1.060.447

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az interaktív tábla

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 157 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-16-6135-4
Megjegyzés: Színes illusztrációkkal. Tankönyvi száma: MK-6135-0. CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv pedagógusoknak szól, pedagógusoktól, akik már számtalan pedagógust képeztek az interaktív tábla használatára. Törekedtünk a tantárgyfüggetlenségre, de hoztunk példákat az egyes műveltségi területekre is. A tanfolyamok tapasztalatai alapján szerettük volna megválaszolni a felmerülő kérdéseket, eloszlatni a pedagógusok kételyeit, megadni az általuk igényelt segítséget. Nem mindenki juthat el tanfolyamokra. Célunk volt, hogy számukra is adjunk valamilyen kapaszkodót, mellyel az interaktív táblás óráikat el tudják kezdeni.
A könyv módszertani leírásoktól kezdve, tanfolyami hallgatók, pedagógusok, diákok véleményein át, az elmélettel, a kompetenciákkal is összefüggésbe hozza az interaktív táblát, segítve a pedagógusoknak ezt az eszközt is beilleszteni saját meglévő eszköztárukba. A könyv gyakorlatiasságát, használhatóságát segítik a CD mellékleten található mintapéldák is.
„A valódi felfedezés nem abban áll, hogy új területeket találunk, hanem hogy új szemmel nézzük az... Tovább

Fülszöveg

Ez a könyv pedagógusoknak szól, pedagógusoktól, akik már számtalan pedagógust képeztek az interaktív tábla használatára. Törekedtünk a tantárgyfüggetlenségre, de hoztunk példákat az egyes műveltségi területekre is. A tanfolyamok tapasztalatai alapján szerettük volna megválaszolni a felmerülő kérdéseket, eloszlatni a pedagógusok kételyeit, megadni az általuk igényelt segítséget. Nem mindenki juthat el tanfolyamokra. Célunk volt, hogy számukra is adjunk valamilyen kapaszkodót, mellyel az interaktív táblás óráikat el tudják kezdeni.
A könyv módszertani leírásoktól kezdve, tanfolyami hallgatók, pedagógusok, diákok véleményein át, az elmélettel, a kompetenciákkal is összefüggésbe hozza az interaktív táblát, segítve a pedagógusoknak ezt az eszközt is beilleszteni saját meglévő eszköztárukba. A könyv gyakorlatiasságát, használhatóságát segítik a CD mellékleten található mintapéldák is.
„A valódi felfedezés nem abban áll, hogy új területeket találunk, hanem hogy új szemmel nézzük az ismert világot." - mondta Marcel Proust. Az interaktív tábla hatékony eszköz lehet a felfedezésekre kész pedagógusok kezében, melyet az oktatási folyamatban megfelelő és változatos módon használva segíthetik a tanítás-tanulás folyamatát. Vissza

Tartalom

Bevezetés 9
1. Tanulni, tanítani - másképp?! 11
1.1. Inspiráció 11
1.2. Kommunikáció a tanteremben 12
1.3. Interaktivitás 14
1.4. Visszacsatolás 15
1.5. Motiváció 17
1.6. Hatékonyság 19
1.7. Dinamizmus 21
1.8. Frontális együttműködés 22
1.9. Nemzetközi tapasztalatok 24
2. Varázslat vagy valóság? 27
2.1. Mi az interaktív tábla? 27
2.2. Egy tábla és ami „mögötte" van 28
2.3. Egy tábla és ami „előtte" van 30
2.4. Milyen interaktív táblák léteznek? 33
2.5. Milyen interaktív táblát vásároljunk? 38
2.6. Szavazzunk vagy ne szavazzunk? Ez itt a kérdés! 39
2.7. Háttértámogatás 40
3. Hagyományos vagy (és) interaktív? 45
3.1. A tábla használata 45
3.2. Hagyományosan 46
3.3. Prezentációs eszközként - kizárt, hogy kizárólagosan 50
3.4. Interaktívan 51
4. Eszközhasználat - avagy mi az interaktív tábla haszna? 59
4.1. Akik forgalmazzák 59
4.2. Mire jó? 60
4.3. Hogyan válasszunk? Avagy: Mire jó egy tanfolyam? 64
4.4. A helyi önkormányzat 67
4.5. Táblahasználók 68
5. Tippek, trükkök - a „tantárgyaktól függetlenül" 79
6. Pedagógiai eszköztár interaktív tábla használatához
Mi kell egy jó interaktív táblás anyag elkészítéséhez? 87
6.1. Órakezdés - ráhangolódás interaktívan
6.2. A differenciálás - csökkenti vagy növeli a különbségeket 79
6.3. Csoportmunka 92
6.4. Feladattípusok 96
6.5. Házi feladat - a kiosztástól az ellenőrzésig 101
6.6. Játszani is engedd!" - Játék vagy tanulás? 102
6.7. A problémamegoldó gondolkodás 108
7. A kompetenciák és az interaktív tábla 117
7.1. Anyanyelvi kommunikáció 118
7.2. Idegen nyelvi kommunikáció 119
7.3. Matematikai kompetencia 119
7.4. Természettudományos kompetencia 120
7.5. Digitális kompetencia 122
7.6. A hatékony, önálló tanulás 123
7.7. Szociális kompetenciák 124
7.8. Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia 125
7.9. Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség 125
8. A kiemelt fejlesztési feladatok 127
8.1. Énkép, önismeret 127
8.2. Hon- és népismeret 128
8.3. Európai azonosságtudat - egyetemes kultúra 129
8.4. Aktív állampolgárságra, demokráciára nevelés 130
8.5. Gazdasági nevelés 130
8.6. Környezettudatosságra nevelés 131
8.7. A tanulás tanítása 132
8.8. Testi és lelki egészség 133
8.9. Felkészülés a felnőtt lét szerepeire 134
9. Műveltségi területek és tantárgyak 137
9.1. Magyar nyelv és irodalom 137
9.2. Élő idegen nyelv 139
9.3. Matematika 140
9.4. Ember és társadalom 142
9.5. Ember a természetben 143
9.6. Földünk - környezetünk 145
9.7. Művészetek 146
9.8. Informatika 147
9.9. Életvitel és gyakorlati ismeretek 147
9.10. Testnevelés és sport 148
10. Kisszótár - az interaktív tábla szemszögéből 150
Felhasznált és ajánlott irodalom 155
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem