenaeum Irodalmi és Nyomdai Részvénytársulat által kiadott mű reprint változata. Fekete-fehér fotókat, árbákat, színes képeket, kihajtható mellékleteket tartalmaz. |
I. kötet | |
Gróh István: A művészi stilusok fejlődése | 1 |
Egyiptomi művészet | |
Ó- és Uj-Kaldea építészete | |
Assyr építkezés | |
Ó-Perzsa építés | |
Hindu építés | |
Kinai építés | |
Japán művészet | |
Görög művészet | |
Római művészet | |
Az ókeresztény stilus | |
A byzanczi stilus | |
Arab-mór stilus | |
Román stilus | |
Csúcsives stilus | |
Renaissance stilus | |
Franczia renaissance | |
A német renaissance stilus | |
Barock stilus | |
XIV. Lajos stilusa | |
XV. Lajos stilusa: a rococo | |
XVI. Lajos stilusa | |
Empire stilus | |
Korunk stilusa | |
Magyar stilus | |
Magyar ornamentika | |
Marczali Henrik: Az iparososztály fejlődése Magyarországon | 37 |
Az ősmagyarok ipara | |
A honi iparososztály eredete | |
Udvarnokok | |
Fényűzés | |
A városok felszabadulása | |
Munkafelosztás | |
A honi ipar hiányai | |
A városok országrendisége | |
A czéhek | |
Czéhszabályok | |
Mátyás kora | |
Az életmód átalakulása | |
Könyvnyomtatás | |
A török hódítás hatása | |
Bethlen Gábor | |
A városok nemzetisége | |
Debreczen | |
Az ausztriai befolyás | |
A magyar ipar elnyomása | |
József császár kora | |
A hazai ipar hanyatlása | |
Új czéhek | |
Az iparososztály szétterjedése | |
Új iparágak gyára | |
Széchenyi; a czéhek eltörlése | |
Iparszabadság | |
Kossuth | |
Országos védegylet | |
Első pesti kiállítás | |
Gyáralapító társaság | |
Ráth György: Az érem | 63 |
Az érmészet önálló tudományág | 65 |
A gyűjtők befolyása az érmészet fejlődésére | |
Római éremgyűjtés | |
Az antik műemlékek iránti érdeklődés föléledése | |
Az antik érmek gyűjtői Olaszországban | |
Éremgyűjtés túl az Alpeseken | |
Az antik érmészet irodalma: XIV. XV. század | |
XVI. század | |
Erdélyi írók | |
Echkel József rendszere | |
Újkori írók | |
Az újabbkori érmészet külföldi irodalma | |
Magyarországi éremgyűjtők, XVI. század | |
XVII. század | |
A hazai éremgyűjtés a XVIII. századtól kezdve | |
A magyarországi érmészet hazai irodalma | |
Schoenvisner István | |
A Nemzeti Muzeum éremtára | |
Aristoteles a cserekereskedés átalakulásáról | 89 |
Az ókor nomád népeinek rendes értékmérője | |
A cserekereskedés az ókor keleti államaiban | |
Egy ó-egyiptomi bazár képe | |
A súlymértékek közös forrása | |
A babyloniai súlyrendszer elsőbbsége | |
C. F. Lehmann új elmélete | |
Brugsch basa véleménye | |
F. Hultsch fellép Egyptom elsőbbsége mellett | |
A súlyok feltalálása kérdésének mostani állása | |
A fémdaraboknak, mint értékmérőknek, forgalma az érem feltalálása előtt | |
Az érem feltalálása | |
Az érmek anyaga | |
Az érmek alakja | |
Az érmek díszitése | |
A pénzverési jog | |
Az érmelés technikája | 108 |
A próbálás | |
Az olvasztás és öntés | |
A nyujtás és izzítás | |
A lapkavágás | |
A súlyegyeztetés | |
A szélezés | |
A festés és étetés | |
Az éremverés | |
A bélyegzők készítése | |
Pénzverő műhelyek | |
Történeti áttekintés. Görög érmek. | 129 |
I. korszak. Kr. e. 700-ik évtől 481-ig | |
II. korszak. Kr. e. 485-től 415-ig | |
III. korszak. Kr. e. 415-től 336-ig | |
IV. korszak. Kr. e. 336-tól 280-ig | |
V. korszak: Kr. e. 280-tól 146-ig | |
VI. korszak. Kr. e. 146-tól 27-ig | |
VII. korszak. Kr. e. 27-től Kr. u. 268-ig | |
Róma érmelése | 142 |
A köztársaság éremrendszere | |
A császárság éremrendszere | |
A római birodalom kettészakadása | |
A közép- és újkor éremügye | 168 |
A denár egyeduralma. Nagy Károly kora | |
A karolingi denár fő typusai | |
XI. század | |
A mohamedán Kelet érmelése a középkorban | |
A bracteat | |
Aranyérmek | |
Augustalis | |
Realis (Saluto) | |
Florinus | |
Zecchio (Ducato) | |
Mouton-Angle | |
Chaise d'or | |
Rosenobel | |
A garas | |
Teston, Dicken | |
A tallér | |
Piaster | |
Maria Theresia tallér | |
Magyarország őslakóinak érmelése | 185 |
A kelták | |
A bojok | |
Eraviscus kelta törzs | |
A dákok pénzverése | |
Felső-Moesia | |
Az árpádházbeli királyok érmei | |
A vegyes házbeli királyok érmei | |
Erdély önálló érmelése | |
A Habsburg-ház érmelése | |
Magyar érmek külföldi utánzásai | |
Az emlékérem (Medaille). | 220 |
Római medallionok | |
Mutatványok | |
Echkel véleménye | |
A contorniatok | |
A középkori emlékérmek | |
Az emlékérem Németországban | |
A franczia emlékérem | |
A magyar emékérem | |
Dr. Áldásy Antal: A pecsétek | 309 |
A pecsét fogalma | 311 |
A pecsét anyaga | |
Viaszpecsétek | |
Bullák | |
Aranybullák | |
Ólompecsétek | |
Ezüstpecsétek | |
A pecsétek alakja | 319 |
A megbélyegzés módja (Bestempelung) | |
A pecsétek typusa | 322 |
A pecsételés módja | 334 |
Függő pecsétek | |
A pecsétek föliratai | |
A pecsétek fejlődése művészi szempontból | 338 |
A pecsétek vésési módja | 344 |
A pecsétnyomó | 348 |
Pecséthamisitások | |
Lyka Károly: A mozaik | 353 |
Az antik szőnyeg, mint a görög mozaik előképe | |
A classicus mozaik | |
A classicus mozaik anyaga | |
Színhatása | |
Elhelyezése | |
Fönnmaradt antik mozaikok | |
Az ó-keresztény mozaik | |
Róma | |
Ravenna | |
Az ó-keresztény mozaik technikai kivitele | |
XIII. század | |
A legújabb kor | |
A mozaikkészítés mai módja | |
A mozaik többi válfaja | |
A lapmozaik | |
Az azulejos mozaik | |
A firenzei mozaik | |
A római mozaik | |
A bombay-mozaik | |
Az indiai mozaik | |
Dr. Éber László: A sokszorosító művészet. Általános rész I-VIII. | 383 |
Czakó Elemér: Magyarország IX-XI. | |
A rézmetszés és fametszés | 386 |
A rézmetszés technikája | |
A fametszés technikája | |
A sokszorosító művészet kezdete | |
A német fametszés kezdete | |
A XV. század | |
Olasz fametszés a XV. században | |
A rézmetszés kezdete | |
Első német rézmetszők | |
Első olasz rézmetszők | |
Sokszorosító művészet a XVI. században | 398 |
Németország | |
Olaszország | |
A XVII. század | 410 |
A rézmetszés technikája | |
A rézmaratás művészi jelentősége | |
A rézmaratás kezdete | |
Jacques Callot (1593-1635) | |
Rembrandt van Rhijn (1606-1669) | |
Flamand metszők | |
Franczia rézmetszők a XVII. században | |
Olaszország | |
Németország | |
A hántoló modor | |
A XVIII. század | 421 |
Francziaország | |
A krétarajz modor | |
Németország | |
Olaszország | |
Angolország | |
A pontozó eljárás | |
William Hogarth (1698-1764) | |
Aquatinta (tusmodor) | |
Francisco Goya (1746-1828) | |
A kőrajz (lithographia) | 428 |
Senefelder János Alajos (1771-1834) | |
A kőnyomás Németországban | |
Menzel Adolf (1815-) | |
A kőnyomás Angolországban | |
A fametszés a XIX. században | 438 |
A modern fametszés jellege | |
Angolország | |
Németország | |
Ausztria | |
A franczia fametszés | |
Doré Gusztáv (1832-1883) | |
A fametszés a többi országban | |
Az Egyesült Államok | |
A rézmetszés a XIX. században | 445 |
Olaszország | |
Francziaország | |
Németország | |
Mandel Ede (1810-1882) | |
Jacoby Lajos (1828-) | |
Az aczélmetszés | |
Európa többi állama | |
A rézmaratás a XIX. században | 452 |
Francziaország | |
Németország | |
Angolország | |
Amerika | |
Európa többi országa | |
A színes sokszorosítás | |
A színes fametszés Japánban | |
A színes réznyomás | |
Magyarország sokszorosító művészete | 485 |
Külföldi metszetek behozatala | |
Honter János | |
A sárvári nyomda fametszetei | |
Wagner Bálint brassói nyomdász | |
Jacobus Lucius Transsylvanus | |
Egyéb XVI. századbeli könyvillustratiók | |
Ötvös-rézmetszők | |
Felső-Magyarország sokszorosító művészete a XVII. század végéig | 487 |
Nyugati Magyarország sokszorosító művészete a XVII. században | |
Pozsony, Nagyszombat | |
A nagyszombati kalendariumok és dissertatiók | |
A XVIII. század | 498 |
A főváros mint a sokszorosító művészetek központja, XIX. század | |
Vidéki művészek | |
Mayer István és hatása | |
Külföldön élő magyar mesterek | |
Barabás Miklós | 510 |
A fametszés divata | |
Morelli Gusztáv | |
Doby Jenő | |
Rauscher Lajos és a Paczka házaspár | |
II. kötet | |
Dr. Ráth István: Glyptika | 1 |
A glyptika viszonya az éremveréshez | 3 |
Etymologia | |
Felhasznált kövek | |
A gyémánt feldolgozása | |
Technika | |
