| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 331 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-17-6620-9 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 41056. |
| Bevezetés | 5 |
| Az integrált történelemtanítás megközelítése a szaktudományok felől. A szaktudományok képviselői a történelemtanításról és a tanárképzés reformjáról | 9 |
| Elekes Lajos: Az egyetemi történész-szakképzés és a korszerű műveltség problémái | 11 |
| Berend T. Iván: A történelem mint tudományos diszciplína - és mint iskolai stúdium | 19 |
| Berend T. Iván: A történelem és társadalomismeret tanítása | 50 |
| Mátrai László: A kultúra történetisége | 63 |
| Mócsy András: Történelem és régészet | 74 |
| Vass Henrik: A történelem emberformáló szerepéről | 81 |
| Hunyady György: Szociálpszichológiai szempontok a történelemtanítás hatékonyságának vizsgálatában | 86 |
| Unger Mátyás: Történelemtanításunk gondjai | 100 |
| Sinkovics István: A szakmetodika helye a szaktárgyi oktatásban | 109 |
| A tanárképzés távlatai az ELTE-n (Gábor István interjúja Székely Györggyel) | 115 |
| Balázs Györgyné: A tanárképzés és a tanítás egyes kérdései | 118 |
| A tartalmi megújítás metodikai megközelítéséről | 123 |
| Szabolcs Ottó: Az integrált történelemtanítás módszertani iránya | 125 |
| Szabolcs Ottó: A történelemtanítás korszerűsítése és az új tankönyvek | 136 |
| Balázs Györgyné: A történelemtanítás és a tankönyvek kapcsolatáról | 143 |
| Balázs Györgyné: A történelemoktatás és a személyiség alakulásának egyes kérdései | 154 |
| Balázs Györgyné: Korkép kialakítása a történelemoktatásban | 175 |
| Balázs Györgyné: A korkép kialakításának gyakorlati indokairól | 179 |
| Balázs Györgyné: Történelemoktatásunk és az ifjúság szocialista nevelése | 185 |
| Balázs Györgyné: A határtudományok szerepet a metodikai kutatásokban | 196 |
| Aktuális kutatási, kísérleti problémák | 203 |
| Waczulik Margit: Kulturális és létviszonyok szemléletes tanítása a középiskolában | 205 |
| Balázs Györgyné: A tantágy-pedagógia időszerű kérdései | 216 |
| Balázs Györgyné: A történelemtanítás és a tanterv | 228 |
| Balázs Györgyné: Az általános és középiskolai történelemtanítás különbségének egyes kérdéseiről | 240 |
| Balázs Györgyné: A történelem a makrovilág ismeretét nyújtja? | 251 |
| Gábor Istvánné: Néhány tapasztalat az integrált történelemtanítás kísérletével kapcsolatban | 255 |
| Szebenyi Péter: Tanulói tevékenység a történelemtanításban | 268 |
| Balázs Györgyné: Társadalomtudományi oktatásunk problémái 1978-ban | 274 |
| Balázs Györgyné: A korkép és az integrált történelemtanítás kapcsolatáról | 281 |
| Bíró Ferencné - Andor Mihály: Az 5. osztályos integrált történelemtanítási kísérlet eredményeinek mérése és értékelése | 289 |
| Balázs Györgyné: A történelemtanítás jövő feladatai | 299 |
| Függelék | |
| Balázs Györgyné: A történelem tanulságai a történelemoktatási reformdokumentumok tükrében | 307 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.