1.067.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az elsőosztályosokért

Tapasztalatgyűjtemény - Az általános iskolák 1. osztályában folyó oktató-nevelő munka köréből

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal. További szerzők a tartalomjegyzékben. Tankönyvi szám: 91229.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E kötetet pedagógusok írták pedagógusoknak, hogy tapasztalataikkal, jó tanácsaikkal segítsék az általános iskolák I. osztályaiban folyó oktató-nevelő munkát. Nagyszerű célkitűzés ez! Megérdemli,... Tovább

Előszó

E kötetet pedagógusok írták pedagógusoknak, hogy tapasztalataikkal, jó tanácsaikkal segítsék az általános iskolák I. osztályaiban folyó oktató-nevelő munkát. Nagyszerű célkitűzés ez! Megérdemli, hogy visszapillantsunk kiadványunk születésének körülményeire. A 3. számú módszertani levél tervezetét tárgyaltuk. Együtt tanácskoztak irányítók és kiváló gyakorló pedagógusok, hogy az iskola reform elveinek megfelelően világosan jelöljék ki azt az utat, amely a második otthon szellemében gyermekeinknek kedvessé, vonzóvá, eredményessé és emlékezetessé teszi majd az I. osztályt. És ott, ennek a gazdag termésű tanácskozásnak a perceiben, a sok szívvel, gyermekszeretettel átszőtt vita során vált világossá a feladat: tegyük közkinccsé a sok, jól használható I. osztályos tapasztalatot! Ennek az elhatározásnak a jegyében látott napvilágot az a pályázat, amely a tanítókat, igazgatókat, tanulmányi és alsó tagozati szakfelügyelőket mozgósította: gyűjtsék össze, adják közre az általános iskolák I. osztályaiban folyó oktató-nevelő munka legértékesebb tapasztalatait. A pályázat élénk visszhangot keltett kartársaink körében. Ezt igazolja a hatvan beérkezett pályamunka is. E kiadványban közreadott tanulmányok jelentős részét éppen a pályázatra beküldött legjobb, leghasznosabb írásokból válogattuk össze. Azonban helyet adtunk több olyan téma feldolgozásának is, amely a 3. számú módszertani levél kiadását követően már cikk formájában megjelent a Köznevelés mellékletében. A kötetben szélesebb területét öleltük fel az I. osztályainkban folyó munkának. Tudatosan nyúltunk elsősorban azokhoz a kérdésekhez, amelyeket éppen a módszertani levél nyomán kell alaposabban, elmélyültebben, rendszeresebben és eredményesebben kimunkálni. Vissza

Tartalom

Előszó (Faragó László) ............................................... 3
Az I. osztályos tanulók megismerése (Zétényi Imréné) ..................... 6
Az I. osztályos tanulók megismerése még a tanév megkezdése előtt (Szabó Ernőné) 11
Szorosabb kapcsolatot az I. osztályok és az óvodák között (Szabadkai Simonné)
Együtt a szülőkkel, az óvodával! (Harangozó László-Kozma Bertalan) 22
Csak tudatos és rendszeres nevelői munkának van eredménye (Holczinger Erzsébet) 26
Nevelői tapasztalataimból... (Jantsky Béláné) ............................... 30
Munkára, önállóságra nevelés az I. osztályban (Csíki Mária) ......... 51
Együtt a szülőkkel (Csabai Éra) ................................................... 56
Űzzük ki a bukás rémét az I. osztályból! (Pirisi Jánosné) ............... 65
A merev óravezetés feloldásáról (Kovács Vendel) .......................... 77
A módszert alkalmazzuk a feladatokhoz! (Lakits Gabriella-Schiró Ödön)............... 86
Foglalkozás az I. osztályosokkal a tanítási órákon (Győri Józsefné) 96
Az első osztályban végzett ellenőrzésről, értékelésről (Makoldi Mihályné) ............... 100
Házi feladat az I. osztályban (Makoldi Mihályné) ........................... 109
Hogyan értékelem év elején az I. osztályos tanulók munkáját? (Egresi Nándorné) ... 114
A két korrepetáló óra felhasználásáról (Kovács Vendel) ................. 118
Az évszakok megfigyelése az I. osztályban (Réczey Miklósné) ......... 127
Az olvasás és az írás előkészítésének új útja (Csorna Vilmos) ........... 135
Didaktikus játékok az I. osztály olvasás-írás tanításának szolgálatában (Borsos Margit) ... 143
Írási előgyakorlatok az I. osztályban (Speiser Márton) .................... 157
A merev óravezetés feloldása a számtanórákon (Dr. Tóth Emilné) 161
Foglalkozás a számtanórákon (Kaysei Albertné) ........................ 167
I. osztályos kézimunka-tanításom tapasztalatai (Gönczy Miklósné) ... 173
Énekóráinkat jókedv, vidámság hassa át! (Kubinyi Mariann) .......... 186
Gyakorlati tanácsok a testneveléshez (Lévay Pálné) ..................... 193
Utószó (Koblinger Márta) .............................................................. 202
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem