1.066.213

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az értékek akarása

Der wille zu den werten - A kaposvári erkölcsfilozófiai és -nevelési konferencia előadásai

Előszó

A kaposvári nemzetközi Erkölcsfilozófiai és -nevelési konferencia majd egy évtizedes múltra tekint vissza. A kétévenkénti rendezvény negyedik kötetét rendezzük sajtó alá, elgondolkodva a... Tovább

Előszó

A kaposvári nemzetközi Erkölcsfilozófiai és -nevelési konferencia majd egy évtizedes múltra tekint vissza. A kétévenkénti rendezvény negyedik kötetét rendezzük sajtó alá, elgondolkodva a megtörténtről, terveket szőve a hatodik találkozó lehetőségeiről.
A nyolc év és a négy kötet igazolja a fórumot megálmodó, létrehozó Jávorszki András feltételezését. Gyorsan változó korunkban a felsőoktatásban kutatók, oktatók napi problémája az értékválsággal küzdő társadalmak szellemi létproblémáinak megfogalmazása, a másság mint érték, a másság elfogadásának, befogadásának és befogadtatásának lehetőségei, az etikai kontroll tükrének megtalálása: az eltérő értékek megtartásának és integrálódásának lehetséges etikai alapjai. Vissza

Tartalom

Előszó5
Az eddigi konferenciák kötetben publikáló résztvevői6
Bertalan Péter: Hit, erkölcs, politika Magyarországon 1957-19688
Bertók Rózsa: Globalizáció és posztmodern17
Biró Katalin: Erkölcsi nevelés és konfliktus22
Bogdán György: A szocializáció kérdései egy nézőpontból. Szólások és közmondások befolyásoló hatása31
Boldizsár Klára: Karneváli etika38
Boros Gábor: Descartes, Moliére és a házasság labirintusa43
Jean-Francois Bourdet: Tanulás és állampolgárrá nevelés53
Deli István: Tanítóképzős hallgatók erkölcsi, világnézeti dilemmái58
Demeter Katalin: A kisiskolások erkölcsi nevelésének egyes kérdései71
Dombi Alice: Tanárideálok a XIX. századi Magyarországon94
Dominik Gyula: A kérdés103
Endreffy Zoltán: Férfi és a nő viszonya magyar versekben108
Fasang Árpád: Kitörés az értékválságok csapdáiból117
Forintos Klára: A humán erőforrás fejlesztésének lehetőségei a mai magyar társadalom értékeinek tükrében124
Földesi Tamás: Az emberi jogok dilemmái132
Garaczi Imre: Morálfilozófia, avagy az elveszett egzisztencia keresése144
Gausz András: A kategorikus imperativusz sorsa Magyarországon152
Gálosi Adrienne: Fordítás és etika157
Gárdonyi Máté: A művészet mint a hitre nevelés útja167
Stanko Gerjolj: Kihívások az ellenségkép nélküli nevelésben170
Gyóni Lajosné: Gondolatok az erkölcsi nevelésről180
H. Szabó Sára: A XIX. századi francia pozitivista népoktatás183
Karl Hahn: A hamisság tirichotomizálásának szükségszerűségeiről192
Hajdú Miklós: Az elit példamutatása198
Horváth Gabriella: Erkölcsi nevelés az alsótagozatos osztályok gyakorlatában205
Horváth Gyula: Populizmus - filozófia - erkölcs212
Jávorszki András: Adalékok az értelmiségi szocializáció ontológiájához220
Jávorszky Edit: Érték és élmény224
József István: Erkölcsi fejlődés eltérő szocializációs közegben231
Kamarás István: Mikor lőhető le a zongorista?234
Karikó Sándor: A szerelem mint magasabb rendű érzelem245
Kékes-Szabó Mihály: Gondolatok az osztályfőnöki munka erkölcsi kérdéseiről251
Kiss Endre: Max Scheler materiális etikája és a modernség meghaladó meghaladása257
Kisszőlősi-Szánthó Beáta: Szándék - ítélet - előítélet270
Koncsos Ferenc: Érték és élmény gr. Révay József etikájában275
Krajnik József: A végesség etikája281
Hans Lenk: Az információs társadalom eurócentrizmusától az internacionalizmusig288
Loboczky János: A modern hermeneutikai filozófia és az "esztétikai nevelés" új lehetőségei305
Lőrinczné Thiel Katalin: Makszjátékés stílus Nietzsche és Hamvas Béla életművében312
Magyar Miklós: Paradigmaváltás, Átalakuló pedagógusszerepek a pedagógiai folyamatban322
Máté Györgyi: A francia ponyva erkölcsi üzenete325
Merczel Sándorné - Windné Balogh Zsuzsa: Az óvodás gyermek világképében megjelenő virtuális elemek335
Molnár Balázs: Hazugságra nevelés343
Neils Öffenberger: A hamisság trichotomizálásának szükségszerűségeiről348
Pais Ella Regina: A képzők felelőssége a pályaszocializációban354
Pálfi Sándor: Új kihívások az óvdai szocializációban358
Péteri Pál: A jó, az igaz és a szép szerepe a nevelésben371
Podráczky Judit: Az óvoda megjelenésének indítékai Magyarországon375
Pukánszky Béla: A háromlépcsős etikai fejlődés menete Schneller István morálpedagógiai rendszerében386
Rosta István: A tudomány- és technikatörténet néhány katasztrófája erkölcsi tanulságokkal, Albert Schweitzer etikája alapján408
Rózsa Lászlóné Szabó Dóra: Kreativitás és zenei tehetségnevelés411
Adolf Schurr: Johannes Schurr koncepciója a művelődés transzcendentális elméletéről422
Cristiana Senigaglia: A narráció és az identitás alakulása432
Mirko Skarica: A felfogó és a megítélő kijelentések444
Szabó Csaba: A XVII-XVIII. századi magyar protestáns etika454
Szabó Péter: Történelemfilozófia és etika. A történelmfilozófia sorsa459
Szabó Tamás: A bűn mint az erény kezdete468
Szabóné Gondos Piroska: Pedagógusjelöltek konfliktusai477
Szente István: Vallásosság és tudományosság a piarista pedagógiában483
Szilvássy Orsolya: A művészeti értékközvetítés filozófiája. Levelek az ember esztétikai neveléséről496
Szoboszlai Kiss Katalin: Sztoikus etika a hétköznapi életben501
Szöllősi Erzsébet: A családi szocializáció modellje a XIX. század nőnevelésben510
Szöőrné Antal Ilona - Lupkovicsné Major Edit: Előítéletek és dilemmák517
Takács Éva: Nevelés és szocializáció a cigány-nem cigány vegyes iskolai osztályokban521
Terényi Zoltán: Szövegek és képek527
Tóth I. János: A környezeti javask igazságos elosztása534
Trencsényi László: Művészetpedagógia - értékközvetítés540
Vajda Zsuzsa: A másság és ami mögötte van - egy eset tükrében543
Varga Gyula: Megjegyzések a schopenhaueri részvét-fogalom eredetéhez546
Velner András: A technikai fejlődés megítélésének etikai aspektusai554
Weiss János: A mítosz mint ethosz561
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem