Előszó az első kiadáshoz | 9 |
Előszó a második kiadáshoz | 13 |
A genetika főbb elvei | 15 |
Az öröklődés alapfogalmai | 15 |
Az ember genetikai sajátosságai | 22 |
Sajnálatos egyenlőtlenség vagy előnyös változatlanság? | 27 |
A genetikai determinizmus korszerű értelmezése | 32 |
A szociokulturális öröklődés | 36 |
A szellemi képességek gyökerei | 40 |
Az első tudományos vizsgálatok | 41 |
Intelligenciatesztek | 46 |
A kreativitás | 51 |
A szellemi képességek modelljei | 53 |
Az szellemi adottságok képlékenysége - Picasso példája | 60 |
Az "ős-örökség" törvény | 64 |
A "visszatérés az átlaghoz" szabály | 69 |
Az ikermodell | 71 |
Az örökbe fogadott gyermekek modellje | 75 |
A Burt-botrány | 79 |
Emberi méltóságunk | 83 |
Az emberi faj eredete | 83 |
A rasszok kialakulásának eltérései | 91 |
A tudati infantilizmus | 93 |
A rasszizmus története | 94 |
A fehérek és feketék eltérő intelligenciaértékei az Amerikai Egyesült Államokban | 97 |
A cigánykérdés Magyarországon | 100 |
Az askenázik genetikája | 103 |
Történeti előzmények | 106 |
Az askenázik sorsa | 109 |
A zsidóság Magyarországon | 112 |
Askenázi betegségek | 115 |
A vallási előírások genetikai következményei | 117 |
A szellemi teljesítmények magasabb szintje | 122 |
Tanulságok és teendők | 126 |
A tárgyilagos önismeret és a magyarságtudat | 129 |
A magyarság őstörténete | 130 |
Az őshazák | 130 |
Népességgenetikai szempontok | 134 |
A magyarság számának alakulása | 136 |
Ki a magyar, mi a magyar? | 139 |
Fizikai antropológia | 140 |
A személyiség | 144 |
A génjelek és a genetikai ártalmak | 146 |
A népességgenetikai vizsgálatok haszna | 151 |
A jellemző betegségspektrumok megismerése | 151 |
A történeti kutatás segítése | 153 |
A helyes magyarságtudat elősegítése | 155 |
A kivételes tehetségek származáselemzése | 161 |
Az 1745 és 1945 közötti 200 év értékelése | 161 |
A nem és a foglalkozás | 163 |
A születési év és hely | 165 |
Származás | 168 |
Nemzetközi összehasonlítás | 171 |
Ne legyen hátrány a kivételes szellemi képesség! | 176 |
A tehetség fogalma | 177 |
A zseni | 179 |
Gyakoribbak-e a pszichiátriai betegségek a kivételes tehetségekben? | 186 |
Személyiségtípusok | 191 |
A neurózis és deviáns magatartás | 195 |
Jellemző személyiségvonások | 197 |
Pszichoszomatikus betegségek | 199 |
A kivételes tehetségek társadalmi fogadtatása | 201 |
A Neumann-Palkovits jelenség | 205 |
Megcáfolt feltételezések | 208 |
A biológiai hátrányos helyzet társadalmi felszámolásának szükségessége | 210 |
Az értelmi fogyatékosság | 213 |
Az értelmi fogyatékosság fogalma | 215 |
Gyakoriságuk alakulása hazánkban | 217 |
Az értelmi fogyatékosság okai | 220 |
A patológus értelmi fogyatékosság megelőzése | 225 |
A familiáris értelmi fogyatékosság megelőzhetősége | 226 |
Az értékcsiholás veszélyei | 232 |
A "természet kísérletei" | 233 |
A vérbaj | 235 |
Az alkohol | 238 |
A kábítószerek | 241 |
A hallucináció mechanizmusa | 244 |
"Mert mi teremtünk szép, okos lányt és bátor, értelmes fiút" | 252 |
Genetikai lehetőségek | 252 |
Az optimális családtervezés fontossága | 258 |
A Családtervezési Alkalmassági Vizsgálat | 259 |
Optimális Családtervezési Szolgáltatás | 261 |
A gyermekvállalás három gondja | 263 |
A veszélyeztetett egykék | 263 |
Az anya életkora szüléskor | 265 |
A szülések közötti optimális időtartam | 268 |
A terhesség alatti életmód | 270 |
Az optimális családtervezés haszna | 272 |
A szellemi képességek fejleszthetősége | 274 |
A családi hatások jelentősége | 274 |
A pedagógusok küldetése | 275 |
Az iskola szerepe | 276 |
A tehetségek gondozása | 279 |
Társadalmi feladatok | 282 |
A japán példa | 283 |
A tehetség nem érdem, hanem küldetés! | 285 |