kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ikarus Karosszéria- és Járműgyár |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 393 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-21-2847-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal gazdagon illusztrált könyv. A könyv a Magyar Történelmi Társulat Üzemtörténeti Szakosztálya közreműködésével készült, 1200 példányban került kiadásra. Második, átdolgozott és bővített kiadás. |
Előszó | 9 |
Dr. Jenei Károly: Az elődvállalatok története az alapítástól az államosításig (1895-1948) | |
Bevezetés | 13 |
Uhri Imre kovács- és kocsigyártó üzeme (1895-1932) | 13 |
Új családi vállalat a régi romjain, az Uhri Testvérek Autókarosszéria és Járműgyára (1933-1938) | 17 |
Az Uhri Testvérek vállalata a hadiipar szolgálatában (1939-1942) | 22 |
A repülőgépsárkányok gyártásának bevezetése. A Repülőgépgyár Rt. alapítása 1942-ben | 28 |
Az autókarosszériagyár a második világháború utolsó éveiben (1943-1944) | 30 |
A Repülőgépgyár Rt. működése 1943-1944-ben | 36 |
A Karosszéria- és a Repülőgépgyár kitelepítése és pusztulásuk 1945-ben | 40 |
A karosszériagyár részbeni helyreállítása és a termelés megindítása | 42 |
A cég válságos helyzete a stabilizáció után 1946-1947-ben | 48 |
A mátyásföldi gyár a Nehézipari Központ kezelésében | 53 |
Ikarus Gép- és Fémárugyár Rt. története (1916-1948) | 55 |
Az I. rész jegyzetei | 62 |
Dr. Szekeres József: Vállalattörténet az államosítástól a Vasas Szakszervezet centenáriumi munkaversenyének megnyeréséig (1948-1977) | |
Autóbuszgyár születik | 71 |
Az üzem államosítása | 71 |
Az előzmények | 74 |
Autóbuszok a fővárosi közlekedés megjavítására | 77 |
Intézkedések a korszerű és gazdaságos autóbuszgyártás üzemi feltételeinek megteremtésére | 80 |
Ikarus Karosszéria- és Járműgyár NV alapítása és a 3 éves terv befejezése | 84 |
Autóbusztípusok és a termelés technológiája a 3 éves terv időszakában | 90 |
Az első 3 éves terv eredményei az Ikarus gyárbasn | 101 |
Fellendülés az első ötéves terv időszakában (1950-1954) | 110 |
Az ötéves terv általános és gépjárműipari célkitűzései | 110 |
Az autóbusz és különleges gépkocsigyártás eredményei és problémái a tervidőszakban | 112 |
Az 1953. évi új gazdaságpolitika kihatásai az Ikarus gyárra | 133 |
Az első ötéves terv eredményei az Ikarus gyárban | 137 |
Három nehéz év a gyár életében (1955-1957) | 147 |
Ötezer autóbusz három év alatt (1958-1960) | 167 |
Autóbuszgyártás a második ötéves terv időszakában (1961-1965) | 184 |
A második ötéves terv általános és iparági célkitűzései | 184 |
Eredmények és problémák 1962-ig | 188 |
A székesfehérvári Általános Mechanikai Gépgyár beolvasztása az Ikarus gyárba | 195 |
A második ötéves terv befejezése (1963-1965) | 198 |
A második ötéves terv fontosabb vállalati eredményei | 214 |
Az autóbusztermelés fellendülése a harmadik ötéves terv éveiben (1966-1970) | 222 |
Öt év eseményei a közúti járműprogram megvalósításának történetéből | 224 |
Az Ikarus gyár a III. ötéves tervidőszakban | 241 |
Tervezési-fejlesztési elképzelések | 241 |
Termelési eredmények | 243 |
Értékesítés | 249 |
Munkaügy, létszám, bérezés | 251 |
Termelékenység | 255 |
Beruházások, gyártmány- és gyártásfejlesztés | 258 |
Eszközök, források, jövedelmezőség | 262 |
Béren kívüli juttatások | 263 |
Munkaverseny, újítási mozgalom, kitüntetések | 265 |
A Közúti Járműgyártási Program teljesítése a IV. ötéves terv időszakában (1971-1975) | 266 |
A 75 éves jubileumi ünnepség | 266 |
A IV. ötéves terv gyártási célkitűzései | 268 |
Az első tervév gondjai és eredményei | 269 |
A monacoi siker és más díjak | 272 |
Külkereskedelmi kilátások és a fejlesztés szükségletei 1975-ig | 273 |
Az 50 000. autóbusz elkészítése | 275 |
Az 1971. évi terv teljesítése | 275 |
Típusváltás és termelésnövekedés 1973-ban | 279 |
Beruházások és a gyártástechnológia fejlődése | 283 |
Az autóbuszgyártás fokozása | 285 |
Az V. ötéves terv előkészítése | 288 |
A nemzetközi kooperáció bővítése | 289 |
Gyártási eredmények és járművek a IV. ötéves terv éveiben | 290 |
A terv célok és sikeres teljesítésük | 290 |
Az Ikarus gyár termelése 1970-1975 között | 291 |
A 200-as és más új típusú autóbuszok nagysorozatú gyártása | 295 |
Autóbuszértékesítés | 298 |
Az Ikarus termelése és exportja a nemzetközi adatok tükrében | 302 |
Beruházások | 304 |
Bérek, jövedelmek | 305 |
Munkaverseny és újítások | 306 |
Munkavédelem, balesetek | 308 |
Egészségvédelem, szociális juttatások | 309 |
A Közúti Járműgyártási Program sikeres befejezése és az V. ötéves tervidőszak eseményei (1976-1977) | 312 |
Iparági és vállalati tervcélok | 312 |
Termelési eredmények 1976-ban | 314 |
A 100 000. autóbusz elkészítése | 316 |
A Közúti Járműgyártási Program második szakaszának befejezése 1977-ben | 317 |
A Nagy Októberi Szocialista Forradalom 60. évfordulója és a Vasas Szakszervezet centenáriuma tiszteletére rendezett munkaverseny megnyerése. Az 1977. év eredményei | 318 |
Napjaink eredményei és a távlati célkitűzések | 319 |
A II. rész jegyzetei | 323 |
Dr. Drégely Tibor: A világelsők között (1978-1980) | |
Az V. ötéves terv sikeres befejezése | 335 |
Az V. ötéves tervidőszak fontosabb eredményei | 339 |
Az Ikarus dolgozók élet- és munkafeltételei javításának eredményei az 1976-1980-as években | 343 |
A VI. ötéves tervidőszak autóbuszgyártási koncepciója | 344 |
Kumor Gyula: Gyártmányismertető (1948-1978) | |
Bevezetés | 349 |
Autóbuszok 1948-1973 | 350 |
Különleges gépkocsik 1948-1968 | 362 |
Alvázas és fenékvázas típusok 1966-1978 | 374 |
A 200-as autóbuszcsalád | 384 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.