kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 143 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-17-6472-9 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52536/17. |
Bevezetés | 5 |
Az érzékelés szerepe a cselekvésben | 17 |
Érzékelés és cselekvés | 17 |
Érzékelés és valóság | 19 |
Érzékelés és "állandóság" | 29 |
Figyelem és munkavégzés | 38 |
A figyelem felerősítő és szelektív funkciója | 38 |
Figyelem és szándék | 44 |
Hány tényre tudunk egyszerre figyelni? | 47 |
A figyelem "elmozdulása" | 50 |
Csak a szándéknak van szerepe a figyelem irányításában? | 52 |
A feltételes reflex és a jelzőrendszerek | 57 |
Reflex és kondicionálás | 58 |
A "jutalmazás" problémája | 62 |
Gátlás, ingerlés, indukció | 65 |
Generalizáció és differenciáció | 69 |
A jelzőrendszerek | 75 |
Képzelet és emberi cselekvés | 78 |
Emlékezés és képzelet | 78 |
A képzeleti működés jelentősége | 84 |
A képzelet további funkciói | 88 |
Alkotás és képzelet | 90 |
A képzelet határai | 93 |
A projektív "technikák" | 94 |
Az álom | 96 |
Az indítékok szerepe az emberi cselekvésben | 100 |
A motívumok | 100 |
A motívumok osztályozása | 105 |
A fejlődéstörténeti szempont | 106 |
Kísérleti vizsgálatok | 107 |
A motívumok erősségének vizsgálata | 109 |
Sajátos emberi motívumok | 111 |
Néhány elmélet | 113 |
Emberi cselekvés és motívum | 116 |
A tanulás pszichológiai problémái | 119 |
A tanulás meghatározásai | 120 |
Tanulási törvények | 125 |
A saját tevékenység szerepe a tanulásban | 128 |
A programozott tanulás | 130 |
Motiváció és tanulás | 131 |
Beállítódás és tanulás | 134 |
Cselekvésformák megtanulása | 136 |
A transzfer | 140 |