kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 118 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-17-0309-6 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52536/5. |
A tanulók értékorientálása mint nevelési cél | 5 |
Az értékkategóriák marxista értelmezéséről | 7 |
Értékmotívumok, értékattitűdök, értékrendszer | 14 |
Az értékorientációk fejlődése mint interakciók eredménye. Az iskola mint társadalmi mikrostruktúra | 18 |
Az elvárások és az értékpreferenciák eltérő értelmezéséből származó konfliktusok | 20 |
Eszmény és érték | 24 |
Érték és önértékelés | 27 |
A tanulók értékorientálásának főbb irányai | 33 |
A tudás mint érték | 33 |
A műveltségeszmény realizálásának fő feladatai | 37 |
Az aktivitás szerepe az értékorientálásban | 38 |
A tudás történetisége mint értékorientáló tényező | 40 |
Az élményszerűség szerepe | 41 |
Erkölcsi értékorientálás | 43 |
Az erkölcsi attitűdök fejlődésének útjai | 44 |
A represszív erkölcsi nevelés veszélyei | 46 |
Az erkölcsileg értékes cselekvés mint teljesítmény | 47 |
Az erkölcsi teljesítmény motiválói | 48 |
Az esztétikai értékorientáltság | 52 |
Az értékorientáltság fejlődése és az azt befolyásoló tényezők | 59 |
Értékek és magatartásminták | 59 |
A tárgyak értékelése és a magatartási minták | 61 |
A kommunikatív és kooperatív értékek | 62 |
A hajlamok és az érdeklődés szerepe az értékorientációkban | 63 |
A magatartásminták szerveződése és integrálódása. A szerepkategória | 66 |
A tanulói státus és a szerepmagatartás meghatározói | 68 |
Az értékattitűdök alakulása különböző életkorokban | 82 |
Az ún. értékaffinitások fejlődése | 85 |
Pszichológiai módszerek a tanulók értékorientációinak feltárásában | 88 |
A családi környezet megismerése | 89 |
A tanulókkal folytatott beszélgetések | 92 |
Speciális pszichológiai vizsgálatok | 96 |
Attitűdvizsgálatok | 96 |
Igényszintvizsgálatok | 98 |
Szociometrikus vizsgálatok | 101 |
Aktometria | 104 |
Kontaktometria | 105 |
A szociális percepció és az értékattitűdök | 106 |
A kötetben szereplő, kevésbé ismert pszichológiai és szociológiai kifejezések magyarázata | 109 |
Irodalom | 114 |