| Kiadó: | Felsőoktatási Koordinációs Iroda |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 121 oldal |
| Sorozatcím: | A felsőoktatás fejlesztését szolgáló kutatások |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-7647-20-1 |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
| Bevezetés | 7 |
| A tervezés hagyományos módszerei | 9 |
| A munkaerő-megközelítésen alapuló oktatás-tervezés és a szakképzettség/foglalkozás megfelelésének logikája | 11 |
| Az alapelv és a módszertan | 11 |
| A tervgazdálkodó szocialita országok tapasztalatai | 13 |
| Az OECD munkái | 14 |
| A francia tapasztalatok | 15 |
| A munkaerő-megközelítés alkalmazása a Harmadik Világban | 17 |
| A munkaerő-megközelítés módszertanának értékelése | 21 |
| A szükségletek és a szakképzési prioritások megállapításának alternatív megközelítései | 24 |
| A vállalati igények felmérése | 24 |
| Hivatkozás a társadalmi keresletre | 25 |
| A szakképzési rendszer hatékonyságának mérésén alapuló eljárások | 26 |
| Gazdasági hatékonyság: költség-haszon, vagy megtérülési arányok elemzése | 26 |
| A szakképzésből kilépők és a munkába állás elemzése | 29 |
| Az emberi erőforrások tervezésének újabb irányzatai | 37 |
| A foglalkoztatottság és a foglalkozások előrebecslése a fejlett országokban | 39 |
| Nemzeti prognózisok | 39 |
| Regionális tanulmányok | 44 |
| Ágazati tanulmányok | 45 |
| Példa egy ágazati tanulmányra | 47 |
| A módszertan | 47 |
| A diagnózis | 50 |
| A prognózisok | 57 |
| A strukturális fejlődés és a képzettség várható alakulása | 61 |
| Irányzatok és javaslatok | 66 |
| A munkafeladat és a szakképzés tartalmának elemzése | 69 |
| A munkafeladat és a szakképzés tartalmi elemzésének négy szakasza | 69 |
| A munkaelemzés: három megközelítés | 71 |
| A jövőbeni képzettségek előrejelzése | 75 |
| A munkaelemzés "lefordítása" a szakképzés céljaira és tartalmára | 77 |
| Tanulságok: az emberi erőforrások tervezése napjainkban | 81 |
| A tapasztalatok tanulsága: az emberi erőforrások tervezése napjainkban | 83 |
| A helyzetek különbségei | 84 |
| Az intézmények, a szervezet és az emberi tényező | 88 |
| A tervezés társadalompolitikai dimenziója | 90 |
| A tervezés módszertani feltételei; az adatok | 94 |
| A tervezési folyamat szakaszai | 102 |
| A képzési rendszer alkalmazkodóképességének fontossága | 113 |