Előszó
A szerzők azzal a céllal állították össze a kiadványt, hogy segítséget nyújtsanak az erdei iskola szervezéséhez. Borsod-Abaúj-Zemplén megyei felmérésre alapozva alakították ki a helyzetképet és fogalmazták meg a megyei/iskolai stratégiát. A felmérés a következő kérdésekre keresett választ:
> Milyen kompetenciákkal, feltételekkel rendelkeznek az oktatási intézmények az erdei iskola szervezéséhez.
> Kapcsolatrendszerüket kikkel és hogyan bővíthetik a jövőben.
> Az információszerzésre és a kommunikációra, valamint a fejlesztésre milyen lehetőségeik vannak.
> Van-e igény a pedagógusok, tanulók, szülők körében ennek az oktatási-nevelési területnek a kihasználására.
> Kapnak-e ehhez megfelelő támogatást.
> A megyében / térségben kinek a segítségére, együttműködésére számíthatnak.
A helyzetelemzés és a stratégia minőségfejlesztő rendszer alapján készült.
A helyzetelemzés alapul szolgált a megyei stratégia kialakításához, melyet ajánlások formájában foglaltak össze a szerzők. Az erdei iskola szervezésének intézményi stratégiáját is bemutatja a kiadvány, a tervezés - végrehajtás - értékelés - korrekció logika szerint.
A mellékletekben a kérdőívről, törvényi háttérről, az erdei iskola szolgáltatókról, segítő partnerekről szerezhetők bővebb információk.
A kiadvány a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei felmérési adatokat mutatja be, de a szerzők szándéka szerint modell értékű lehet és mindenkinek segítséget nyújthat.
Vissza