A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az incentive rendezvény szervezése

Szerkesztő

Kiadó: Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 108 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vállalat eredménye - főleg a gazdaságilag kedvezőtlen időszakokban - erősen függ a vállalat munkatársainak ösztönzésétől.
A munka ma már elsősorban nem a saját és a család alapigényeinek... Tovább

Előszó

A vállalat eredménye - főleg a gazdaságilag kedvezőtlen időszakokban - erősen függ a vállalat munkatársainak ösztönzésétől.
A munka ma már elsősorban nem a saját és a család alapigényeinek teljesíthetőségét szolgálja. Az új generációk számára egyre jobban előtérbe kerül a munkahelyen az önmegvalósítás, az elismerés, a belső elégedettség és a felelősség iránti igény, de a több szabadidőre irányuló törekvés is.
Ebből a helyzetből adódik annak szükségessége, hogy ösztönző rendszereket alakítsanak ki annak érdekében, hogy a munkatársakat, a saját, valamint a külső értékesítési szervezeteket többlet teljesítményre lehessen ösztönözni.
A díjazás legismertebb formájaként valósították meg a dolgozók versenyét. Lebonyolítása során a prémiumrendszer meghatározó. Az ösztönzés lehet erkölcsi és anyagi ösztönzés, úgynevezett incentive.
Az incentive-ek a vállalati célok megvalósításának ütőképes eszközei.
Míg eleinte a pénz- és tárgyjutalmak domináltak, ma növekszik az utazások részesedése a jutalmak között. A jólét és az igények kielégítettsége következtében a tárgyjutalmak vesztettek vonzerejükből; egyre gyakrabban fennáll a lehetőség, hogy a verseny résztvevőinek háztartásában a szóban forgó termékek már megvannak. A jövedelem növekedésével ugyanígy csökken a pénzjutalmak hatása, mivel ezek a jövedelem részeként a napi kiadások között különösebb emlék-érték nélkül tűnnek el.
Az utazások ezzel szemben tartós élményt nyújtanak. Az utazás iránti igény miatt az incentive úttól fokozott ösztönző erőt várnak.
Ennek az utazási fajtának a jelentősége a vállalat életében válságos időkben is növekedett; a szakértők folyamatos növekedést prognosztizálnak.
A nyugati gazdaságok vállalatainak nagy hányada, akik az incentive utakat marketing eszközként alkalmazzák, a versenyt és a jutalom utakat saját rezsijükben tervezik meg, bonyolítják le, reklámügynökségek vagy külső tanácsadók igénybevétele mellett.
Az incentive utazási piac iránti igény növekedése sok utazásszervezőt, utazásközvetítőt, szálloda- és közlekedési társaságot, valamint idegenforgalmi hivatalt arra ösztönzött, hogy ebbe az ágazatba nagyobb tőkét fektessen be.
Az incentive utak szervezése azonban nagyon bonyolult. A megfelelő marketingismeretek mellett szükség van ágazati ismeretekre és az egész világra kiterjedő kapcsolatokra is.
Az ilyen utakat igénybe vevő vállalatok ezért egyre jobban építenek az incentive üzletág szakértőire.
Felvetődik a kérdés, hogy az utazásközvetítőknek ezen a piacon milyen esélyei vannak, hiszen az incentive utak nem hasonlíthatók össze a nagy utazásszervezők átlagos, vagy akár kiemelt utazásaival. Az incentive utakat mindig egyénileg kell kialakítani és megszervezni.
Ennek a munkának azok a legfontosabb szempontok képezik a lényegét, amelyeket az értékesítési verseny részét képező incentive út koncepciójánál, szervezésénél és lebonyolításánál figyelembe kell venni. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 7
ÖSZTÖNZÉS - mint eszköz 15
Általános vállalati célok 15
A marketing - mint a menedzsment koncepciója 15
A marketing-mix 15
A termék-mix 17
A disztribúciós mix 17
A szerződéskötési mix 17
A kommunikációs mix 17
A kommunikációs mix eszközei 17
Az értékesítési reklám 17
A PR-munka 17
A személyes eladás 18
Az értékesítés-támogatás 18
Ösztönzők, mint az értékesítés elősegítésének eszközei 21
Fogalom meghatározás 21
Incentive-versenyek 21
Incentive-utak, mint versenydíjak 23
AZ UTAZÁSI IRODA ÉS AZ INCENTIVE 24
Az utazási iroda saját rendezvényei 24
Saját rendezvény - mint lehetőség a nyereség növelésére 24
A központi foglalási rendszerek 25
Az incentive-üzletágban való sikeres részvétel keretfeltételei 25
Az utazási iroda szervezeti kialakítása és kapcsolódásai 25
A munkatársak 26
Személyi számítógépek alkalmazása 27
Piackutatás 27
A piackutatás feladatai az utazásközvetítés üzletágban 27
A piackutatás módszerei az utazásközvetítés üzletágban 28
Szekunder adatgyűjtés 28
Primer adatgyűjtés 29
A piaci prognózis 29
Az incentive iránt potenciálisan érdeklődők kiválasztása 30
A kapcsolat-felvételi szakasz 30
Partnerek a kiválasztott vállalatoknál 30
A reklámkoncepció 32
Fogalom meghatározás 32
A reklám céljának meghatározása 33
A reklám hatása 33
Reklámeszköz-stratégia 33
A tájékoztató brosúra 34
A tájékoztató brosúra funkciói 34
A tájékoztató brosúra kialakítása 34
A KONCEPCIÓ SZAKASZA 38
A vállalkozói tervezés 38
A 'tervezés' fogalmának meghatározása 38
A tervezés céljai 38
A tervező team 38
Az értékesítési verseny koncepciója 39
A verseny célja 39
A verseny idő-aspektusa 39
A versenyrendszer 41
A költségvetés 41
Az értékelési rendszer 43
A jutalmak 44
Az akció-sztori 46
Az incentive-út koncepciója 46
A tervezési időszak 46
Az úticél kiválasztása 47
Az incentive út jellege 47
A résztvevők köre 48
A csoport nagysága 49
A költségvetés 49
Az utazás időpontja és időtartama 50
Az incentive-út kezelése az adóban és a jogban 50
Alternatív kínálatok bemutatása 51
Az előkalkuláció 51
Az utazási és verseny-koncepciók összehasonlítása 52
Esetpélda 53
Követelmények az incentive úttal szemben 53
A turisztikai szolgáltatók kínálatainak koordinálása 54
Az incentive út elemei 55
Közlekedési szolgáltatások 55
Üdvözlés az érkezési repülőtéren 57
Elszállásolás 57
Programok a rendeltetési helyen 60
Fénypontok 64
Az indító rendezvény 66
Emlékeztető akciók 66
A próbautazás 67
AZ INCENTIVE ÚT SZERVEZÉSE 69
Az utazási szolgáltatások előzetes lekötése, beszerzése 69
A repülési szolgáltatás 69
A szálloda 70
Az akcióprogram 72
Egyéb szolgáltatások 73
A helyettesítő program 73
Az incentive út bekapcsolása a versenybe 75
Az indító rendezvény 75
Az emlékeztető akciók 75
A közbenső kalkuláció 76
AZ INCENTIVE - ÚT LEBONYOLÍTÁSA 77
A program menete 77
Az utókalkuláció 82
Záró értékelések 83
AZ UTAZÁSKÖZVETÍTŐK MINT UTAZÁSSZERVEZŐK ESÉLYEINEK ÖSSZEFOGLALÓ ÉRTÉKELÉSE 84
Függelék 87
1.sz. A program lebonyolításának koncepciója (mintaprogram) 87
2.sz. A „megtalált paradicsom" csomag 90
3.sz. A versenyt meghirdető bevezető plakát 92
4.sz. Bahamai ételsor 92
5.sz. Egy magyar példa 93
6.sz. Egy másik magyar példa 95
7.sz. Tenerife 98
8.sz. 14 napos körút Sri Lankán 102
Irodalomjegyzék 107
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem