kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szent István Társulat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Aranyozott gerincű kiadói vászonkötés |
Oldalszám: | 526 oldal |
Sorozatcím: | Tóth Tihamér összegyűjtött munkái |
Kötetszám: | 6-7 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Gyűjteményes díszkiadás. Harmadik átdolgozott kiadás. Nyomatta a Stephaneum Nyomda r.-t., Budapesten. |
Első kötet. | |
Előszó a harmadik kiadáshoz | 1 |
Alapvető kérdések. | |
Az intelligencia lelkigondozásáról. | |
A kérdés fontossága | 9 |
Az intelligencia külön pasztorálásának szükségessége | 18 |
Az intelligencia lelkigondozásának nehézségei | 20 |
A valláserkölcsi nevelés értéke. | |
Bevezető gondolatok | 27 |
Az elmélet | 29 |
A gyakorlat | 37 |
A laikus nevelés értéktelensége. | |
Lehetséges lenne-e laikus erkölcstannal pótolni az iskolai hitoktatást? | 45 |
Isten fönsége nélkül nincs kötelező erkölcsi törvény | 46 |
A vallás segítsége nélkül magát az iskolai tanítás célját is veszélynek tennők ki | 52 |
Különben a laikus erkölcstan elégtelen nevelői értékéről több évtizedes példa áll már rendelkezésünkre a francia állami iskolákban | 55 |
A kisgyermekek lelki gondozása. | |
A nevelés szükségessége és célja. | |
Szükséges-e a nevelés? | 68 |
Ki szükséges a nevelést adni? | 71 |
A keresztény nevelés célja | 73 |
Nevelés az iskoláskor előtt. | |
A szülők nevelése | 80 |
A legfőbb erények, melyre az otthon neveljen | 84 |
A kisiskolások lelki gondozása. | |
Az otthoni nevelés feladatai | 93 |
Az iskolai hitoktatás feladatai | 95 |
Gyónás, áldozás, gyermekegyesületek | 98 |
A középiskolák lelki gondozása. | |
Az ifjúsági lelkipásztor egyénisége. | |
Szeresse tanítványait | 107 |
Legyen példaképe tanítványainak | 122 |
Az eszményi hittanár képe | 130 |
A lelkiéletre nevelés természetes alapjai. | |
A diákpasztoráció célja | 137 |
Az ifjú lélek ismeretének szükségessége | 139 |
Az ifjú lélek fejlődése. | |
Az érzékelés fejlődése | 159 |
Az emlékezőképesség fejlődése | 160 |
A képzelőtehetség fejlődése | 160 |
A figyelem fejlődése | 162 |
A gondolkodóképesség fejlődése | 164 |
Az érzelmi élet fejlődése | 166 |
Az akarati élet fejlődése | 168 |
Az akarat nevelése | 172 |
Az erkölcsi élet fejlődése | 175 |
Nevelés a természetfölötti életre. | |
A természetes nevelés viszonya a természetfölöttihez | 179 |
A diákpasztoráció célja | 183 |
Életre nevelni | 187 |
Krisztus szeretetére nevelni! | 189 |
A jó imádkozás művészete | 193 |
Olvasmányok, lelki olvasmány | 200 |
Lelkivezetés a serdülő korban. | |
Kell-e «vallási kíméleti idő?» | 208 |
A serdülőkor sajátosságai. | 212 |
Serdülőkori betegségek | 217 |
Mire vigyázzon a lelkivezető? | 219 |
Visszaeső bűnösök | 225 |
Az ifjúság nevelése a tiszta életre. | |
A kérdés fontossága | 231 |
A nemi felvilágosításról. | 234 |
A felvilágosítás módja. | 248 |
A sexuális pedagógia természetes eszközei | 259 |
A sexuális pedagógia természetfölötti eszköze | 270 |
A kérdés kezelése az ifjak gyóntatásában | 273 |
Összefoglalás | 276 |
Második kötet. | |
A hittan, mint tantárgy. | |
Katolikus világnézetre nevelés | 3 |
Hiányok a hitoktatás mai módszerében és anyagában | 5 |
Nevelő hitoktatást! | 9 |
A munkaiskola értéke a nevelő hitoktatásban. | |
A munkaiskola első formája: a technikai és kézimunka tanítása az iskolában | 21 |
Második formája: a tanítás hatását a külső tevékenység fölkeltésével elmélyíteni | 21 |
Harmadik formája: a munkát módszertani elvvé tenni | 26 |
A német püspöki kar a munkaiskola hittanórai alkalmazásáról | 37 |
Nevelő hitoktatás a felső osztályokban. | |
A dogmatika tanítása | 43 |
Az erkölcstan tanítása | 49 |
Az egyháztörténelem tanítása | 58 |
Az apologetika tanítása | 58 |
Az ifjúsági istentiszteletek. | |
A diákmise | 73 |
Az ifjúsági exhortációk | 80 |
Az ifjúsági lelkigyakorlatok | 85 |
A VIII. osztályosok búcsúztatása | 88 |
A bűnbánat szentségének nevelő értéke. | |
A bűnbánat szentségének lélektani alapjai | 94 |
A bűnbánat szentségének pedagógiai jelentősége | 95 |
A gyónás és a pszichoanalízis | 100 |
A jó gyónás művészete | 103 |
A jó gyóntatás művészete | 103 |
A gyakori gyónok vezetése | 117 |
Aggályos lelkű ifjak vezetése | 121 |
Gyakorlati tanácsok az ifjúság gyóntatásához | 125 |
Összefoglalás | 131 |
A szentáldozás nevelő értéke. | |
Az eucharisztikus Üdvözítő s az ifjúság | 135 |
A gyümölcsöző áldozás lélektani föltételei | 137 |
Az ifjúság gyakori áldozása | 140 |
A szentek tiszteletének nevelő értéke. | |
A szentek tiszteltének lélektani alapjai | 147 |
A szentek életének helyes tárgyalása | 152 |
Szent Alajos és Szent Szaniszló életének nevelő értéke | 159 |
A Mária-kongregációk nevelő értéke. | |
Történeti fejlődésük | 171 |
Lélektani alapjuk | 173 |
A kongregációk működése | 177 |
A cserkészet nevelő értéke. | |
A cserkészet történeti kifejlődése | 187 |
Pedagógiai méltatása | 189 |
A cserkészet veszélyei | 194 |
Összefoglalás | 196 |
Az öröm nevelő értéke. | |
Az öröm szerepe a katolikus világnézetben | 201 |
Az öröm pedagógiai jelentősége | 203 |
Örömrenevelés | 205 |
A nagy természet örömforrásai | 209 |
Az internátusi nevelés. | |
Az internátus történeti fejlődése | 216 |
Az internátusi nevelés előnyei és veszélyei | 217 |
Az internátusi elöljáró egyénisége | 219 |
A főiskolai hallgatók lelkigondozása. | |
A főiskolai hallgatók lelki helyzete | 223 |
A főiskolai ifjúság vallási irányítása egyesületekben | 226 |
A főiskolai ifjúság vallási irányítása külön lelkipásztor által | 235 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.