Előszó
Négy év után újabb jelentős állomásához érkezett a
budapesti metróhálózat építése. Új 3,7 km hosszúságú
vonalszakasz nyílt meg 6 állomással a Deák tér és a
Nagyvárad tér között, az észak—déli...
Tovább
Előszó
Négy év után újabb jelentős állomásához érkezett a
budapesti metróhálózat építése. Új 3,7 km hosszúságú
vonalszakasz nyílt meg 6 állomással a Deák tér és a
Nagyvárad tér között, az észak—déli vonal első szakasza.
A tervezőasztaltól hosszú és nehéz munkával vezetett az
út az üzembehelyezésig. A résztvevő vállalatok Szocia-
lista Együttműködési Szerződést kötöttek, melynek
eredményeképpen számos nehézséget leküzdve, határ-
időre készültek el az igen összetett feladattal, hiszen az
építés nemcsak egyszerűen a metróvonal megépítését
jelentette. Jól összehangolt tevékenység eredményekép-
pen sor került a metróvonal mentén a csomópontok
korszerűsítésére, gyalogos aluljárók és az első budapesti
közúti aluljáró építésére, épületek felújítására, valamint a
forgalomirányító központ létesítésére. Különösen fon-
tos, hogy a munka érintette a Belváros jelentős részét és
fővárosunk egyik legforgalmasabb útvonalát, az Üllői
utat is, továbbá az, hogy e területeken a közlekedéssel
kapcsolatos igényeket mindvégig ki kellett elégíteni.
Mikor jóleső érzéssel tekintünk végig az elvégzett mun-
kán, arra gondolunk, hogy a munka tovább folyik, s
mindazok, akik a metróépítés részesei, tudják mennyire
közeli az észak—déli vonal újabb szakaszának átadása.
Vissza