kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 314 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-18-3330-5 |
Előszó | 9 |
Az imbecillis gyermek | 11 |
Az értelmi fogyatékosság meghatározása | 11 |
Az imbecillitás interdiszciplináris megközelítése | 16 |
Az imbecillitás megjelölésére használatos terminológia | 27 |
Az imbecillitás főbb jellemzői | 29 |
Az imbecillisek személyiségéről | 34 |
Az imbecillisek tanulásának néhány általános sajátossága | 43 |
Az imbecillis gyermekcsoport körülhatárolása pedagógiai szempontból | 48 |
Az imbecillisek a társadalomban | 53 |
Az értelmi fogyatékosok és a társadalmi környezet | 53 |
Az értelmi fogyatékosok szociális szerepei az egyes kultúrákban | 56 |
Az imbecillisek a hazai társadalomban | 58 |
Az imbecillisek intézményes nevelésének és foglalkoztatásának rövid történeti áttekintése | 62 |
Új törekvések: normalizáció, integráció | 68 |
Az imbecillisek pedagógiájának tárgyköre | 74 |
Az imbecillisek pedagógiájának néhány alapvető jellemzője | 74 |
Az imbecillisek pedagógiájának kapcsolata az értelmi fogyatékosok pedagógiájával | 77 |
Az imbecillisek pedagógiájának részterületei | 79 |
Pedagógiai munka az imbecillis gyermekek és felnőttek intéményeiben | 79 |
Az imbecillisek nevelő-oktató intézményeinek kapcsolatrendszere | 85 |
Az imbecillisek nevelésének célja | 87 |
A célmeghatározás szükségessége | 88 |
A cél elemzése | 89 |
A cél időnkénti felülvizsgálásának szükségessége | 93 |
Téves céltípusok | 94 |
A nevelési alapelvek és feladataok | 97 |
A nevelés korrekciós jellege | 98 |
Az egyéni bánásmód kitüntetett szerepe a közösségben | 100 |
A tudatosság és tervszerűség elve | 101 |
Az aktivitás elve | 102 |
A gyógypedagógus vezető szerepének elve | 103 |
A nevelő hatások egységének elve | 105 |
A nevelési feladatok módosulása | 106 |
A testi nevelés | 107 |
A gondozás | 108 |
Az egészséges életmód szokásainak kialakítása | 112 |
A gyermekek edzése | 112 |
A testi nevelés iskolai eszközei | 113 |
Az oktatási folyamatban alkalmazott mozgásgyakorlatok | 116 |
Az értelmi nevelés | 117 |
Az értelmi nevelés lehetősége és szükségessége | 118 |
Az értelmi nevelés célja és feladatai | 122 |
A kognitív funkciók megalapozása | 123 |
A kognitív funkciók fejlesztése | 127 |
Az ismeretek kialakítása, gazdagítása, rendezése | 150 |
Kommunikációra, beszédre nevelés | 152 |
Az imbecillisek beszédállapotának jellemzése | 155 |
A metakommunikáció | 160 |
A kommunikációra és beszédre nevelés feladatai | 162 |
A beszédre nevelés területei | 165 |
A szociális beilleszkedésre nevelés | 170 |
A szociális fejlődés lehetőségei és határai | 171 |
A szociális beilleszkedésre nevelés feladatai | 175 |
A szociális magatartás fejlesztésének néhány szempontja | 177 |
Nevelés a közösségben | 181 |
Néhány magatartásforma szerepe a szociális kapcsolatokban | 183 |
A munkára nevelés | 187 |
A munkára nevelés tartalma | 188 |
A munkára nevelés korrekciós jellege | 190 |
A munkára nevelés részei | 191 |
Munkára nevelés a nevelőotthonban | 191 |
Munkára nevelés a családban | 192 |
A nevelés módszerei | 193 |
A nevelési módszerek sajátosságai | 193 |
A nevelés eszközei | 207 |
A játék | 207 |
A tanítási-tanulási folyamat | 213 |
A nevelőmunka sajátos területei | 234 |
A családi nevelés | 234 |
A nevelőotthoni nevelés | 248 |
Nevelés felnőttkorban | 261 |
Az imbecillisek a felnőttkorban | 261 |
A nevelés lehetősége és igénye | 265 |
A felnőttnevelés feladatai | 268 |
Felnőttnevelés a munkahelyen | 270 |
A szabadidő felhasználására nevelés | 271 |
A szexuális nevelés | 273 |
Az imbecillisek nevelői | 277 |
A nevelő tulajdonságai | 277 |
A fogyatékos gyermekek nevelőivel szemben támasztott sajátos körülmények | 279 |
Irodalom | 283 |
Idegen rövidítések magyarázata | 299 |
Tárgymutató | 300 |
Névmutató | 305 |
Idegen nyelvű tartalmi összefoglalók (orosz, angol, német) | 309 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.