1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az Európai Unió közlekedési rendszere

Szerző

Kiadó: ITD Hungary
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 86 oldal
Sorozatcím: Európa füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Európai Unió egységes közlekedéspolitikája a közlekedésügy átfogó, globális szemléletére épül, amit a Bizottság 1992 decemberében közzétett Fehér Könyve "Az ésszerűen fenntartható mobilitás... Tovább

Előszó

Az Európai Unió egységes közlekedéspolitikája a közlekedésügy átfogó, globális szemléletére épül, amit a Bizottság 1992 decemberében közzétett Fehér Könyve "Az ésszerűen fenntartható mobilitás rendszere" címmel fejt ki részletesen.
Általánosan elfogadott, hogy globális megközelítésre van szükség; vagyis olyan irányelvekre, amelyek biztosítják, hogy a közlekedési ágazat maximálisan kihasználhassa az egységes, liberalizált piac nyújtotta előnyöket. Így az egyes régiók, s a harmadik országokkal kialakult kapcsolatokban maga az Unió is, egy, a hatékony, s biztonságos szolgáltatásokat a lehető legjobb szociális feltételek mellett kínáló, környezetvédelmi szempontból is kifogástalan közlekedési rendszernek lehetnek haszonélvezői. Vissza

Tartalom

1. BEVEZETÉS 5
2. A KÖZÖS KÖZLEKEDÉSPOLITIKÁHOZ VEZETŐ ÚT - AZ EGYSÉGES PIAC MEGTEREMTÉSE 7
2.1. A Római Szerződés közlekedési vonatkozásai 7
2.2. A közös közlekedéspolitika kialakításának főbb szakaszai 7
2.2.1. 1958-1972 7
2.2.2. 1973-1985/86 8
2.2.3. 1986-1992 1 8
2.2.4. 1993. január 1-től 9
2.3 Az egyes alágazatok és szabályozásuk 1985-től 9
2.3.1. Közút 9
2.3.1.1. A nemzetközi közúti közlekedés sajátosságai - a bilaterális viszonosság 9
2.3.1.2. Közösségi engedélyek 10
2.3.1.3. Az 1993. január 1-ével megvalósuló egységesített közúti piac 11
2.3.1.4. A közúti szolgáltatások versenyét befolyásoló egyéb szabályok - szociális, műszaki, környezetvédelmi és biztonsági előírások 13
2.3.1.5. Adózás a közúti közlekedésben 14
2.3.1.6. A német újraegyesítés hatása a közúti közlekedésre 15
2.3.1.7. Az Európai Unió és harmadik országok kapcsolata a közúti közlekedésben 15
2.3.1.8. Magyar-EU közúti kapcsolatok 16
2.3.2. Kombinált fuvarozás 19
2.3.3. Vasút 20
2.3.4. Belvízi hajózás 23
2.3.4.1. A rajnai hajózás jogrendje 23
2.3.4.2. Az Európai Unió szerepe a belvízi hajózásban 24
2.3.4.3. A DMR csatorna megnyitásával létrejött új helyzet 25
2.3.4.4. A német újraegyesítés hatása a belvízi hajózásban 25
2.3.4.5. A magyar-EU belvízi hajózási megállapodás esélyei 25
2.3.5. Légiközlekedés 27
2.3.5.1. A nemzetközi légiközlekedés szabályozási rendje 27
2.3.5.2. Az Európai Unió légiközlekedésének liberalizációja, a közös európai légtér létrehozása 29
2.3.5.3. A további fejlődéshez szükséges intézkedések - az Európai Bizottság tervei 31
2.3.5.4. Az Európai Unió légügypolitikája harmadik országokkal 32
2.3.5.5. A magyar-EU légügyi kapcsolatok fejlődése - a megállapodás esélyei 33
3. AZ EURÓPAI UNIÓ KÖZLEKEDÉSPOLITIKÁJA 34
3.1. Az Európai Unió közlekedési piaca 34
3.1.1. A piac méretei - a forgalmi adatok alapján 34
3.1.1.1. Árufuvarozás 34
3.1.1.2. Személyszállítás 35
3.1.2. A piac növekedési üteme prognózisok alapján 35
3.1.3. Az Európai Unió közúti áruszállítási piaca 37
3.1.4. Az Európai Unió légipiaca 37
3.2. A közös közlekedéspolitika főbb jellemzői 40
3.2.1. A fenntartható fejlesztés 40
3.2.2. Verseny és versenypolitika 41
3.2.3. A közlekedési ágak közötti munkamegosztás 42
4. AZ EURÓPAI UNIÓ KÖZLEKEDÉSI INFRASTRUKTÚRÁJA, A PÁNEURÓPAI ÉS TRANSZEURÓPAI HÁLÓZATOK 43
4.1. A közlekedési infrastruktúra az Európai Unió területén 43
4.1.1. A közös infrastruktúra-politika kialakulása 43
4.1.1.1. Az infrastruktúra szerepének erősödése az Unió közlekedéspolitikájában 43
4.1.1.2. A Transzeurópai Hálózatok koncepciója 43
4.1.1.3. A Maastrichti Szerződés hatása 44
4.1.2. Az egyes alágazatok hálózatai és fejlesztési tervei 45
4.1.2.1. Közúthálózat 45
4.1.2.2. Hagyományos vasúthálózat 45
4.1.2.3. Nagysebességű vasúthálózat 46
4.1.2.4. Kombinált közlekedési hálózat 46
4.1.2.5. Belvízi hajózás 46
4.1.2.6. Kikötőhálózat 47
4.1.2.7. Légiközlekedés 47
4.1.2.8. Hálózat- és forgalommenedzsment 48
4.1.3. A fejlesztés irányai: a Christophersen-csoport tevékenysége 48
4.2. Közlekedési infrastruktúra az Európai Unión kívüli országok területén; kapcsolódási lehetőségek 49
4.2.1. A G-24 csoport közlekedési tevékenysége 49
4.2.2. A krétai Páneurópai Közlekedési Konferencia hatása 50
4.2.3. A fejlesztés pénzügyi eszközei 50
4.2.4. PHARE segélyek a magyar közlekedésben 51
4.2.4.1. PHARE technikai segítségnyújtás 51
4.2.4.2. PHARE regionális és nemzeti program 51
4.2.4.3. Hitelhez kapcsolódó beruházási PHARE segélyek 53
4.2.4.4. Egyéb PHARE segélyek 53
5. ÖSSZEFOGLALÁS 55
IRODALOMJEGYZÉK 56
MELLÉKLETEK 57
TÉRKÉPEK JEGYZÉKE:
1/a. A transzeurópai közúti hálózat (Horizont 2004) térképe
1/b. A transzeurópai közúti összeköttetések
2/a. A transzeurópai vasúti hálózat (Horizont 2010) térképe
2/b. A transzeurópai vasúti hálózat vasúti összeköttetések
2/c. A transzeurópai vasúti hálózat - kombinált szállítási útvonalak
2/d. A kombinált szállítási útvonalak vasúti összeköttetései
2/e. Nagysebességű vasúti hálózat térképe
3/a. A transzeurópai közlekedési hálózat: kikötők, kompok, belvízi hajóutak
3/b. Az európai belvízi hajóutak
3/c. Az európai belvízi hajóutak - belvízi hajóút-összeköttetések
4/a. A transzeurópai hálózatok szempontjából prioritást élvező projektek
4/b. A transzeurópai közlekedési rendszer kiemelt beruházásai
5. A transzeurópai hálózaton prioritást élvező közép- és kelet-európai közúti folyosók
6. A transzeurópai hálózaton prioritást élvező közép- és kelet-európai vasúti folyosók
7. A transzeurópai repülőtér-hálózat
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az Európai Unió közlekedési rendszere Az Európai Unió közlekedési rendszere Az Európai Unió közlekedési rendszere

A gerinc enyhén foltos.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az Európai Unió közlekedési rendszere Az Európai Unió közlekedési rendszere
Állapot:
1.640 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba