1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ének-zene tanítása 1973/5.

A Művelődésügyi Minisztérium módszertani folyóirata - XVI. évfolyam 5. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím: Az ének-zene tanítása
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kottákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Módszertani útmutató
az értékelés és az osztályozás korszerűsítéséhez az ének-zene tanításában
Ének-zenében az osztályozás és érékelés alapja elsősorban az osztály közös teljesítménye,... Tovább

Előszó

Részlet:
Módszertani útmutató
az értékelés és az osztályozás korszerűsítéséhez az ének-zene tanításában
Ének-zenében az osztályozás és érékelés alapja elsősorban az osztály közös teljesítménye, döntő fontosságú, hogy az ének-zene tanítása kizárólag a tanítási órán folyik, a tanulók otthoni munkájára nem számít, házi feladat nincs. A nevelő minden esetben saját munkáját is értékeli. Csak az a tudás- és készségszint ellenőrizhető és kérhető számon - ennek folytán értékelhető és osztályozható -, amit a nevelő a tanítási órán megtanított, és kellő mértékben gyakoroltatott.
Általános iskolai tanterveinkben a "Követelmények" első mondatai mindig az osztály közös teljesítményét határozzák meg. Az osztályozásban ezt kell alapul venni mint a tanulók tudása elsősorban jellemző teljesítményt.
Ének-zene óráinkon a dalokat, a zenei írás-olvasás anyagát, az ismeretek gyakorlását is általános közös, együttes gyakorlás útján sajátítják el a tanulók. Az így elsajátított anyag egyéni számonkérése (közös gyakorlás után egyéni "feleltetés") helytelen és igazságtalan nevelői szokás. Ez csak egyéni gyakorlás után volna méltányos. Helyes viszont, ha a kellő gyakorlás után kisebb csoportok és egyes tanulók is rendszeresen és tervszerűen módot kapnak tudásuk bemutatására. Ezeket az alkalmakat a nevelő - a tanulók további fejlődését segítő-érékelő megjegyzései kísérjék. Az előzetes, alapos gyakorlás után a tapintatos nevelő kellő mennyiségű tapasztalatot gyűjthet a tanulók egyéni érékelésére is. Vissza

Tartalom

Tartalom
Módszertani útmutató az értékelés és az osztályozás korszerűsítéséhez az ének-zene tanításában (OPI) 193
Kontra István: Tapasztalatok az osztályozás nélküli értékelés kísérletéről 194
Bárdos Lajos: Kodály gyermekkarairól (6. rész) 200
Szekeres Lajos Az iskolai karéneklés helyzete és jelentősége 218
Nemesszeghy Lajosné 223
Énekel az ijfúság (K. I., dr. Soltész Elekné) 224
Javasolt tanmenetek az általános iskola 5-8. osztályai számára (folytatás) (Ördög László) 227
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az ének-zene tanítása 1973/5. Az ének-zene tanítása 1973/5. Az ének-zene tanítása 1973/5. Az ének-zene tanítása 1973/5.

A borító enyhén foltos.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba