1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az informatika oktatásának módszertana

A mérnöktanár szakos hallgatók számára/Főiskolai elektronikus jegyzet

Szerző
Lektor
Győr
Kiadó: SZIF-Universitas Kft.
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 125 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Főiskolánkon a módszertani felkészítés a nappali tagozaton korábban (a 70-es évek közepétől kezdve) a közlekedésgépész műszaki pedagógusképzés céljait szolgálta. Az iskolarendszerű szakképzés... Tovább

Előszó

Főiskolánkon a módszertani felkészítés a nappali tagozaton korábban (a 70-es évek közepétől kezdve) a közlekedésgépész műszaki pedagógusképzés céljait szolgálta. Az iskolarendszerű szakképzés területén a műszaki alaptárgyak (műszaki rajz, mechanika, anyagismeret és technológia) és a közlekedésgépészeti szaktárgyak (gépjármű-szerkezettan, gépjárművillamosságtan), valamint a szakmai gyakorlatok oktatására készítette fel a hallgatókat. Emellett a 80-as évektől foglalkoztunk a vállalati oktatás módszertani kérdéseivel is. Az általános képzés területén ekkor egyedül a technika tárgy oktatásának módszertana szerepelt a kínálatban, választható tantárgyként.
A levelező tagozaton a pedagógusjelöltek szakmai előképzettségüktől függően tanulták a gépészeti, a vasútüzemi vagy a postaüzemi alap- és szaktárgyakat, illetve az ipari szakmai gyakorlatok oktatásának módszertanát.
A képzési profil a 90-es években megváltozott: a levelező képzés megszűnt, a nappali tagozaton pedig megindult az informatikus mérnöktanár-képzés. Ez egy új módszertan, az informatika oktatásának módszertana kidolgozását tette szükségessé. Vissza

Tartalom

1. BEVEZETÉS 6
2. AZ INFORMATIKA OKTATÁSMÓDSZERTANÁNAK FOGALMA, TÁRGYA, FELADATAI, KAPCSOLATRENDSZERE 9
2.1 Az informatika oktatásmódszertanának fogalma 9
2.2 Az informatika oktatásmódszertanának tárgya 10
2.3 Az informatika oktatásmódszertanának feladatai 12
2.4 Az informatika oktatásmódszertanának kapcsolatai 12
FELADATOK 14
3. AZ INFORMATIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK CÉLJA ÉS FELADATAI 15
3.1 Az informatika szakmacsoport képzési céljai IS
3.1.1 Az informatika szakmacsoport célja és követelményei 15
3.1.2 Az első évfolyam célja és követelményei 16
3.1.3 A második évfolyam célja és követelményei 17
3.2 A NAT célkitűzései 19
3.2.1 Célok és feladatok 19
3.2.2 Általános fejlesztési követelmények 21
3.2.3 Részletes követelmények 22
3.3 A kerettanterv célkitűzései 23
3.3.1 Célok és feladatok 23
3.3.2 Általános fejlesztési követelmények 26
3.3.3 Részletes követelmények 28
3.4 Az ECDL célkitűzései 29
3.5 Az OKJ képzés célkitűzései 30
3.5.1 A számítógép-kezelő képzés célkitűzései 31
3.5.2 A számítástechnikai szoftver-üzemeltető képzés célkitűzései 32
FELADATOK 34
4. AZ INFORMATIKA TANTÁRGY STRUKTÚRÁJA, SAJÁTOSSÁGAI, KÜLSŐ ÉS BELSŐ KAPCSOLATAI 35
4.1 Az informatika tantárgy struktúrája 35
4.1.1 Az informatika szakmacsoport tanterve 35
4.1.2 A számítástechnikai programozó szak jelenlegi tanterve 38
4.1.3 Az informatika tantárgy kerettanterve 40
4.1.4 Az OKJ képzés tantervi struktúrája 44
4.2 Az informatika tantárgy sajátosságai 47
4.3 Az informatika tantárgy külső és belső kapcsolatai 48
4.3.1 Az informatika szakmacsoport tanterve 48
4.3.2 Az informatika tantárgy kerettanterve 50
4.3.3 AZ OKJ képzés központi programjai 51
FELADATOK 52
5. AZ INFORMATIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK ESZKÖZRENDSZERE 53
5.1 Az oktatási módszer kiválasztását befolyásoló tényezők 54
5.2 Az informatika oktatása során alkalmazott módszerek 57
5.3 Az informatika oktatás hardver és szoftver eszközei 61
FELADATOK 65
6. AZ INFORMATIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK FOLYAMATA 66
6.1 A motiváció szerepe az informatika oktatásában 66
6.2 A tanulók ismeretszerző tevékenységének megszervezése 67
6.3 Az ismeretek megszilárdítása 70
6.4 Az ismeretek gyakorlati alkalmazása 72
6.5 A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése 73
FELADATOK 75
7. AZ INFORMATIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK SZERVEZETI KÉRDÉSEI 76
7.1 Óratípusok 76
7.1.1 Az új ismereteket feldolgozó óra 77
7.1.2 Az új ismeretek alkalmazására szolgáló óra 79
7.1.3 Az ismereteket megszilárdító óra 80
7.1.4 Az ellenőrző óra 82
7.1.5 A vegyes típusú óra
7.2 Szervezeti formák 83
7.2.1 Az osztály-, tantárgy- és tanórarendszer 84
7.2.2 A kabinetrendszerű (szaktantermi) szervezeti forma 84
7.2.3 A szakmai tanulmányi kirándulások 85
7.2.4 Az évközi és a nyári szakmai gyakorlatok 86
7.3 Munkaformák 87
7.3.1 A frontális osztálymunka 87
7.3.2 A csoportmunka 88
7.3.3 Az egyéni munka 89
FELADATOK 90
8. FELKÉSZÜLÉS A TANÍTÁSI ÓRÁKRA 91
8.1 A tanmenet elkészítése 92
8.2 A tematikus terv elkészítése 97
8.3 Az óravázlat elkészítése 98
FELADATOK 102
9. MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK AZ INFORMATIKA TANTÁRGY ANYAGÁNAK FELDOLGOZÁSÁHOZ 103
9.1 A 9. évfolyam anyaga 104
9.1.1 Az informatika alapjai 104
9.1.2 Az operációs rendszer használata 105
9.1.3 Kommunikáció hálózaton 106
9.1.4 Dokumentumkészítés számítógéppel 107
9.1.5 Táblázatkezelés 108
9.1.6 Könyvtárhasználat 109
9.2 A 10. évfolyam anyaga 110
9.2.1. Az informatika alapjai 110
9.2.2. Az operációs rendszer használata 111
9.2.3. Algoritmusok és adatok 112
9.2.4. Dokumentumkészítés számítógéppel 113
9.2.5. Adatbázis-kezelés 114
9.2.6. Könyvtárhasználat 115
FELADATOK 116
HIVATKOZÁSJEGYZÉK 117
A FELHASZNÁLT IRODALOM 120

Dr. Nyéki Lajos

Dr. Nyéki Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Nyéki Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem