1.062.063

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ifjúságunkért

XIII. Országos Szakmai Konferencia - Sopron - 1985. június 27-28-29.

Előszó

A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete 1985. június 27- 28-29~én, a nemzetközi Ifjúsági Év jegyében, a nemzetközileg elfogadott jelszavakkal - Részvéte 1-Fejlődés-Béke - való azonosulási szándékkal... Tovább

Előszó

A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete 1985. június 27- 28-29~én, a nemzetközi Ifjúsági Év jegyében, a nemzetközileg elfogadott jelszavakkal - Részvéte 1-Fejlődés-Béke - való azonosulási szándékkal rendezte meg XIII.Országos Szakmai Konferenciáját.
A rendezésben - ez alkalommal - közreműködött az Alkoholizmus Elleni Állami Bizottság, az Országos Egészségnevelési Intézet, a Szociálrehabilitációs Szövetség, a Hallássérültek Országos Szövetsége, a Mozgássérültek Egyesületeinek Országos Szövetsége, a Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége valamint az Értelmi Fogyatékosok Országos Érdekvédelmi Szervezete.
Meggyőződésünk szerint a Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete akkor cselekszik helyesen, ha minden alkalmat megragad arra, hogy a fogyatékosságügyben érdekelt, akárcsak érintett szervezetekkel a lehető legszélesebb felületen működik együtt; ha megragad minden alkalmat arra, hogy az együttműködés gyakorlati értékű legyen. Úgy ítéljük meg, hogy az Országos Szakmai Konferencia ilyen alkalom.
Köszönetünket fejezzük ki a közreműködő intézményeknek abban a reményben, hogy a XIII. OSZK alkalmával volt készségük nem kizárólag aktuális, hanem egy hosszabb távra is ígéretes együttműködés lesz. Rendezvényünk házigazdája Győr-Sopron megye, közelebbről Sopron városa volt. A konferencia célkitűzéseit értő, a fogyatékosságügyet hatékonyan támogatni szándékozó, kitűnő színvonalú, szakmai és kulturális programjainkat egyaránt támogató fogadtatásban volt részünk. Vissza

Tartalom

Megnyitó: Jankovits György, Kitüntetések átadása 6
Plenáris ülés
Orbán István: Az egységes családvédelem hatása és módszertana a halmozottan sérült fiatalkorúak társadalmi beilleszkedésében 11
Doc. Dr. Stefan Vasek, Csc.: Nevelőotthonokban élő fogyatékos gyermekek és fiatalok családi kapcsolatairól 21
Prof. Peter A. Gábor: Kanadai tapasztalatok és a gyakorlat néhány kérdése a sérült gyermekekkel kapcsolatban 28
Armin Gugelmann: Az országhatárok nélküli gyógypedagógiáról 41
Szakosztályi ülések 47
Pszichopedagógiai Szakosztály 48
Klenk Józsefné: Érzelmi zavarokkal küzdő fiatalok segítése a nevelési tanácsadóban 49
Szalai Violetta: Beilleszkedési nehézségek ok-okozati összefüggései szülői háttér nélkül nevelődő gyermekeknél 52
Ferenczi György: Korszerűsítési törekvések a MM. 4. sz. Leánynevelő Intézetben 61
Unyi János: Kulturális nevelőmunkák a szabadidő pedagógia tükrében 67
Somogyi Ferenc: Kisegítő továbbképző tagozatos állami gondozott tanulók társadalmi beilleszkedésének problémái és azok korrekciós lehetőségei 75
Hagyó László: Fiatal szakmunkások, kisegítő iskolát végzettek és pártfogó felügyelet alatt álló fiatalok munkahelyi beilleszkedésének sajátosságai 83
Merckle Lászlóné: Pályairányítással kapcsolatos feladatok, problémák nevelőotthonban 87
Iskola egészségügyi szakosztály 103
Bárdi Vera: Az értelmi fogyatékosság kóreredetének vizsgálata a győri Foglalkoztató Iskola és Nevelőotthon 1970-75 között született gyermekeinél 104
Dr. Magenheim Mihály: A testi erő és a keringési rendszer néhány paraméterének összehasonlító vizsgálata kisegítő és általános iskolai tanulóknál 111
Dr. Budai József: Fogyatékos gyermekek serdülőkora - biológiai szempontból 123
Szakály Ernő: Serdülőkorú hallássérült tanulók egészségnevelése 127
Soós Erzsébet: Értelmi fogyatékos leánygyermekek egészségnevelése a serdülőkorban 136
Wisinger János: Az egészségnevelés problémái értelmi fogyatékosok felnőtté válásának folyamatában 145
Hallásfogyatékosságügyi szakosztály 153
Dr. Bődör Jenő: Siketek önismerete 154
Szakály Ernő: A dialóg, mint a beszédfejlesztés alapja a hallássérült tanulóknál 165
Hégely Gábor: A hallássérültek beszédtanításának hatékony technikai lehetőségei 171
Hegedűs Gabriella: Hallás-ritmusnevelés technikai eszközei és módszerei 185
Dr. Csányi Yvonne: Készülékes mérések súlyos hallássérülteknél 190
Váry Ágnes: A hallókészülékek szerepe nagyothalló tanulók szigmatizmusának javításában 202
Rosi Kulinszky: Hogyan segíti a hallásritmus-nevelés a beszédfejlődést 209
Kiss Károlyné: A kreativitás jelentősége a siketek óvodájában 216
Mozgásfogyatékosságügyi szakosztály 223
Dr. Bernolák Béláné-Dr. Benczur Miklósné: A neurehabilitációt követő szomatopedagógiai nevelés halmozottan sérült kisgyermekeknél 224
Ájus Gáborné: A myelodispláziások szocializálása intézetünkben, a Mozgás javító Általános Iskolában és Nevelőotthonban 232
Oszlár Julianna : Mozgássérültek egészségre káros szokásai és az egészségvédelem 240
Kerékasztal megbeszélés 252
Hozzászólások
Vitkay Lászlóné 253
Dr. Krasznai Istvánné 255
Perlaki Katalin 257
Erdélyi Jánosné 258
Dr. Simon Gáborné 259
Kárpáti Gézáné 263
Dr.Winternitz Arnoldné 271
Dr.Benczur Miklósné 276
Értelmi-fogyatékosságügyi szakosztály 277
Gregus László Gézáné: Foglalkoztató iskolát végzett fiatalok társadalmi beilleszkedése /Eredmények - nehézségek/ 278
Dr. Jáni Lajos - Dr, Jáhn Ernő - Grünhut Gábor - - Fábián Lajosné: A gyógypedagógus és a gondozónő együttműködése egészségügyi gyermekotthonokban 287
Párdányi Teodórát: A kisegítő iskola és a közművelődési könyvtár kapcsolata 298
Kriminálpedagógiai szakosztály 304
Dr. Pál László: Az elenyésző kisebbség 305
Polgár Tibor: A munkára nevelés szervezeti formája, eredményei a Sopronkőhida-i Fegyházban 311
Rétei Lajos: A családgondozás és a gyámhatósági pártfogó felügyelet, mint a fiatalkori bűnelkövetések megelőzésének módszere Pest megyében 321
Dér Mária: Tézisek a pártfogói felügyelet elvi problémáinak felvázolásához 330
Hozzászólás
Estók Sándorné 337
Szociális szervezői szakosztály 343
Dr. Gábor József: Családpolitika, szociálpolitika 344
Horváthné dr. Sütő Teréz: A család és az intézet 349
Göcsei János: Család és az intézet kapcsolatának alakulása a zsirai Szakosított Otthonban 353
Göllesz Zoltán: Az integráció harmadik lépcsője 362
Nagy Lászlóné: Intézményünk nyitottságának hatása a nevelőmunkában 370
Pesti Györgyné: A Magyar Vöröskereszt családvédelmi és szociális munákja 377
De. Veres Judith - Sáhó Erzsébet: A káros szenvedélyekkel összefüggő ismeretek és az egészségnevelés 381
Sáhó Erzsébet - Dr. Veres Judith: A káros szenvedélyekkel összefüggő szokások és a gondozás 385
Trungel Ilona: Családcentrikus üdültetés szervezői tapasztalatai 389
Látásfogyatékosságügyi szakosztály 395
Dr. Pálhegyi Ferenc: Gondolatok a sérültek társkapcsolatairól 396
Dorkó Györgyné: Az intézetlakó látássérültek társaskapcsolatait befolyásoló tényezők 404
Lakatos Andrea: Heterogén összetételű látássérült gyermekcsoport társas kapcsolatai 411
Gáspárdyné Róna Ilona: Zene keltette szabad asszociációk vizsgálata látó és vak gyermekeknél 423
Logopédiai szakosztály 443
Vassné Kovács Emőke: A Bliss-nyelv jelentősége a kommunikációs zavarok megoldásában 444
H. Mátis Zsuzsa: A 4-6 esztendős gyermekek nyelvi fejlettségének vizsgálatáról 449
Szebényi Tiborné: Pszichoterápiás effektusok az óvodáskorú dadogók összefüggő beszéltetése során 456
Feketéné Gacsó Mária: A dadogókkal létesített kapcsolat kialakításának szempontjai - mondásválasztás 465
Plenáris ülés 477
Bujdosó Balázs: Az Értelmi Fogyatékosok Országos Érdekvédelmi Szervezete tevékenysége, feladatai a rehabilitációban 478
Dr. Mészáros József: Ifjúságvédelem - toxikomániák 485
Kemény Ferenc: Kisegítő iskolát végzettek társadalmi beilleszkedésének néhány kérdése 495
Gordosné dr. Szabó Anna: Kérdésfelvetések a fogyatékosságügyi szakemberképzés távlati terveinek véglegesítése előtt 502
A konferencia résztvevőinek névsora 512
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem