kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 229 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-162-807-8 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: CAE 232. |
Előszó | 9 |
Knausz Imre: Miért tanítunk történelmet? | 11 |
Az identitások hálója | 12 |
Magistra vitae | 16 |
Képességfejlesztés és értékközvetítés | 19 |
A történelemtanítás lehetséges funkcióinak áttekintése | 23 |
Knausz Imre: Kiknek tanítunk történelmet? | 24 |
Életkori sajátosságok | 24 |
A teljesítménykülönbségek és ami mögöttük van | 28 |
A net-generáció | 35 |
A tanulói különbségek áttekintése | 38 |
A differenciálás | 39 |
Knausz Imre: A tananyag újragondolása | 43 |
Kánon és relevancia | 43 |
Absztrakció és érzékiség | 46 |
Szélesség és mélység | 47 |
Ismeret és képesség | 49 |
Knausz Imre: A tanulói teljesítmények értékelése | 51 |
A követelményrendszer kérdéséhez | 51 |
Az osztályozás egyeduralma | 55 |
Az osztályozás alternatívái | 56 |
Ki értékel? | 58 |
A teljesítmények figyelemmel kísérése | 59 |
Bacskay Bea-Knausz Imre: A csoportmunka | 61 |
Költség és haszon | 61 |
Szervezési feladatok | 63 |
A csoportmunka tartalma | 66 |
A beszámolási fázis | 69 |
Mendly Lajos: A projekt | 72 |
A projektmódszer történetéből | 72 |
A projekttanítás sajátosságai | 75 |
A diák és a tanár a projekttanítás gyakorlatában | 78 |
A projekt tervezése, szervezése, szakaszai | 79 |
A projekt megvalósítása | 83 |
A bemutató | 84 |
A projektmunka értékelése | 85 |
A projekthét | 86 |
Kommunikáció a projekt kapcsán | 88 |
Tanulás a projekt során | 89 |
A projektmódszer a történelem tanításában | 90 |
Bacsay Bea-Knausz Imre. Dramatikus módszerek | 95 |
Miért van szükség drámára a tanításban? | 95 |
Néhány példa a dramatikus módszerek alkalmazására | 95 |
A dráma helye a tananyag feldolgozásában | 98 |
Bihari Péter-Foki Tamás-Jakab György-Knausz Imre: Forráselemzés | 99 |
Szöveges források | 99 |
Képi források | 107 |
Egy darabka középkor | 109 |
A reformkor egyik szimbóluma, a Lánchíd | 111 |
Boldog békeidők: Ifj. Tütt Mihály gőzmalma Pécsett | 113 |
A médiában megjelenő közlemény mint történelmi forrás | 116 |
Farkas Zoltán: A számítógép használata | 123 |
A korszak kihívása | 123 |
Az informatikai kultúra | 124 |
Mennyiben járul hozzá a számítástechnika a szemléletváltáshoz? | 127 |
A hálóban rejlő konkrét lehetőségek, alkalmazási javaslatok | 129 |
Multimédiás órák | 132 |
A prezentációkészítéstől a gyakorló feladatokig | 134 |
Hátráltató tényezők és megszívlelendő tanácsok | 135 |
A CD-romok órai felhasználásáról | 136 |
Kis informatikai fogalomtár | 137 |
Foki Tamás: Történelmi séták, múzeumok | 140 |
Bacskay Bea-Knausz Imre: Kézművesség és rajz | 147 |
A történelemtanítás vizuális dimenziója | 147 |
A rajz és a képalkotás egyéb formái | 148 |
Kézművesség | 150 |
Bihari Péter: A tankönyv | 152 |
Alternativitás | 152 |
Állandó vonások tankönyveinkben | 153 |
A francia, angol és német tankönyvek | 156 |
Néhány alapelv tankönyvíróknak és tankönyvválasztóknak | 157 |
Jakab György: Társadalomismeret-Társadalmi ismeretek | 164 |
Bevezető | 164 |
A Társadalomismeret oktatásának alapvető hagyományai | 166 |
A történelem tantárgy és a Társadalomismeret integrációjának lehetőségeiről | 168 |
Önálló tantárgyként megjelenő társadalomismereti programok | 173 |
Gönczöl Enikő: Állampolgári ismeretek | 178 |
Az állampolgári tudás jellege és elemei | 178 |
Hogyan adható át az állampolgári tudás? | 180 |
A pedagógiai folyamat sajátosságai | 185 |
Gönczöl Enikő: Emberismeret | 188 |
Az ismeretkör tartalma és jellege | 188 |
Miért fontos, és hogyan tanítsuk? | 190 |
Az emberismeret mint önálló tantárgy | 192 |
Kádek István: Gazdasági ismeretek | 196 |
Társadalmi kihívások | 196 |
A tananyagtartalmak kiválasztása, megjelenítésük "mélysége" | 198 |
Hol? Mit? Hogyan? | 200 |
A gazdaságismereti oktatás feltételei, illetve ezek megteremtésének lehetőségei | 204 |
Stefány Judit-Lőrinc László: Néprajz és életmódtörténet | 206 |
Foki Tamás: Helyismeret, helytörténet | 214 |
Tantervi kérdések | 214 |
A módszerekről | 217 |
Jakab György: Médiapedagógia | 219 |
Bevezetés | 219 |
A történelem tantárgy és a médiapedagógia | 220 |
A történelem tantárgy és a médiaismeret információs lehetőségei | 225 |
Néhány magyar nyelvű weboldal történelemtanároknak | 230 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.