1.062.038

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az igazgató a pedagógusközösségben

A Pedagógusok szakszervezete központi vezetőségének tapasztalatcsere kiadványsorozata

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Pedagógusok Szakszervezete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 292 oldal
Sorozatcím: Tanuljunk egymástól
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető5
Az iskoklavezetés szocialista értelmezése21
Az iskolavezetés hagyományos felfogása23
A felszabadulás utáni fejlődés27
Az első évek bizonyatlansága29
A vezetés politikai-pedagógiai jellegének előtérbe kerülése31
Torzulások a vezetés felfogásában és gyakorlatában32
A vezetői alkalmasság kérdései40
A vezetők alkalmasságának kérdése mint általános probléma40
A makarenkói életmű vezetési tanulságai47
Az iskolavezetés pedagógiája57
A fogalom értelmezése és jelentősége57
Az iskolavezetés mint pedagógiai folyamat61
az iskolavezetés mint személyek funkciója65
Az iskolaigazgató mint pedagógiai központ67
Az igazgató és helyettese mint az állami vezetés (iskolavezetés) megszemélyesítői96
A politikai és mozgalmi szervezetek vezetői mint az iskolavezetés közvetlen támogatói101
Az iskolai közösség a pedagógiai irányításban108
A pedagógusközösség hozzájárulása az iskolavezetéshez112
Az iskolai közösség szervezeteinek jelentősége az iskola irányításában132
Néhány tapasztalat a vezetés gyakorlatából, a pedagógusközösség életéből151
Tudatosság és tervszerűség a vezetésbn153
Az iskolavezetés a pedagógiai közösségben és a szülők körében164
A vezetés helyes aráynai164
az iskolavezetés a pedagógusközösségben173
A közvetlen pedagógiai munka lehetőségei a gyermekek körében188
Az iksolavezetés a szülők neveléséért197
Pedagógusközösségünkről208
A nevelőtestület alapos megismerésének jelentősége208
Iskolánk körülményeiről210
Néhány adat és következtetés nevelőtestületünkről215
Az 1963/64. tanév végén készített értékelés nevelőtestületünkről226
A nevelőtestület felelősségtudatának, önkormányzati vonásainak fjelesztéséről236
Választások236
Az áthelyezések közösségi elbírálása239
Soron kívüli előlépések, jutalmazások javaslatainak nyilvános megtárgyalása245
Munkabeosztások kközösségi megoldása248
A tanórák közös látogatásáról mint az egyik legjelentősebb közösségi munkaformáról254
A pedagógusközösség a gyakorlati pedagógiai munka segítésében, fejlesztésében és ellenőrzéséen254
A tanórai munka az iskolavezetés tevékenységében256
Látogatási terveink néhány jellemzője258
Az igazgatói óraelemzések komplex jellege és a látogatási szempontok261
Az igazgató és az igazgatóhelyettes közös látogatásainak jelentősége263
A nevelőkkel végzett közös óralátogatások megszervezései267
A nevelők és az óraelemzés271
A csoportos óraelemzés mint az iskolán belüli peadgógiai továbbképzés jelentős formája272
Jegyzetek275

Kiss Gyula

Kiss Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kiss Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem