kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | ORFK Oktatási és Kiképző Központ |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 62 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 6 |
A személyiség megismerésének, megértésének fontossága a kulturált rendőri munkavégzésben | 9 |
A személyiség fogalma | 9 |
A személyiség vizsgálata | 13 |
A személyiség kialakulását és fejlődését meghatározó tényező | 13 |
Az erkölcsi normák és értékek szerepe a kulturált rendőri intézkedésben | 16 |
Az erkölcsi normarendszer kialakulásának folyamata | 16 |
Az egocentrikus alappozíció | 16 |
Az egocentrikus alappozíció leépülése. A respektábilis személy | 16 |
Az erkölcsi szabályozás szintjei | 17 |
Az erkölcsi normarendszer kialakulását zavaró tényezők | 18 |
Az erkölcsi normafejlődés zavarai a családban | 18 |
Az erkölcsi normarendszer kialakulását zavaró társadalmi problémák | 18 |
Életvezetési problémák | 19 |
Az erkölcsi normák egyértelműségének hiánya | 19 |
Az értékzavar | 21 |
A feszült állampolgár és az intézkedő rendőr | 22 |
A rendőri szerep sajátosságai és megnyilvánulása az intézkedések során | 23 |
A szociális szerep fogalma | 23 |
A szereptanulás szakaszai | 24 |
A szerepviselkedés elsajátításának feltételei | 25 |
Szerepfeszültség és szerepkonfliktus a rendőri munkában | 26 |
A szerepkonfliktusok oldásának lehetséges módjai | 27 |
A rendőr pszichés állapotának szerepe a kulturált intézkedésben | 28 |
Az egyén és a környezet viszonya | 28 |
Az én-erő összetevői és szerepük a kulturált rendőri intézkedésben | 29 |
Én-kép a rendőri állománynál | 31 |
Az "én" elhárító mechanizmusai és szerepük a kulturált rendőri intézkedésben | 32 |
Az egyén és a csoport kölcsönhatása, figyelembevétele a rendőri munkában | 35 |
A csoport fogalma, csoport felosztási módok | 35 |
A szociális csoport jellemzői | 37 |
A csoport dinamika | 38 |
Negatív jelenségek a csoporton belül | 38 |
Az emberi kapcsolatok formáinak szerepe a rendőri munkában | 40 |
Az interakció fogalma | 40 |
Az interakció síkjai | 40 |
Az emberi kapcsolatok nyelve: a kommunikáció | 41 |
A beszéd "mögöttes" üzenete a metakommunikáció | 42 |
Az állampolgár reális megítélésének feltételei | 44 |
A rendőri munka motivációs kérdései | 45 |
A motiváció fogalma | 45 |
A motivációk rendszerezése | 45 |
A szükségletek kielégítésének lehetősége a rendőri munkában | 47 |
A hivatástudat, mint motiváció | 49 |
Az előítéletek hatása a rendőri intézkedésre | 51 |
Az additűd fogalma | 51 |
Az additűd talaján megjelenő viselkedési formák | 52 |
Az előítélet | 53 |
Az előítélet fajtái | 54 |
Az előítélet okai | 54 |
Az előítéletek lélektani szempontból történő differenciálásának szükségessége | 57 |
A személyiség megismerése | 57 |
Rutinfeladatok ellátása átlag állampolgárokkal szemben | 58 |
Az alkoholista személyisége | 59 |
A fiatalkorú | 60 |
Az etnikai kisebbségek | 62 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.