1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az emberi motiváció I-II.

Alapvető motivációs mechanizmusok/Humánspecifikus motiváció - Szöveggyűjtemény/Egységes jegyzet/Kézirat

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Platón mondta: "Annál nehezebb felismerni, vajon mindent egy és ugyanazon képességünkkel cselekszünk-e, vagy pedig - három fajta lévén - mindegyikükkel mást és mást: az egyikkel értünk, a másikkal felindulunk, a harmadikkal pedig sóvárgunk a táplálkozás, a szeretkezés és más rokon dolgok gyönyörűségére, és mindezeket egész lelkünkkel cselekedjük-e? Ezt nagyon nehéz lesz helyesen meghatároznunk" (Platón, 1968, 84. old.).
Az uralkodó pszichológiai irányzat ma a kognitív pszichológia, az értelem, a gondolkodás, a megismerés vagyis az első "képesség" tudománya. Az akarat és a vágy, a motiváció és az emóció tanulmányozása (a konatív és az orektikus oldal) viszonylag háttérbe szorult az utóbbi 2-3 évtizedben. A kognitív pszichológia térhódítását megelőzően az érzelem, vágy, szándék kérdései nem voltak ennyire elhanyagoltak. A motiváció és emóció témája a tanulás kérdéseivel szorosan összefonódva központi helyet foglalt el a behaviorista pszichológiában. Woodworth, Hull, Spence, Tolman és... Tovább

Fülszöveg

Platón mondta: "Annál nehezebb felismerni, vajon mindent egy és ugyanazon képességünkkel cselekszünk-e, vagy pedig - három fajta lévén - mindegyikükkel mást és mást: az egyikkel értünk, a másikkal felindulunk, a harmadikkal pedig sóvárgunk a táplálkozás, a szeretkezés és más rokon dolgok gyönyörűségére, és mindezeket egész lelkünkkel cselekedjük-e? Ezt nagyon nehéz lesz helyesen meghatároznunk" (Platón, 1968, 84. old.).
Az uralkodó pszichológiai irányzat ma a kognitív pszichológia, az értelem, a gondolkodás, a megismerés vagyis az első "képesség" tudománya. Az akarat és a vágy, a motiváció és az emóció tanulmányozása (a konatív és az orektikus oldal) viszonylag háttérbe szorult az utóbbi 2-3 évtizedben. A kognitív pszichológia térhódítását megelőzően az érzelem, vágy, szándék kérdései nem voltak ennyire elhanyagoltak. A motiváció és emóció témája a tanulás kérdéseivel szorosan összefonódva központi helyet foglalt el a behaviorista pszichológiában. Woodworth, Hull, Spence, Tolman és mások neve fémjelzik ezt a központi érdeklődést. Ugyanakkor azt is nyugodtan mondhatjuk, hogy a motiváció/emóció kérdését nem csak a behaviorizmusban, hanem más irányzatokban sem hanyagolták el. A pszichológia másik két legjelentősebb irányzata a pszichoanalízis és a Gestalt-pszichológia (természetesen, ha elfogadjuk, hogy a pszichológia irányzatokra tagolódásának kérdése csak ennyire egyszerű volt) szintén rendelkezett kidolgozott és az irányzat alapálláspontját jellemzően tükröző motivációs elmélettel. Ezzel kapcsolatban elég Freud ösztöntanára (élet és halálösztönére), illetve Lewin, Heider, Festinger "kognitív motivációs" elméletére utalni. Vissza

Tartalom

I. kötet
Előszó5
Táplálék reguláció: éhség, evés, kövérség11
S. Schachter: A testi funkciókra gyakorolt kognitív hatások: tanulmány a kövérségről és az evésről13
P. Ley: Az elhízás pszichológiája: okai, következményei és szabályozása38
P. C. Herman - M. P. Olmsted - J. Polivy: Kövérség, externalitás és szociális hatásokra való érzékenység: egy összegező elemzés59
Ajánlott irodalom75
A reproduktív viselkedés motivációja: szülői magatartás, incesztus, szexualitás77
D. P. Barash: A szülői viselkedés néhány evolúciós vonatkozása az állatnál és az embernél79
R. H. Bixler: Az incesztus kerülése, mint a környezet és az öröklés függvénye103
W. B. Arndt - J. C. Foehl - E. Good: Specifikus szexuális fantázia témák: egy többdimenziós vizsgálat150
Ajánlott irodalom166
A támadó (agresszív) viselkedés motivációja167
K. E. Moyer: Az agresszió biológiai szubsztrátumai169
I. Eibl-Eibesfeldt: A filogenetikai alkalmazkodás szerepe az emberi agresszív viselkedés kialakulásában180
L. A. Pervin: Az agresszió belső és külső meghatározói: vajon az ujjunk húzza-e meg a ravaszt, vagy a ravasz húzza-e meg az ujjunkat?206
R. G. Geen - D. Stonner - G. L. Shope: Agresszió elősegítése agresszióval: a katarzis hipotézis ellen szóló tények237
M. J. Strube - C. W. Turner - D. Cerro - J. Stevens - F. Hinchey: A személyközi agresszió és az A típusú, koronáriazavarokra hajlamosító viselkedésminta: elméleti elkülönítés gyakorlati sugallatokkal248
Ajánlott irodalom266
A segítő (altruisztikus) viselkedés motivációja269
L. A. Pervin: Altruizmus. Miért segítenek az emberek és miért nem?271
D. C. Batson - J. S. Coke: A segítő viselkedés empátiás motivációja299
D. Krebs: Az empátia és az altruizmus319
Ajánlott irodalom340
A menekülő viselkedés motivációja: félelem, stressz és szorongás341
R. A. Wright: Motiváció, szorongás és az elkerülés-kontroll nehézsége343
S. Epstein: Akut konfliktust előidéző események vizsgálata366
R. Fleming - A. Baum - J. E. Singer: A stressz tanulmányozásának egy integratív megközelítése felé386
I. G. Sarason: Stressz, szorongás és kognitív interferencia: "Teszt reakciók"405
Ajánlott irodalom424
II. kötet
Intrinzik motiváció, exploráció, kompetencia5
Hunt, J. McV.: Az intrinzik motiváció történetéhez7
Maslow, A. H.: Tudásvágy és félelem a tudástól35
White, R. V.: A motiváció fogalmának kritikai áttekintése: a kompetencia fogalma51
Rotter, J. B.: A megerősítés belső versus külső kontrolljának általánosított elvárásai104
Schultz, D. P.: Az ingerváltozatosság eltérésére irányuló késztetés igazolása humán kísérletekben149
Maddi, S. R.: Hoover, M. és Kobasa, S.C.: Elidegenedés és expolorációs viselkedés163
Ajánlott irodalom175
A teljesítménymotiváció fogalma és elméletei177
Atkinson, J. W.: A kockázatvállaló viselkedés motivációs meghatározói179
Weiner, B.: Aze xpektancia-érték elmélet attribuciós magyarázata202
Covington, M.V. és Omelich, C.L.: Okiak-e az oki attribuciók? A teljesítménymotiváció kognitív modelljének útelemzése222
Wollert, R., Heinrich, L., Wood, D.: és Werner, W.: Oki tulajdonítások, szankciók és normál hangulati változások251
McClelland, D.C.: Hogyan határozzák meg a motívumok, a készségek és az értékek az emberi cselekvést?280
Bandura, A. és Cervone, D.: A célrendszerek movitációs hatásait irányító önértékelési és hatékonysági mechanizmusok308
Ajánlott irodalom330
Az extrinzik és az intrinzik movitációs kölcsönhatása331
Deci, E.L.: Kognitív értékelés elmélete: az extrinzik jutalom hatása az intrinzik motivációra333
Condry, J.: Az exploráció ellenségei: a saját kezdeményezésű tanulás szemben a más által kezdeményezett tanulással361
Ransen, D.L.: A jutalmazás movitációt csökkentő hatásának közvetítése kis- és középkorú gyerekeknél: egy mintához való hasonlítási modell394
Calder, J.B.: és Staw, B.M.: Az intrinzik és az extrinzik motiváció önészlelése416
Schwartz, B.: Megerősítéssel kialakított viselkedési sztereotípiák. Hogyan ne tanítsuk a szabályfelismerést?429
Ajánlott irodalom490
Elméletek és modellek (egy összegzés)491
Madsen, K.B.: A preferencia mintázatai és a motivációs modelljei493
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem