1.061.470

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az IBM PC assembly nyelvű programozása

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest-London
Kiadó: Novotrade Kiadó-Prentice Hall International
Kiadás helye: Budapest-London
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 466 oldal
Sorozatcím: Peter Norton alapkönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-585-016-6
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés15
Miért éppen az assembly nyelv?15
Dskpatch16
Szükséges eszközök17
A könyv szerkezete17
A gépi nyelv19
A Debug program és az aritmetika21
Alapvető számtan22
Hexadecimális számok23
Debug23
Hexaritmetika24
Konvertálás hexadecimálisról decimálisra27
Ötjegyű hexadecimális számok30
Konvertálás decimálisról hexadecimálisra30
Negatív számok32
Bitek, byte-ok, szavak és a bináris jelölés34
A kettes komplemens - egy furcsa negatív szám35
Összefoglalás38
8088-as aritmetika39
A regiszterek mint változók40
A memória és a 8088-as41
Összeadás 8088-as módra44
Kivonás 8088-as módra46
Negatív számok a 8088-asban47
Byte-ok a 8088-asban47
Szorzás és osztás 8088-as módra49
Összefoglalás52
Karakterek megjelenítése53
INT - a hatalmas megszakítás54
Egy elegáns kilépés - INT 20h56
Egy kétsoros program - összeáll a kép57
Programok beírása58
MOV - adatok mozgatása a regiszterekbe59
Egy karakterlánc kiírása61
Összefoglalás63
Bináris számok kiírása65
Forgatások és az átviteljelző66
Összeadás az átviteljelzővel68
Ciklus képzése69
Egy banáris szám kiírása71
A Proceed (folytassa) parancs72
Összefoglalás72
Hex számok kiírása75
Összehasonlító és státuszbitek76
Egyetlen hex számjegy kiíratása79
Egy másik forgatás utasítás81
A logika és az ÉS művelet (AND)83
A részek összerakása84
Összefoglalás85
Karakterek olvasása87
Egy karakter beolvasása88
Egyjegyű hex szám beolvasása89
Kétjegyű hex szám beolvasása89
Összefoglalás90
Az eljárások -a szubrutinok rokonai93
Eljárások94
A verem és a visszatérési címek96
A PSCH és POP utasítások98
Hex számok beolvasása elegánsabban99
Összefoglalás101
Az assembly nyelv103
Üdvözöljük az assemblerben105
Egy program Debug nélkül106
Forrásfile-ok létrehozása109
Összeszerkesztés110
Vissza a Debugba111
Megjegyzések112
Címkék112
Összefoglalás114
Eljárások és az assembler117
Az assembler eljárásai118
A hex-kimenetű eljárások120
A moduláris tervezés kezdete123
Egy programváz124
Összefoglalás125
A decimális kiírás127
A konverzió felelevenítése128
Néhány trükk131
A belső működés132
Összefoglalás134
Szegmensek135
A 8088-as memóriájának felosztása136
A verem140
A programszegmens prefix (PSP)141
A DOSSEG direktíva142
Közeli és távoli hívások143
Még néhány szó az INT utasításról146
Megszakításvektorok148
Összefoglalás148
Iránymódosítások151
Lemezek, szektorok és társaik152
A munka menete155
Összefoglalás156
A moduláris tervezés157
Különálló fordítás158
A moduláris tervezés három alaptörvénye161
Összefoglalás164
A memóriatartalom kiírása165
Címzési módok166
Az adatszegmens169
Bázis-relatív címzés171
A DS beállítása173
Karakterek hozzáadása a kiíráshoz174
256 byte-nyi memória kiíratása176
Összefoglalás181
Egy lemezszektor kiírása183
Életünk megkönnyítése184
A Make file formátuma185
Az OPTASM make186
A Disp_sec kiegészítése187
Egy szektor olvasása189
A .DATA? direktíva193
Összefoglalás194
A szektorkiírás továbbfejlesztése197
Grafikus karakterek hozzáadása198
Címek hozzáadása a kiíráshoz200
Vízszintes vonalak hozzáadása203
Számok hozzáadása a kiíráshoz208
Összefoglalás211
Az IBM PC ROM BIOS-a213
A ROM BIOS rutinok215
VIDEO_IO, a ROM BIOS rutinok216
A képernyő törlése219
A kurzor mozgatása221
A változók használatának újrarendezése222
A fejlécmegírása226
Összefoglalás230
A végleges WRITE_CHAR231
Egy új WRITE_CHAR233
Törlés a sor végéig236
Összefoglalás238
A vezérlő239
A vezérlőről240
Más szektorok olvasása246
A következő fejezetek filozófiájáról249
Egy programozási kihívás251
A fantomkurzorok252
Egyszerű szerkesztés254
További hozzáírások és változók a Dskpatch-ban254
A fantomkurzorok257
A fantomkurzorokról258
Karakterattribútumok változtatása263
Összefoglalás265
Az egyszerű szerkesztés267
A fantomkurzorok mozgatása268
Egyszerű szerkesztés271
Összefoglalás275
Hexadecimális és decimális bemenet277
Hex bemenet278
Decimális bemenet285
Összefoglalás288
Javított billentyűzetbemenet289
Egy új READ_STRING290
Felhasználóbarát vagy programozóbarát?296
Összefoglalás297
Hibák nyomában299
A DISPATCHER kijavítása300
Összefoglalás302
Módosított szektorok írása303
Írás a lemezre304
További hibakereső technikák306
Egy térkép megrajzolása307
Hibák kinyomozása309
Forrásszintű hibakeresés311
A Microsoft CodeView311
A Borland Turbo Debugger315
Összefoglalás319
A másik félszektor321
Görgetés félszektorral322
Összefoglalás325
Magas szintű témák327
Áthelyezés (relokáció)329
COM programok330
Áthelyezés331
.COM vagy .EXE programok334
További tudnivalók a szegmensekről és az ASSUME-ról337
Szegmenstúllépés338
Még egy pillantás az ASSUME-ra340
Összefoglalás341
Egy nagyon gyors WRITE_CHAR343
A képernyőszegmens344
A képernyőmemória felépítése346
Nagy sebesség348
Összefoglalás355
C eljárások assembly-ben357
Képernyőtörlés a C-hez358
Paraméterátadás362
Kétparaméteres példa367
Függvényértékek visszaadása368
Összefoglalás370
A Disklite, egy RAM-rezidens program371
RAM-rezidens programok372
Megszakítások elfogása372
Disklite374
Zárszó és irodalomjegyzék381
80x86 referenciakönyvek382
DOS és ROM BIOS programozás383
RAM-rezidens programok384
Szoftvertervezés384
Függelék385
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem