kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pedagógusok Szakszervezete |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 292 oldal |
Sorozatcím: | Tanuljunk egymástól |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Bevezető | 5 |
Az iskoklavezetés szocialista értelmezése | 21 |
Az iskolavezetés hagyományos felfogása | 23 |
A felszabadulás utáni fejlődés | 27 |
Az első évek bizonyatlansága | 29 |
A vezetés politikai-pedagógiai jellegének előtérbe kerülése | 31 |
Torzulások a vezetés felfogásában és gyakorlatában | 32 |
A vezetői alkalmasság kérdései | 40 |
A vezetők alkalmasságának kérdése mint általános probléma | 40 |
A makarenkói életmű vezetési tanulságai | 47 |
Az iskolavezetés pedagógiája | 57 |
A fogalom értelmezése és jelentősége | 57 |
Az iskolavezetés mint pedagógiai folyamat | 61 |
az iskolavezetés mint személyek funkciója | 65 |
Az iskolaigazgató mint pedagógiai központ | 67 |
Az igazgató és helyettese mint az állami vezetés (iskolavezetés) megszemélyesítői | 96 |
A politikai és mozgalmi szervezetek vezetői mint az iskolavezetés közvetlen támogatói | 101 |
Az iskolai közösség a pedagógiai irányításban | 108 |
A pedagógusközösség hozzájárulása az iskolavezetéshez | 112 |
Az iskolai közösség szervezeteinek jelentősége az iskola irányításában | 132 |
Néhány tapasztalat a vezetés gyakorlatából, a pedagógusközösség életéből | 151 |
Tudatosság és tervszerűség a vezetésbn | 153 |
Az iskolavezetés a pedagógiai közösségben és a szülők körében | 164 |
A vezetés helyes aráynai | 164 |
az iskolavezetés a pedagógusközösségben | 173 |
A közvetlen pedagógiai munka lehetőségei a gyermekek körében | 188 |
Az iksolavezetés a szülők neveléséért | 197 |
Pedagógusközösségünkről | 208 |
A nevelőtestület alapos megismerésének jelentősége | 208 |
Iskolánk körülményeiről | 210 |
Néhány adat és következtetés nevelőtestületünkről | 215 |
Az 1963/64. tanév végén készített értékelés nevelőtestületünkről | 226 |
A nevelőtestület felelősségtudatának, önkormányzati vonásainak fjelesztéséről | 236 |
Választások | 236 |
Az áthelyezések közösségi elbírálása | 239 |
Soron kívüli előlépések, jutalmazások javaslatainak nyilvános megtárgyalása | 245 |
Munkabeosztások kközösségi megoldása | 248 |
A tanórák közös látogatásáról mint az egyik legjelentősebb közösségi munkaformáról | 254 |
A pedagógusközösség a gyakorlati pedagógiai munka segítésében, fejlesztésében és ellenőrzéséen | 254 |
A tanórai munka az iskolavezetés tevékenységében | 256 |
Látogatási terveink néhány jellemzője | 258 |
Az igazgatói óraelemzések komplex jellege és a látogatási szempontok | 261 |
Az igazgató és az igazgatóhelyettes közös látogatásainak jelentősége | 263 |
A nevelőkkel végzett közös óralátogatások megszervezései | 267 |
A nevelők és az óraelemzés | 271 |
A csoportos óraelemzés mint az iskolán belüli peadgógiai továbbképzés jelentős formája | 272 |
Jegyzetek | 275 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.