kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői papírkötés |
Oldalszám: | 296 oldal |
Sorozatcím: | Tanárképző főiskolák |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Dr. Horváth Ilona szerző által dedikált példány. A könyv 1009 példányban jelent meg. 74 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kézirat. |
Az élővilág tanításmódszertanának célja és feladatai. Kapcsolata más tudományokkal | 3 |
A biológiai tantárgyak tanításának története | 7 |
A biológia, mint tudomány és az élővilág, mint általános iskolai tantárgy. Kapcsolata más tantárgyakkal | 19 |
Az élővilág tanításának célja és feladatai | 25 |
Oktatási-képzési feladatok | 26 |
Nevelési feladatok | 30 |
A testi-egészségügyi nevelés | 30 |
A világnézeti-politikai nevelés | 32 |
A hazaszeretetre és a nemzetköziségre nevelés | 35 |
A munkára nevelés | 36 |
A természetvédelemre nevelés | 38 |
A szocialista humanizmus és a közösségi magatartás | 41 |
Az esztétikai nevelés | 42 |
Az élővilág tanításának feltételei | 45 |
Tárgyi feltételek | 45 |
Az élővilág tanterve (óraterv, ismeretanyag, követelmények, utasítás) | 45 |
Az élővilág tankönyvei | 54 |
Az élővilág kézikönyvei | 56 |
Az élővilág tanmenetei | 57 |
A biológiai szertár | 58 |
A biológiai előadó | 61 |
A biológiai könyvtár | 62 |
Személyi feltételek | 63 |
Az általános iskolai tanuló | 63 |
A biológus tanár | 63 |
Az élővilág tanításának módszerei | 65 |
A szemléltetés, megfigyeltetés | 66 |
A valóság bemutatása élő anyagon | 68 |
A valóság bemutatása természetes segédletekkel: gyűjtemények, preparátumok | 73 |
A mikroszkópi szemléltetés | 74 |
A modellek alkalmazása | 74 |
A képek felhasználása | 75 |
A vetítés (diapozitív, epidiaszkópos vetítés) | 76 |
Az oktatófilmek felhasználása | 77 |
A rádió és a televízió | 79 |
A rajzolás és a táblai vázlat | 80 |
A biológiai kísérletek | 125 |
A biológiai gyakorlatok | 127 |
A tanulmányi séta és a tanulmányi kirándulás | 129 |
Az élővilág ismereteinek szóban való átadása | 131 |
A beszélgetés | 131 |
Az elbeszélés | 132 |
A felolvasás | 132 |
A magyarázat | 132 |
Az élővilág tanítási órája | 135 |
Az élővilág óra tartalma | 135 |
Az élővilág tanítási óráinak rendszere | 135 |
A didaktikai alapelvek érvényesítése az élővilág tanításánál | 137 |
Az oktatási folyamat főbb mozzanatainak érvényesítése | 143 |
Felkészülés az élővilág óráira | 161 |
Az élővilág órák vezetése | 163 |
A biológus tanár tanítási órán kívüli munkája | 165 |
A biológiai szertár megteremtése, fejlesztése, gondozása | 165 |
A biológiai könyvtár kezelése | 199 |
A biológiai szakkör | 200 |
A felnőttoktatás | 204 |
A népművelési munka | 204 |
Függelék | |
Az élővilág tanítása az összevont osztályú általános iskolákban | 209 |
Mellékletek | |
Tanmenetek | 213 |
Szemléltető tanmenet | 247 |
Az általános iskolai biológiai szertár minimális felszerelési jegyzéke | 253 |
Óravázlatok és tervezetek | 255 |
Filmjegyzék | 274 |
A biológiai könyvtár jegyzéke | 285 |
Módszertani irodalom | 289 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.