Második, sokban bővített kiadás. "Élet" Irodalmi és Nyomda R. T. nyomása.
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
"Az ifjúság lelki gondozásá"-nak első kiadása három hónap alatt elfogyott. És hogy ez az új kiadás mégis csak két év múlva követi az elsőt, annak oka az, hogy az első kiadásban tárgyalt kérdéseket...
Tovább
Előszó
"Az ifjúság lelki gondozásá"-nak első kiadása három hónap alatt elfogyott. És hogy ez az új kiadás mégis csak két év múlva követi az elsőt, annak oka az, hogy az első kiadásban tárgyalt kérdéseket még újabb részletekkel akartam bővíteni.
Aki összehasonlítja a két kiadást, látni fogja, hogy ezt a szándékomat kisebb-nagyobb mértékben a könyv valamennyi fejezetén megvalósítottam. Nemcsak a bibliographiai adatokat igyekeztem egészen a legutolsó napokig vezetni, hanem általában azon voltam, hogy a kötet felölelje az ifjúsági pasztoráció eszközeinek minden új értékes kikezdését. E célt szolgálta "A munka-iskola elve a hitoktatásban" c. egészen új rész betoldása, "A bűnbánat szentsége az ifjúsági lelkipásztorkodás szolgálatában" c. fejezet tetemes kibővítése, az imádkozásra tanítás pedagógiájának, a bérmálási előkészítésnek, a gyümölcsöző szentmisehallgatásra-rávezetésnek, a felsőosztályosok nevelői hittanításának, a cserkészetnek stb. kibővített ismertetése. Hogy könyvem terjedelme túlságosan nagyra ne növekedjék, kénytelen voltam a kisbetűs szedést is gyakran alkalmazni.
Vissza
Tartalom
Előszó az első kiadáshoz (III). Előszó a második kiadáshoz (V).
Bevezető gondolatok.
Az intelligencia pasztorálásának fontossága (1) Az intelligencia
külön pasztorálásának szükségessége (11). Az intelligencia pasztorációjának akadályai (15).
I. RÉSZ.
A kis gyermekek lelki gondozása.
A házi nevelés szükségessége és fontossága (21). Ki köteles a
nevelést adni? (26). A ker. pedagógia célja (28).
I. Nevelés az iskoláskor előtt (30). A szülők nevelése (31).
A legfőbb erények, melyekre az otthon neveljen (35).
II. A kis iskolások lelki gondozása (42). 1. Az otthoni nevelés
(42). 2. Az iskolai hitoktatás fontossága (44). Gyónás, áldozás (47).
"Eucharisztikus Gyermekszövetség" (50). „Szívgárda" (50).
II. RÉSZ.
A középiskolások lelki gondozása.
I. FEJEZET.
Vallásunk nevelő értéke.
A kath. pedagógia története (53).
I. Az elmélet. 1. Mit kíván a) az ész (54), b) az akarat (55),
c) a szív a nevelés eredményének biztosítására ? (55). 2. Erkölcstanunk eleget tesz a) az ész (56), b) az akarat (60), és c) az
érzelmek követelményeinek (62).
II. A gyakorlat (63). Helytelen nevelési módszerek (64). A korszerű erkölcsi nevelés főbb követelményei (67). Mi a teendő ? (67).
II. Fejezet.
Az ifjúsági lelkipásztor egyénisége.
I. Szeresse tanítványait (70). 1. A gyermekek természetfölötti
szeretete (71). 2. Érdeklődjék a tanítványok sorsa iránt (73). 3. A
szeretet pedagógiai jelentősége (74). 4. Az ifjúság szeretetének
eredményei (77). Szeretet és tekintély (81). Szeretet és fegyelem.
II. Legyen példaképe tanítványainak (87). A) Életével (88);
a) szeresse Krisztust (88), b) kövesse Krisztust (91). B) Tudásával (95).
III. Az eszményi hittanár képe (96).
III. FEJEZET.
A lelkiéletre nevelés.
I. A diákpasztoráció célja (102).
II. A lelkiéletre nevelés természetes alapjai (104). A) Az ifjú
lélek ismerete (105). B) Az ifjú lélek természetes erényei (107)
C) Életre nevelés (113), D) A természetes nevelés viszonya
természetfölöttihez (118), E) Az akarat nevelése (122).
III. Természetfölötti nevelés (126). 1, Krisztus szeretetére nevelés (126). 2. A jó imádkozás művészete (131). 3. Olvasmányok
lelki olvasmány (139). 4. Az egyéni lelkivezetés (141). Az egyén
nevelés elősegítő eszközei (144): 1. az ifjúsági kartoték (144)
2. lelki kollokviumok (146). 3. a papi hivatás ápolása (150).
IV. FEJEZET.
Lelkivezetés a serdülő korban.
1, „Egyházi kímélet! idő?" (154). A serdülő kor sajátos
lelkiállapota (157). 3. Serdülőkori betegségek (162). 4. Mire
vigyázzon a lelkivezető (163). A) A csintalan ifjak (163). B) A
hittan, mint élettantárgy (165): tekintély és szabadság (166).
cselekvési vágy (166). akarat erősítése (167), kritizáló
hajlam (167), nagy nyugalom (168). 5. Visszaeső bűnösök (170),
V. FEJEZET.
Az ifjúság sexuális problémája.
I. A kérdés fontossága (173), a) az iskola szempontjából (173),
?) erkölcsi szempontból (175).
II. A nemi felvilágosítás kérdése. A) Története (176), B) Van-e
szükség felvilágosításra ? (177), C) Ki adja azt ? (182), D) Mikor ?
(187).
III. A felvilágosítás módja: 1. elméletben (189), 2. gyakorlat-
ban (193). A) A legalsó fokon (193), B) középső fokon (195),
C) felső fokon (198).
IV. A sexualis pedagógia (201). A) Természetes eszközök (202).
a) akaratedzés (202), b) érzelmeken uralkodni (203), c) becsület
(204), d) fantázianevelés (205), e) gyermekszerelem (205), f) A munka
(205), g) Igazmondás (207). B) Természetfölötti eszközök (209).
Isten jelenlétére nevelés (211). Pozitív istenszeretet (212).
VI. FEJEZET.
A hittan, mint tantárgy.
I. Kath. világnézetre nevelés (213).
II. A mai módszer és tankönyvek hibái (215). Vallástani dolgozatok (220). Forrásszövegek olvasása (221).
III. A „munka-iskola" elve a hitoktatásban (224). Technikai- és
kézimunka (225). A külső tevékenység felkeltése (226). A munka
mint módszertani elv (228). A munkaiskola elve a katekizmus
(231) s a biblia (235) tanításában.
IV. Nevelési szempontok a felsőosztályokban: 1. a dogmatika
(237), 2. az erkölcstan (243), 3. az egyháztörténelem (248), és
4. az apologetika tanításában (253).
V. Az ifjúsági istentiszteletek: 1. A diákmise (258), 2. Az
ifjúsági exhortációk (264). 3. Ifjúsági lelkigyakorlatok (267). 4. A
VIII.-osok búcsúztatása (269).
VII. FEJEZET.
A bűnbánat szentsége az ifjúsági lelkipásztorkodás
szolgálatában.
I. A bűnbánat szentségének psychológiai alapjai (272).
II. A bűnbánat szentségének pedagógiai jelentősége (273). A
gyónás és a psychoanalizis (278).
III. A jó gyónás művészete (280): 1. a jó lelkiismeretvizsgálat
(280), 2. önálló bűn-bevallás (282).
IV. A jó gyóntatás művészete (286): 1. helyes gyónási intelem
(286), 2. helyes penitencia (290).
V. A gyakori gyónok vezetése (292).
VI. Aggályos lelkű ifjak vezetése (296).
VII. A gyóntatás technikájához (300).
VIII. FEJEZET.
Az áldozás az ifjúsági lelkipásztorkodás szolgálatában.
I. Az eucharisztikus Üdvözítő és a tanulóifjúság (307).
II. A gyümölcsöző áldozás lélektani feltételei (308): a) öntudatos áldozás (309), b) eleven hálaadás (309).
III. Az ifjak gyakori áldozása (312). Hogyan nyerhetjük meg
az ifjakat a gyakori áldozás eszméjének (313).
IX. FEJEZET.
A szentek tisztelete az ifjúsági lelkipásztorkodás szolgálatában.
I. szentek tiszteletének lélektani alapja (317).
II. A szentek életének helyes tárgyalása (321). a) Az életszentség helyes fogalma (321). 6) Milyen legyen a szentek életrajza? (323)
III. Az ifjúsági Mária-Kongregációk (329): 1. Történeti kifejlődésük (329). 2, Lélektani alapjuk (330), A) az anya tisztelete (331), B) a pubertás viharja (332). 3. A kongregációk működése (335).
X. FEJEZET.
Az orom az ifjúság lelki nevelésében.
I. Az öröm és az ifjú (340). Az öröm szerepe a kath. világnézetben (340). Az öröm pedagógiai jelentősége (342). Örömre nevelés (344).
II. A nagy természet öröm forrásai (348). Nevelés vallásos természetszemléletre (350).'
III. A cserkészet pasztorális jelentősége (352). A cserkészet
történeti fejlődése (353). Pedagógiai méltatása (354). Veszélyei (359).
XI. FEJEZET.
Az internátusi nevelés.
Történeti fejlődése (365). Az internátusi nevelés előnyei (366).
Veszélyei (367). Az internátusi előljáró egyénisége (368).
III. RÉSZ.
A főiskolai hallgatók lelkigondozása.
A főiskolai hallgatók lelki helyzete (373). A főiskolai élet lelki
veszélyei (375).
I. A főiskolai ifjúság vallási irányítása egyesületekben (377):
1. Franciaországban (377). A „Sil'on" (378). 2. Németországban
(379). A „Groszdeutsche Jugend" (379). A „Neu-Deutchland" (379).
A „Quickborn" (380). 3. A magyar egyetemi s főiskolai egyesületek (381). A) Hitbuzgalmi (381), B) charitatív (382), C) társadalmi egyesületek (385).
főiskolai ifjúság vallási irányítása külön lelkipásztor által
(387). Az akadémikusok lelkipásztorának feladatai (388). Ker.
filozófiai tanszék a bölcsészeti karon (391).
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.