1.056.330

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az intelligencia tankönyve I-II.

Az intelligencia tanítható

Szerző
Vác
Kiadó: Piarista Rendház
Kiadás helye: Vác
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 88 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 963-202-088-X
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Sokan fontosnak tartják a történelmet, a földrajzot, a matematikát, a fizikát, és a többi tudományt, és ezért foglalkoznak ezekkel az iskolában. De van-e valami, ami fontosabb lenne, mint az, hogy... Tovább

Előszó

Sokan fontosnak tartják a történelmet, a földrajzot, a matematikát, a fizikát, és a többi tudományt, és ezért foglalkoznak ezekkel az iskolában. De van-e valami, ami fontosabb lenne, mint az, hogy valakinek a viselkedése (működése) jóminőségű, másszóval intelligens legen? Úgy gondoljuk, hogy nincs. Mégsem foglalkozik az oktatás sem a minőséggel, sem az intelligenciával, annak ellenére, hogy ezeknek meghatározó fontosságú szerepe van az élet minden területén, de különösen a tanulásban, konkrétan a történelem, a földrajz, a matematika, a fizika, és a többi tudomány elsajátításában, és - ha van tananyagban hasznosítható, akkor - későbbi hasznosításában. Vissza

Tartalom

I. szám:
Bevezetés 3
Védjük meg a gyermekek intelligenciáját! 3
Módszerek az intelligenciafejlődés segítésére 7
Mondj példát! 9
Példákból a fogalomra 10
Tulajdonságok, jellemzés 11
Tulajdonsággyűjtés, tulajdonságkeresés 12
Hibaelemzés és javítás 14
Kakukktojás-keresés 14
A lehetőség táblázat - és a logika 15
A minőség-szemlélet 18
Mi kell hozzá? 19
A tevékenységlista 21
A birtokos birtoka(i) 24
A kalkuláció 28
Milyen hibák, hiányok lehetségesek? 28
Mihez kell? Minek a hibája? 29
Az Ishikawa diagram 30
Összefoglalás 33

II. szám:
Bevezetés 3
A "berozsdásodott" intelligencia működésbe hozása 4
Az intelligencia minőségtényező 4
Készítsünk hibakatalógust! 5
Hibakatalógus 7
Katalizátorok és reaktorok 10
Intelligenciakritériumok 11
Az intelligencia tanulása 12
A lelki tényezők 14
Mik ártanak az intelligencia érvényesülésének? 26
A testi tényezők 29
A viselkedési lehetőségek áttekintése 31
A lehetőségek értékelése 32
Választás a lehetőségek közül 33
A megvalósítás 34
Az ellenőrzés 34
Szereplők és szerepek (funkciók) 35
Tulajdonságok, jellemzők, jellemzés 36
Kapcsolatok, összefüggések, viszonyok, vonatkozások 37
Az állapotok és a helyzetek 38
A műveletek és műveletvégzők 38
A folyamatok 39
Az igények és a lehetőségek alakulása 39
Az értékelés 40
A lemondás 41
A legértékesebb igénykielégítési folyamatok megvalósulása 41
Az előkészítés, a felkészülés 42
A "hozzávalók" 43
A biztonság (tartalékok) 44
többletek, hiányok, eloszlás, elosztás 44
Okelemzés, következménykezelés, tanuláslevonás és hasznosítás 46
A "fontos sikertényezők" 46
Hogyan tanulhatjuk az intelligenciát? Mit tegyünk? 47
Befejezés 50

Pogány Csaba

Pogány Csaba műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pogány Csaba könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem