kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 155 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 18 cm |
ISBN: | 963-05-2353-1 |
Bevezetés | 7 |
A vizsgálat körülhatárolása, célkitűzései | 8 |
Problématörténeti elemzés | 11 |
Az értékelés, osztályozás funkciója, elméleti és gyakorlati kérdései | 11 |
Milyen hibaforrások alakultak ki az értékelés, osztályozás során a neveléstörténetben? | 24 |
A tanulói teljesítmény mérésének összefüggései az osztályozással, a tantervi követelményekkel | 27 |
A korszerűsítés igényének felmerülése világszerte | 32 |
A helyesnek elismert értékelés, osztályozás ismérvei | 36 |
Általános és középiskolai tanulók, főiskolai hallgatók, szülők, pedagógusok igénye és kritikája | 36 |
Találkozzék-e a pedagógusok által adott érdemjegy, osztályzat a tanulóközösség helyeslésével? | 45 |
Helyes-e, ha azonos érdemjegyet ad esetenként a pedagógus - nevelési szándékkal - nem azonos tanulói teljesítményre? | 47 |
Szeretik-e a tanulók, ha értékelik, osztályozzák őket? | 49 |
Tanárjelöltek tapasztalata, visszaemlékezése a nevelők értékeléséről | 53 |
A szülők elvárása az iskolától | 59 |
Elégedettek-e a szülők gyermekük tanulmányi eredményével? | 59 |
Elégedettek-e a szülők az iskolai értékeléssel, osztályozással? | 66 |
Kifogásolható szülői magatartás gyermekük értékelésével kapcsolatban, a pedagógusok szerint | 70 |
Az osztályozás szükségességének elvi és gyakorlati kérdései | 74 |
A tanulmányi munka osztályozása | 74 |
Témazáró osztályozás | 76 |
Jó és gyenge tanulók eltérő értékelése, osztályozása | 82 |
Az érettségi | 86 |
Pedagógiai kísérlet | 89 |
Egy megyei vizsgálat tanulságai | 93 |
Az értékelés, osztályozás hatása a tanulókra és a családi nevelésre | 98 |
Az iskolai jó, rossz felelet (siker, kudarc) hatása a tanulókra | 98 |
Az iskolai siker és kudarc (jó, rossz felelet) kedvezőtlen hatása a gyengébb tanulókra | 106 |
Az iskolai értékelés, osztályozás (siker, kudarc) hatása a szülők nevelési módszereire: a jutalmazásra: a büntetésre | 107 |
A kutatás megállapításainak összegzése | 126 |
A jövő tendenciái | 131 |
Irodalom az értékelés, osztályozás témaköréből | 135 |
Függelék | 147 |