A vésett kövek gyűjtése | 7 |
Byzanc. Középkor | |
XIV. és XV. század | |
Gyűjtési szenvedély a legújabb korban | |
Jelenlegi nagyobb gyűjtemények | |
Egyéb közgyűjtemények | |
Újabb magángyűjtemények | |
Magyar Nemzeti Múzeum | |
Hazai magángyűjtemények | |
A glyptika története | 13 |
Ókor | |
Egyptom | |
Chaldaea | |
Assyria | |
Persia | |
Hittiták | |
Phoenicia | |
Zsidók | |
India | |
Etruria | |
Mykene | |
Görögország | |
Archaikus stilus | |
A görög glyptika fénykora | |
A signatura hitelességének megállapítása | |
Az antik gemmoglyphek | |
Róma | |
Fényűzése | |
Művészei | |
Ó-keresztény gemmák | |
Byzanc | |
Középkor | 32 |
Cinqueccento | |
Újkor. XVII. század | 37 |
XVIII. és XIX. század | |
A glyptika Magyarországon | 41 |
A glyptika egyéb tárgyai | 42 |
Antik kor | |
Nápolyi múzeum | |
Bécsi gyűjtemény | |
Berlin | |
Habsburgok | |
Párisi koronakincs | |
Müncheni Reiche Kapelle | |
Dresda. Grünes Gewölb | |
Hazai gyűjtemények | |
A gemmák foglalása | |
China | |
A glyptika irodalma | |
Diner-Dénes József: Az elefántcsontfaragás | 55 |
Az elefántcsontfaragás jelentősége | |
Az elefántcsontfaragás a primitív népeknél | |
Francziaországi őskori leletek | |
Egyptom | |
Phoenicia | |
Judaea | |
Görögország | |
Italia | |
Byzanc | |
A népvándorlás kora | |
Diptychonok | |
Ó-keresztény elefántcsontfaragványok | |
Ravenna | |
Longobard művek | |
A délfranczia iskola | |
Közép- és Észak-Francziaország | |
A byzanci elefántcsontfaragás | |
A karoling elefántcsontfaragás | |
Az Ottó-féle renaissance | |
Rajnamelléki elefántcsontművek | |
XI. és XII. század | |
A gothikus stilus | |
XIV. és XV. század | |
Francziaország | |
Olaszország | |
XVI. század | |
XVII. század | |
Olaszország | |
Francziaország | |
Spanyolország | |
Németalföld | |
Németország | |
Olaszország | |
Modern elefántcsontfaragás | |
Arab és persa elefántcsontfaragás | |
China | |
India | |
Indo-China | |
Japán | |
Az elefántcsontfaragás anyaga | |
Az elefántcsontfaragás technikája | |
Elefántcsont utánzatok | |
Divald Kornél: A fafaragás | 167 |
A fafaragás fogalma | 169 |
Anyaga | |
Szerszámai | |
Őskori technika | |
Rovátkolt famunkák | |
Bábsütőminták | |
Népies faragványok | |
Az egyptomiak fafaragása. Ó birodalom | |
Uj birodalom | |
Görög faszobrok | |
Római diptychonok | |
Itália | |
Curiosumok | |
Nápolyi presepék | |
Spanyolország. Estofadók | |
A fafaragás európa főhelyei | |
China | |
Bambuszfaragványok | |
Japán | |
Álarczok | |
Neczkék | |
A puszpánfaragás | 192 |
Németalföldi mesterek | |
Olvasók | |
Állványos medaillonok | |
Betűk | |
Tükörkeretek | |
Németország | |
Hans Schwarz | |
Krug és Flötner | |
Dürer | |
Hagenauer | |
Kels | |
Monogrammisták | |
XVII. század | |
XVIII. század | |
A szárnyasoltárok. Templomok külső és belső díszítése a középkorban | 207 |
Románkori egyházi fafaragványok | |
XIV. századi emlékek | |
Késő csúcsíveskori emlékek ornamentikája | |
Német iskolák. Nürnberg | |
Wohlgemuth | |
Stoss | |
Stoss Krakkóban | |
Stoss Nürnbergben | |
Stoss hatása | |
Alsó-Frankföld | |
A creglingeni oltár mestere | |
Riemenschneider | |
A tiroli iskola. Pacher | |
A sváb iskola | |
Syrlin | |
Augsburg | |
Alsó-rajnai iskola | |
Észak-Németország | |
XVII. és XVIII. századbeli egyházi faragványok | |
A fafaragás Magyarországon | 229 |
A puszpángfafaragás | |
A szárnyas oltárok | |
Geographiai elterjedésök | |
Legrégibb adatok | |
Nemzeti vonások | |
Ornamentika | |
Figuralis rész | |
Mátyás király kora | |
A Jagellók kora | |
Két irány | |
Kálváriaszobrok | |
Renaissance ékítményes oltárok | |
Barokk emlékek | |
Modern faoltárok | |
Lyka Károly: Az üvegfestés | 255 |
Írott nyomok | |
X. század | |
XII. század | |
A XII. század technikája | |
XIII. század | |
A rajz | |
A szín | |
Arczképek | |
Rózsák | |
Szegélydísz | |
XIV. század | |
Az üveggyártás tökéletesbülése | |
Az ezüstsárga | |
Az alakos grisaille | |
Építési elemek | |
Az üvegcsiszolás | |
XV. század | |
A rajz finomodása | |
Plasticitás | |
Háttér. Tájképek | |
Építészeti elemek | |
Damas | |
A XV. század technikája | |
Ólomkeretek | |
A gyémánt használata | |
XVI. század | |
Műhelyek | |
Művészi minták | |
Az üvegfestő szerepe | |
Az üvegfestészet szerepe a XVI. században | |
A compositio szabadsága | |
A XVI. század technikája | |
A rajz | |
A szín | |
Az emberi test | |
Az üvegfestés virágzása Francziaországban | |
Németország | |
Olaszország | |
Anglia | |
Hanyatlás | |
XVII. század | |
A hanyatlás belső okai | |
XVIII. század | |
XIX. század | |
Japáni hatás | |
Az üvegfestészet Magyarországon | |
Legrégibb töredékek | |
Az üvegfestészet mai állapota | |
Munkafelosztás | |
Az opalizáló üveg felhasználása | |
Diwald Kornél: A lakkművesség | 297 |
A lakkművesség fogalma | |
A lakk szó eredete és jelentése | |
A japáni lakk termelése | |
A nyers lakk kezelése s a kétféle lakknemek | |
A lakkművek alapanyaga s a bevonás kezdetleges műveletei | |
A lakkművek szárítása | |
A vieux laque | |
A lakkművek díszítése | |
Egyszerű fajtájuk | |
Sima ékítményes lakkművek | |
Domború ékítményes lakkművek | |
A berakott lakkmű | |
Az aventurin lakkmű | |
Az ékítményes lakkmű stílusa és motivumainak változatossága | |
A japáni lakkművesség története | |
A japán lakkművesség virágzási kora | |
Koetsu | |
Iskolája | |
Siunisu és iskolája | |
Korin és Ritsuo | |
A modern japán lakkművesség | |
A chinai lakkművesség | |
A chinai lakk | |
A chinai lakkművesség technikája | |
A chinai lakkművek színharmóniája | |
A lakkművesség chinai főhelye | |
Régibb chinai lakkművek: a pekingi lakkművesség története | |
A perzsa lakkművesség | |
A perzsa lakkművesség technikája | |
A perzsa lakkművesség díszítése | |
India lakkművessége | |
Lakkművű indiai pálczák, golyók és ékszerek | |
Sindh lakkművek | |
Rajputana s egyéb tartománybeli lakkművek | |
Az európai lakkművesség; az ázsiai lakkművek hatása földrészünkön | |
Lakkműamateurök | |
A szélső Kelet lakkműveinek hamisítása és utánzása Francziaországban | |
Bútoron en vernis de la Chine | |
A »Vernis Martin« utánzói Francziaországban | |
A lakkművesség Olaszországban | |
Német lakkművek; Stobwasser | |
A lakkművesség nyomai Magyarországon | |
Bútorok Radványban | |
Újabb kisérletek az 1889-iki világkiállításon | |
A japáni és chinai lakkmű-technika ismeretének mai állása Európában | |
Európa hatása a szélső Kelet lakkművességére | |
A régi és modern technika között való különbség a japáni lakkművességben | |
Lakkműhamisítások | |
Lakkmű gyűjtemények Magyarországon | |
Gaul Károly: A bútor. Általános rész I-III. | 331 |
Dr. Éber Károly: A bútorművesség emlékei Magyarországon IV-VII. | |
Bevezetés | 333 |
A faanyag sajátságai | |
A fa rajza | |
A fa színe | |
A fa fénye | |
A fa hasadósága | |
A fa fajsúlya | |
A fa zsugorodása és dagadása | |
A művészi iparban kiválóan szereplő fafajták | |
A bútor alaki és aesthetikai szempontból | |
A bútorok alaki fejlődése | |
Az ágy alakjának keletkezése | |
Az ülőbútorok alakjának keletkezése | |
Az asztal alakjának keletkezése | |
A szekrényfélék alakjának keletkezése | |
A bútorok díszítése | |
A bútorok története | 346 |
Egyiptom | |
Assyria | |
Ókori görög bútorok | |
Római bútorok | |
A bútor a kereszténység első századában | |
Byzancz bútorművészete | |
A bútor a román stílus uralkodása idején | |
A csúcsíves (gót) stílus fejlődése | |
A bútor a gót stílusban | |
A renaissance-kor bútora | 374 |
Olaszország | |
A renaissance bútorok diszitése | |
A renaissance bútor szerkezeti alakítása | |
A késői renaissance. Olaszország | |
A renaissance bútorművészet fejlődése Németországban | |
Németalföld | |
Francziaország | |
Átmeneti stílus | |
Francois I. | |
Henry II. | |
XIII. Lajos | |
Franczia tájstílusok | |
A franczia renaissance-bútor alakisága | |
Pohárszék, szekrények | |
Asztalok | |
Ágy | |
Szék | |
Franczia művészek | |
Spanyolország. Portugália. Cabinet-k | |
Angol renaissance | |
Tudor stílus | |
Stuart stílus | |
Jacobean stílus | |
Angol renaissance bútorművészek | |
A renaissance decadentiája | |
A barokk fejlődése | |
A bútorművészet Louis XIV. alatt | |
Boulle | |
A régence stílusa | |
Louis XV. rococo v. rocail-stílus | |
A rococo jellemzői | |
Lakkbútorok | |
A barokk- és rococo-bútor Németországban és Ausztriában | |
A barokk- és rococo-bútor Olaszországban | |
Különleges bútordíszítés Hollandiában és a Rajna mentén | |
Anglia bútorművészete a XVII. és XVIII. században | |
Louis XVI. | |
Mária Antoinette | |
Az empire stílus keletkezése | |
Franczia korai empire | |
Architektonikus empire | |
Plastikus empire | |
A Biedermeier stílus keletkezése | |
Vajudások a XIX. század közepe tájékán | |
Renaissance-törekvések | |
A XIX. század vége | |
Amerikai bútor | |
Legújabb bútorművészet | |
A bútorművesség emlékei Magyarországon | 430 |
I. Mátyás kora | |
Emlékek a XVI. század elejéről | |
Csúcsíves ízlésű emlékek | |
Felső-Magyarország | |
Bártfa | |
Lőcse | |
Egyéb felvidéki emlékek | |
Erdély | |
Házi bútorzat | 463 |
Bútorok a Radvánszky gyűjteményben | |
Székek | |
Népies ízlés | |
Ládák | |
Czéhládák | |
Szekrények | |
A budapesti papnövelde könyvtárterme | |
Festett deszkamennyezetek | 480 |
Erdély. A gogányváraljai mennyezet | |
Székelyföldi menyezetek | |
Kalotaszeg | |
Felső-Magyarország. Szmrecsány | |
Topporcz | |
Szepes, Sáros, Árva és Zemplén megyék | |
Borsod megye | |
Alföld és Dunántúl | |
A vilonyai mennyezet | |
A soólyi karzat | |
A XIX. század | 495 |
Iparműkiállítás 1842-ben | |
Föllendülés a század második felében | |
Országos kiállítások | |
A budai királyi vár berendezése | |
Dr. Wartha Vincze: Az agyagművesség | 507 |
Az agyagművesség technologiája | 509 |
Anyaga | |
Az agyagárúk csoportosítása | |
Ónzománczos edények. Faience | |
A faience díszítése | |
Seger kisérletei a faience-díszítés fejlesztésére | |
Fali lemezek gyártása | |
A porczellán faience | |
Kőanyagárúk | |
Wedgewood | |
A porczellán | |
A porczellán díszítése | |
A sévresi gyártás módszerei | |
Az angol vagy csontporczellán | |
Franczia lágy porczellán (pate tendre) | |
Az agyagipar történeti fejlődése | 524 |
Görögország | |
Etruria | |
Róma | |
A népvándorlás kora | |
A Kelet | |
Az arabok (mórok) | |
Az olaszok. A majolika | |
A renaissance. XV. század | |
Luca della Robbia | |
A XVI. század | |
Gubbio | |
Nem lüszteres olasz majolika | |
A keleti porczellán hatása. Hollandia | |
Rouen | |
Németország és Svájcz | |
Az angol finom faience | |
Palissy | |
Oiron faience | |
Só-mázas agyagárúk | |
Az európai porczellán | |
Franziaország | |
Németország | |
Meissen | |
Bécs | |
Egyéb gyárak | |
Angolország | |
China | 551 |
A chinai porczellán anyaga | |
A chinai porczellánedények | |
Japán | |
Arita | |
Nagoya | |
Kaga | |
Satsuma gyártmányok | |
Kioto | |
Émail cloisonné | |
Magyarország | 565 |
Kőkor | |
Bronzkor | |
A kelták | |
A rómaiak | |
Régibb középkor | |
Újabb középkor | |
Kályhák és kályhafiókok | |
Hazai faience edények | |
A hazai keramika két fő csoportja | |
Ónmázas edények | |
Habán edények | |
Túri edények | |
Erdélyi sgraffito edények | |
Székely bokályok | |
Domborműves cserépedények | |
Szentesi, mezőtúri, mohácsi kancsók | |
Fehér cserépedények | |
Holicsi gyár | |
Tata | |
Stomfa | |
Gács, Girált, Kisbér, Pongyelok, Buda | |
Kassa | |
Körmöczbánya | |
Pápa | |
Városlőd | |
Nagymarton | |
Kőszeg | |
Telkibánya | |
Hollóháza | |
Miskolcz | |
Igló | |
Rozsnyó | |
Murány | |
Bakonybél, Sárospatak, Apátfalva | |
Görgény-Szentimre | |
Parajd | |
Brassó | |
Batiz | |
Besztercze | |
»Krasina«, Krapina | |
Pécs. A Zsolnay gyár | |
A Fischer-féle gyár | |
Ungvár | |
Porczellán. Herend | |
Függelék | 625 |
Az agyagárúk gyári bélyegei | |
Magyar agyagárúk | |
Külföldi porczellán | |
III. kötet | |
Edvi Illés Aladár: A fémek szerepe az iparművészetben | 1 |
A fémek phisikai tulajdonságai | 3 |
Használható fémek | |
Az ötvözetek technikai és phisikai tulajdonságai | |
Az arany | |
Az ezüst | |
A vörös réz | |
A bronz | |
A sárga réz | |
A pakfong | |
Az aluminiumbronz | |
Az aluminiumsárgaréz | |
Az ón | |
Az ólom | |
A vas | |
Az öntött vas | |
A kovácsolt vas | |
Az aczél | |
A czink | |
Az aluminium | |
A fémek feldolgozása | 18 |
A metszés | |
A tausia | |
A cisellálás | |
A domboritás | |
A fémnyomás | |
A kovácsolás | |
Az odor | |
A hegesztés | |
A fémöntés | |
Tömör öntvények | |
Üreges öntvények | |
A viaszkiolvasztás | |
A galvanóplasztika | |
Az összeillesztés | 24 |
A forrasztás | |
A csinozás | |
A patina | |
A színezés | |
A maratás | |
A galvános bevonás | |
A tűzi aranyozás | |
A festés | |
A zománczozás | |
Összefoglalás | |
Mihalik József: Az ötvösség | 31 |
Az ötvösség feladatai | 34 |
Az ékszer | |
A drágakövek | |
A drágakövek csiszolása | |
A drágakövek alakítása | |
A drágakövek égetése, kettőzése, bélelése | |
A drágakövek foglalása | |
Metszett kövek | |
A gyöngy | |
A gyöngyház | |
A koráll, a borostyán | |
Az ötvösség története | 38 |
Őskor | |
China és Japán | |
India | |
Perzsia | |
Babylonia és Assyria | |
Egyptom | |
Görögország | |
Etruria | |
Róma | |
A középkori ötvösség | 48 |
A népvándorlás kora | |
Byzanc | |
A román stílus kora | |
A csucsíveskori ötvösség | |
Francziaország | |
Németország | |
Csehország | |
Tirol | |
Anglia | |
Spanyolország | |
Lengyelország | |
Oroszország | |
Olaszország | |
Magyarország középkori ötvössége | 68 |
Honfoglaláskori emlékek | |
Az Árpádok kora | |
Az újabb középkor | |
A sodronyos zománcz | |
A XV. századbeli emlékek | |
Egyházi szerelvények | |
Világi emlékek | |
Ujkor | 81 |
A renaissance | |
Olaszország | |
Németország | |
Szilézia | |
Szászország | |
Francziaország | |
Spanyolország | |
Anglia | |
Oroszország | |
A XIX. század | |
Az újkori ötvösség Magyarországon | 103 |
Gyakrabban előforduló hitelesítő bélyegek ötvösmunkákon | 125 |
Dr. Éber László: A bronz és az ón | 127 |
A bronz anyaga és művészeti szerepe | 129 |
Bronzöntés | |
A sárgaréz | |
Az ón | |
A Bronz az őskorban | 132 |
Magyarország | |
Az ókor keleti népei | 136 |
Egyptom | |
Assyria | |
Mykenae | |
Görögország | |
Archaikus kor | |
Tükrök | |
Díszedények | |
Etruszk bronzok | |
Cisták | |
Pompeji | |
Bútorok | |
Candelabrumok és lámpák | |
Kisplasztika | |
A középkor | 140 |
Byzanc | |
Bronz kapuk | |
Régibb középkori bronzművesség Németországban | |
Bernward hildesheimi műhelye | |
Itáliai bronzkapuk | |
Teophilus Presbyter | 154 |
Dinanderie | |
Awuamanilék | |
Sárgaréztálak | |
Keresztelő medenczék | |
Keresztelő medenczék Magyarországon | |
Nürnberg | |
A Vischer-féle műhely | |
Olaszország | 165 |
A kisplasztika virágzása | |
Plakettek | |
Észak-Itália | |
Mozsarak | |
Órák | |
Francziaország | 174 |
A bronz mint bútordísz | |
XIV. Lajos kora | |
A Régence és XV. Lajos kora | |
XVI. Lajos kora | |
Empire | |
XIX. század | |
A Kelet | 180 |
Mohammedán bronzművesség | |
Mosszul-bronzok | |
Kisplasztika | |
India | |
Kelet-Ázsia | |
China | |
Japán | |
Az ón | 190 |
A középkor | |
XVI. század | |
Francois Briot | |
Caspar Enderlein | |
Nürnbergi ónipar | |
Magyaorrszági ónedények | |
XIX. század | |
Csányi Károly: A vasművesség | 197 |
A vasművesség technikája | 199 |
A vas anyaga | |
A vas finomítása | |
A hengerelt vas | |
Szerszámok | |
Megmunkálás | |
A diszítés | |
A rozsdásodás elhárítása | |
Az ó-kori vasművesség | 205 |
Görögország | |
Róma | |
A középkor | |
A román stílus kora. XI-XIII. sz. Ajtóvasalások | |
Vakpántok | |
Ládák | |
Francziaország | |
Páris. N. Dame | |
Németország | |
Angolország | |
Ládavasalás | |
Rácsozatok | |
Gót stílus kora. XIII-XV. század | |
Isle de France | |
Németország | |
Ausztria | |
Szentségházajtók | |
Bútorvasalás | |
Ajtókopogtatók | |
Rácsozatok | |
Franczia rácsok | |
Olasz rácsok | |
Német rácsok | |
Angol rácsok | |
Spanyol rácsok | |
Szentségházak és kutak | |
A renaissance és a barokk kor | 224 |
Itália | |
Spanyolország | |
Francziaország | |
Anglia | |
Németország | |
Ausztria | |
A franczia barokk | |
Anglia | |
Olaszország | |
Németország | |
Ausztria | |
Classikus irány. Németország | |
XIX. század | |
Magyarország vasművessége | 239 |
A román stílus kora | |
A gót stílus kora. Ajtópántok | |
Vasajtók | |
Ajtófogantyuk | |
Szentségházajtók | |
Gyertyatartók | |
Renaissance kor | |
A barokk kora | |
XIX. század | |
Mihalik József: A zománc | 253 |
A zománcz anyaga és nemei | 255 |
A rekeszzománczok | |
A sodronyzománcz | |
A beágyazott zománcz | |
Az áttetsző zománcz | |
A kevertzománcz | |
Émail d'epargne | |
Az üvegzománcz | |
A domborművű zománcz | |
A festőzománcz | |
A velenczei zománcz | |
A niello | |
Hideg zománcz | |
»Email brun« | |
A zománcz anyaga és színei | |
A zománczozás technikája | |
A beégetés | |
A zománcz felrakása | |
Az ellenzománcz | |
Fóliák | |
A festés | |
A zománcztechnika irott emlékei | |
A gránátrekeszes diszítés | |
A zománczozás története | 266 |
Egyptom | |
Görögország és Etruria | |
Róma | |
Barbár zománczok | |
A gránátrekeszes művek | |
A byzanci rekeszzománcz | |
A byzanci rekeszzománcz emlékei Nyugaton | |
A rekeszzománcz Nyugat-Európában | |
Rekeszzománczos emlékek Itáliában | |
Németországi emlékek | |
Byzanci emlékek Olaszországban | |
A beágyazott zománcz | 282 |
A Rajna vidéke | |
Limoges | |
Az áttetsző vagy lapos reliefzománcz | |
A domborművű zománcz | |
Émail á jour | |
A festőzománcz | |
A Pénicaud-család | |
Leonhard Limousin | |
A Nouailher-család | |
A Reymond-család | |
A Courteys-család | |
A hanyatlás kora | |
Toutin | |
Német miniatürfestők | |
Itália | |
Az ázsiai zománczok | |
Perzsia | |
India | |
China | |
Japán | |
Oroszországi zománczok | |
A zománcz Magyarországon | 300 |
La-Téne-korabeli emlékek | |
Pannóniai emlékek | |
Niellók | |
A gránátrekeszes ötvösség | |
A szilágysomlyói kincs | |
A nagyszentmiklósi kincs | |
Az Árpádok kora | |
A szent korona | |
Az esztergomi lypsanothéka | |
Konstantinos Monomachos koronája | |
Kisebb ékszerek | |
Beágyazott zománcz | |
Áttetsző zománczos emlékek | |
Nagy Lajos kora | |
Lapos reliefzománcz | |
Sodronyzománcz | |
Technikája | |
Színei | |
Magyaros motivumai | |
A sodronyzománcz eredete | |
Itáliai analogiák | |
XV. századbeli emlékek | |
Sodronyzománczos kelyhek | |
Sodronyzománczos emlékek külföldön | |
Domborművű zománcz | |
Erdélyi zománcz | |
A modern zománcz | 324 |
Francziaország | |
Anglia | |
Svéd- és Norvégország | |
Magyarország | |
A modern zománcz | |
Divald Kornél: Az üveg | 327 |
Az üveg szerepe | 329 |
Anyaga | |
Főbb üvegnemek | |
A hegyi kristály | |
Az üveg phisikai tulajdonságai | |
A színtelenítés | |
Az üveg színezése | |
Olvadási hőfoka | |
Az üveggyártás | |
Olvasztókemenczék | |
Az üveg fúvása | |
Az öntött üveg | |
Üveggyöngyök | |
Diszítő technikák. A szálas diszítés | |
A millefiori üveg | |
A rúdmozaik | |
A zománczfestés és aranyozás | |
Alárendeltebb diszítő technikák | |
Plastikus diszítés | |
Cameoszerű köszörülés | |
Kristályköszörülés | |
Maratás | |
Az üveggyártás története | 341 |
Egyptom | |
Magon formált üvegedények | |
Fúvott edények | |
Millefiori vagy mozaik üveg | |
Az ó-kor classikus népeinek üveggyártása | |
Róma | |
Vasa diatreta | |
Fondi d'oro | |
Arab üvegedények | |
Perzsia | |
Byzanc | |
Velencze | |
XIV. és XV. század | |
Zománczfestésű edények | |
Verre eglomisé | |
XVI. század | |
Velencze hanyatlása | |
Csehország | |
A cseh üveg hatása | |
Anglia | |
Francziaország | |
Spanyolország. Németalföld | |
Németország | |
Schaperüveg | |
Duplafalú üvegpoharak | |
Schapermodorú cseh poharak | |
Mildner poharak | |
Magyarország régi üveggyártása | 362 |
Velenczében megrendelt üvegedények | |
Hazai emlékek | |
XVII. századbeli hutáink | |
XVII. századbeli emlékek | |
A XVIII. század | |
Üveggyártásunk a XVIII. század első felében | |
A XIX. század második felének üveggyártása | 373 |
Régi hagyományok felújítása | |
Túlzások | |
Tiffany | |
Gallé | |
Köszörült edények | |
Magyarországi munkák | |
Dr. Gulyás Pél: A könyvkötés | 379 |
A könyvkötés technikája | 381 |
Előmunkálatok | |
Az őrlap | |
A fűzés | |
A körülmetszés | |
A födél | |
A borítás | |
A könyvtáblák diszítése | |
A könyvkötés története | 388 |
A codexforma eredete | |
Drágamívű kötések. Középkor | |
Csontfaragványos kötéstáblák | |
Ötmösmívű kötéstáblák | |
Ujkor. Szövetkötések | |
Ujkori fémkötések | |
A bőrkötés | 404 |
Középkor. Szerzetesi kötések | |
Emlékek | |
Metszett bőrkötések | |
Vaknyomású bőrkötések | |
Préselés. A dúcz | |
A görgető | |
A bőrkötés a renaissance idejében | 418 |
A Kelet | |
A Corvina kötései | |
Velencze | |
Az olasz-franczia renaissance kötés | |
Jean Grolier | |
Maioli | |
Cameokötések | |
Olaszország a XVI. század második fele óta | |
A franczia könyvkötészet virágzása | |
Nicolas Eve | |
Könyvkiadói kötések | |
Le Gascon | |
Ruette. Le Sueur | |
Boyet | |
Padeloup | |
Dérome | |
A XIX. század | |
Amand | |
Angolország. XVI. és XVII. század | |
XVIII. század | |
Roger Payne | |
XIX. század | |
Észak-Európa | |
Németország | |
Magyarország | |
Könyvkötők | |
Kolozsvár | |
Nagyszombat | |
Pozsony. Késmárk | |
Debreczen | |
Pest és Buda | |
A XIX. század második fele | |
A vászonkötés | 455 |
Mihalik Gyula - Török Kálmán: Szövött munkák | 459 |
Fonalak és technikák | 461 |
A gyapjú | |
A selyem | |
A len és a kender | |
A pamut | |
A fonás | |
Fémfonalak | |
Mesterséges fonalak és egyéb anyagok | |
A szövés eredete | |
Egyéb technikák | |
A szövőszék | |
Ősi alakja | |
Az egyszerű szövőszék | |
A fonalkötések főbb nemei. Szövetfajták | |
Kopt szövetek | |
Mustrás szövetek. A húzószék és a Jaquard-gép | |
A bársony és a brokát | |
Szines szövetek | |
A szőnyeg | |
A csinozás és festés | |
A szövés története | 476 |
Ó-kori adatok | |
Kopt szövetek | |
A selyem | |
Ó-kor | |
China | |
Középkor. Perzsia | |
Byzanc | |
A mohammedán népek | |
Itália | |
Olasz renaissance és barokk selyemszövetek | |
Francziaország | |
A barokk kora | |
A rokokó | |
A czopf és az empire kora | |
A XIX. század | |
A len és pamutszövés | |
Kárpitok és szőnyegek | 496 |
Középkori gobelinek | |
Flandria és Francziaország | |
XV. századbeli német kárpitok | |
Ujkori franczia gobelinek | |
A párisi gobelintelep. XVII. század | |
A XVIII. század | |
Modern gobelinek | |
Keleti szőnyegek | |
Legrégibb adatok | |
Perzsia | |
Vadászatos szőnyegek | |
Lengyel szőnyegek | |
Kis-Ázsia | |
Perzsia hatása | |
Erdélyi szőnyegek | |
Középázsiai szőnyegek | |
Spanyolországi szőnyegek | |
Modern keleti szőnyegek | |
Európai csomózott szőnyegek | |
A himzés | 518 |
Az aranyhimzés | |
Az öltések nemei | |
Selyemgyapjú- és pamuthimzés | |
A himzés története | |
Ó-kori adatok | |
Római öltésnemek | |
Legrégibb emlékek | |
Arab himzések | |
Középkori hímzések | |
A renaissance | |
A barokk | |
A rokokó | |
A czopf és a classicizmus kora | |
A XIX. század | |
A csipke | 537 |
A varrott csipke eredete | |
Szálvonásos és vagdalásos munkák | |
A recze | |
A reticella | |
A macramé | |
A fonott munka | |
A vert csipke nemei | |
Történeti adatok | |
A renaissance csipke | |
A barokk csipke | |
A franczia csipke | |
Velenczei csipkék | |
A rokoko csipke | |
Alencon | |
Argentan | |
Valenciennes | |
Chantilly | |
Brüsszel | |
Malines | |
Antwerpen | |
Németország | |
Anglia | |
Európa többi országai. A modern csipke | |
Magyarországi textilmunkák | 557 |
Árpádkori és Anjoukori himzések | |
Középkori himzőmesterek | |
Bakacsin-szövetek | |
Damaszk szövetek | |
Himzett miseruhák | |
Ujkori himzések | |
Vászonhimzések | |
A csipke | |
Modern textilmunkák | |
Dr. Nádai Pál: Iparművészeti törekvések a huszadik században | 577 |
Bevezetés | 579 |
Ruskin eszméi | |
A Mackintosh-csoport | |
A kor lelki élete | |
A német fellendülés | 588 |
Japán hatások | |
Henry van de Velde | 593 |
A gép az iparművészetben | |
Az iparművészet szocziális hivatása | |
Messel | |
A Werkstätte | |
A biedermeier-izlés | |
Ver sacrum | |
A franczia műipar | 608 |
Cabaret és plakátstilus | |
A német könyvdísz | |
A szines nyomás | |
Ötvösség | |
Keramika | |
A finn művészet | |
Az esthétikai nevelés | |
A mindennapos szépségek | |
A modern színpadművészet |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.