Előszó | 11 |
A genetika főbb elvei | 15 |
Az öröklődés alapfogalmai | 15 |
Az ember genetikai sajátosságai | 23 |
Sajnálatos egyenlőtlenség vagy előnyös változatosság? | 28 |
A genetikai determinizmus korszerű értelmezése | 35 |
A szociokulturális öröklődés | 39 |
A szellemi adottságok gyökerei | 44 |
Az első tudományos vizsgálatok | 46 |
Az intelligenciatesztek | 51 |
A kreativitás | 57 |
A szellemi adottságok modelljei | 60 |
Az "ősörökség"-törvény | 67 |
A "visszatérés az átlaghoz" szabály | 72 |
Az ikermodell | 74 |
Az örökbe fogadott gyermekek modellje | 79 |
A Burt-botrány | 84 |
Emberi méltóságunk | 89 |
Az emberi faj eredete | 90 |
A rasszok kialakulásának okai | 95 |
A nagyrasszok genetikai eltérései | 100 |
A tudati infantilizmus | 102 |
A rasszizmus története | 104 |
A fehérek és négerek eltérő intelligenciaértékei az Amerikai Egyesült Államokban | 107 |
A cigánykérdés Magyarországon | 111 |
Az askenázik genetikája | 115 |
Történeti előzmények | 118 |
Az askenázik sorsa | 121 |
Az askenázi betegségek | 125 |
A lehetséges genetikai magyarázatok | 127 |
A szellemi teljesítmények magasabb szintje | 133 |
Tanulságok és teendők | 138 |
A tárgyilagos önismeret és a magyarságtudat | 141 |
A magyarság kialakulása | 142 |
A magyarok őstörténete | 143 |
Magyarország története népességgenetikai nézőpontból | 147 |
A magyarság számának alakulása | 149 |
Ki a magyar, mi a magyar? | 153 |
Fizikai antropológia | 154 |
A személyiség | 160 |
A genetikai markerek és a génártalmak | 162 |
A népességgenetikai vizsgálatok várható haszna | 169 |
A népesség jellemző betegségspektrumának megismerése | 169 |
A genetikai módzserek hasznosíthatósága a történeti kutatásban | 173 |
A helyes magyarságtudat elősegítése | 173 |
Az értelmi fogyatékosság | 180 |
Az értelmi fogyatékosság fogalma | 182 |
Gyakoriságuk alakulása hazánkban | 185 |
Az értelmi fogyatékosság okai | 188 |
A patológiás értelmi fogyatékosság megelőzése | 193 |
A familiáris értelmi fogyatékosság megelőzhetősége | 195 |
Ne legyen hátrány a kivételes szellemi képesség! | 202 |
A tehetség fogalma | 203 |
A zseni | 206 |
Gyakoribbak-e a pszichiátriai betegségek a kivételes tehetségekben? | 215 |
A neurózis és a deviáns magatartás | 219 |
A jellemző személyiségvonások | 222 |
A pszichoszomatikus betegségek | 224 |
A kivételes tehetségek társadalmi fogadtatása | 226 |
Megcáfolt feltételezések | 230 |
A biológiailag hátrányos helyzet társadalmi felszámolásának szükségessége | 232 |
Az értékcsiholás veszélyei | 236 |
A "természet kísérletei" | 237 |
A vérbaj | 240 |
Az alkohol | 243 |
A kábítószerek | 247 |
A hallucináció mechanizmusa | 251 |
A szellemi képességek fejleszthetősége | 260 |
A genetikai lehetőségek | 260 |
A családtervezés fontossága | 265 |
A családi hatások jelentősége | 271 |
A pedagógusok küldetése | 272 |
Az iskola szerepe | 273 |
A tehetségek gondozása | 276 |
A társadalmi feladatok | 280 |
A japán példa | 281 |
A tehetség nem érdem, hanem küldetés! | 284 |