1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az integrált történelemtanítás útja

Válogatott írások

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 331 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-17-6620-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 41056.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A történettudomány akkor fejlődik igazán korszerűen, ha nemcsak a saját körébe tartozó szakágak, segédtudományok kutatási eredményeit aknázza ki, hanem olyan tudományokét is, amilyen például a néprajz, a régészet, a közgazdaságtudomány stb. Ennek értelmében kezd kialakulni az iskolai oktatásban az ún. integrált történelem és társadalomismeret tantárgy, amelynek oktatási kísérleteit szaktudósok irányítják.
Ebben a kötetben olvashatjuk a magyar történet- és társadalomtudomány jelentős képviselőinek a történelem tantárgy távlati tervezésével kapcsolatos álláspontját. Megismerhetjük az új- és legújabb kori gazdaságtörténet, a kultúrtörténet, a társadalomtörténet, a régészet, a szociálpszichológia kutatójának, a tanárképzés s az oktatási hatóságok felelőseinek véleményét a tananyag, a megismerési folyamat, a szervezeti keretek és módszerek jövőbeli megújítására vonatkozóan.
Különösen figyelemre méltó, hogy a történelemtanítás érdekében több éve együttműködik a hazai tudományok sok... Tovább

Fülszöveg

A történettudomány akkor fejlődik igazán korszerűen, ha nemcsak a saját körébe tartozó szakágak, segédtudományok kutatási eredményeit aknázza ki, hanem olyan tudományokét is, amilyen például a néprajz, a régészet, a közgazdaságtudomány stb. Ennek értelmében kezd kialakulni az iskolai oktatásban az ún. integrált történelem és társadalomismeret tantárgy, amelynek oktatási kísérleteit szaktudósok irányítják.
Ebben a kötetben olvashatjuk a magyar történet- és társadalomtudomány jelentős képviselőinek a történelem tantárgy távlati tervezésével kapcsolatos álláspontját. Megismerhetjük az új- és legújabb kori gazdaságtörténet, a kultúrtörténet, a társadalomtörténet, a régészet, a szociálpszichológia kutatójának, a tanárképzés s az oktatási hatóságok felelőseinek véleményét a tananyag, a megismerési folyamat, a szervezeti keretek és módszerek jövőbeli megújítására vonatkozóan.
Különösen figyelemre méltó, hogy a történelemtanítás érdekében több éve együttműködik a hazai tudományok sok kiváló képviselője és a terveket megvalósítani törekvő metodikusok és kísérletező tanárok csoportja... Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Az integrált történelemtanítás megközelítése a szaktudományok felől. A szaktudományok képviselői a történelemtanításról és a tanárképzés reformjáról9
Elekes Lajos: Az egyetemi történész-szakképzés és a korszerű műveltség problémái11
Berend T. Iván: A történelem mint tudományos diszciplína - és mint iskolai stúdium19
Berend T. Iván: A történelem és társadalomismeret tanítása50
Mátrai László: A kultúra történetisége63
Mócsy András: Történelem és régészet74
Vass Henrik: A történelem emberformáló szerepéről81
Hunyady György: Szociálpszichológiai szempontok a történelemtanítás hatékonyságának vizsgálatában86
Unger Mátyás: Történelemtanításunk gondjai100
Sinkovics István: A szakmetodika helye a szaktárgyi oktatásban109
A tanárképzés távlatai az ELTE-n (Gábor István interjúja Székely Györggyel)115
Balázs Györgyné: A tanárképzés és a tanítás egyes kérdései118
A tartalmi megújítás metodikai megközelítéséről123
Szabolcs Ottó: Az integrált történelemtanítás módszertani iránya125
Szabolcs Ottó: A történelemtanítás korszerűsítése és az új tankönyvek136
Balázs Györgyné: A történelemtanítás és a tankönyvek kapcsolatáról143
Balázs Györgyné: A történelemoktatás és a személyiség alakulásának egyes kérdései154
Balázs Györgyné: Korkép kialakítása a történelemoktatásban175
Balázs Györgyné: A korkép kialakításának gyakorlati indokairól179
Balázs Györgyné: Történelemoktatásunk és az ifjúság szocialista nevelése185
Balázs Györgyné: A határtudományok szerepet a metodikai kutatásokban196
Aktuális kutatási, kísérleti problémák203
Waczulik Margit: Kulturális és létviszonyok szemléletes tanítása a középiskolában205
Balázs Györgyné: A tantágy-pedagógia időszerű kérdései216
Balázs Györgyné: A történelemtanítás és a tanterv228
Balázs Györgyné: Az általános és középiskolai történelemtanítás különbségének egyes kérdéseiről240
Balázs Györgyné: A történelem a makrovilág ismeretét nyújtja?251
Gábor Istvánné: Néhány tapasztalat az integrált történelemtanítás kísérletével kapcsolatban255
Szebenyi Péter: Tanulói tevékenység a történelemtanításban268
Balázs Györgyné: Társadalomtudományi oktatásunk problémái 1978-ban274
Balázs Györgyné: A korkép és az integrált történelemtanítás kapcsolatáról281
Bíró Ferencné - Andor Mihály: Az 5. osztályos integrált történelemtanítási kísérlet eredményeinek mérése és értékelése289
Balázs Györgyné: A történelemtanítás jövő feladatai299
Függelék
Balázs Györgyné: A történelem tanulságai a történelemoktatási reformdokumentumok tükrében307
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem