1.063.262

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az élővilág tanítása

A tanulók önálló tevékenységének serkentése

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 260 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az OPI biológia tanszékének munkája keretében 1961-től kezdve négy ízben adtunk ki az általános iskolai tanárok tantárgypedagógiai továbbképzéséhez tanulmányt. Ezek a következők voltak:
A tanulók aktivizálása az V. osztályos tananyag feldolgozása során, 1961.
A tanulók aktivitásának fokozása az Élővilág c. tárgy VI. osztályok tananyagának feldolgozása során, 1962.
A tanulók önálló tevékenységének fokozása az Élővilág c. tárgy 7. osztályos tananyagának feldolgozása során, 1965.
Ezek a sokszorosított továbbképzési kiadványok részben begyűjtött tanári óravázlatok elemzése alapján készültek, részben pedig személyesen végzett óralátogatások tapasztalatai alapján. Ehhez járulnak azok a tapasztalatok, melyeket saját tanítási óráinkon szereztünk.
A kiadványok évszámaiból látható, hogy a feldolgozott tapasztalatok részben még azokkal a tankönyvekkel kapcsolatosak, amelyek az 1963 óta megjelent reformtankönyvek elődjei voltak. A kiadványok címeiből pedig azt lehet kivenni, hogy a... Tovább

Fülszöveg

Az OPI biológia tanszékének munkája keretében 1961-től kezdve négy ízben adtunk ki az általános iskolai tanárok tantárgypedagógiai továbbképzéséhez tanulmányt. Ezek a következők voltak:
A tanulók aktivizálása az V. osztályos tananyag feldolgozása során, 1961.
A tanulók aktivitásának fokozása az Élővilág c. tárgy VI. osztályok tananyagának feldolgozása során, 1962.
A tanulók önálló tevékenységének fokozása az Élővilág c. tárgy 7. osztályos tananyagának feldolgozása során, 1965.
Ezek a sokszorosított továbbképzési kiadványok részben begyűjtött tanári óravázlatok elemzése alapján készültek, részben pedig személyesen végzett óralátogatások tapasztalatai alapján. Ehhez járulnak azok a tapasztalatok, melyeket saját tanítási óráinkon szereztünk.
A kiadványok évszámaiból látható, hogy a feldolgozott tapasztalatok részben még azokkal a tankönyvekkel kapcsolatosak, amelyek az 1963 óta megjelent reformtankönyvek elődjei voltak. A kiadványok címeiből pedig azt lehet kivenni, hogy a feldolgozás uralkodó elve miként változott, fejlődött a tanulók aktivizálásától az önállóságra való nevelésig.
Az évek folyamán felmerült igények tették lehetővé, hogy a felsorolt kiadványok felhasználásával megszerkesszük ezt a kötetet, amely tartalmazza mindazt, ami az eredeti szövegekből érvényes a jelenleg használatos tankönyvek tanítására is.
Tanulmányainkat kiegészítettük azokkal a javaslatokkal is, amelyek a 8. osztályos tananyag túlnyomó többségét tevő, az eddigiekben feldolgozatlan embertani ismeretekre vonatkoznak. Ezek során különös gondot fordítottunk a tanulók kérdéseire, és főleg a feladatlapok felhasználására és értékelésére.
Hangsúlyozni kívánjuk, hogy tanulmánykötetünk távolról sem azonos az Élővilág tantárgypedagógiájának rendszeres kézikönyvével, hanem valóban tanulmányok, stúdiumok gyűjteménye, amely tárgyunk átalakulása közben keletkezett, és amely ezt az átalakulást kívánta az adott periódusban elősegíteni. Reméljük, hogy az Élővilág tanításának további fejlődéséhez is nyújt némi segítséget. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
Az oktatás fogalma és tartalma5
Az oktatási folyamat fő mozzanatai7
A konkrét tények megismertetése tapasztalatszerzés8
a tények elemzése11
Absztrakció, általánosítás12
Az ismeretek rögzítése14
Az ismeretek gyakorlati alkalmazása15
Az ismeretek, jártasságok, készségek ellenőrzése17
A tanítási óra oktató-nevelő munkánk alapvető szervezeti formája19
Az oktatás módszerei23
Megbeszélés, beszélgetés24
Közlő módszer (előadás, elbeszélés, magyarázat)26
Bemutatás, szemléltetés27
A tanulók önálló munkájának módszere31
Az ellenőrzés, értékelés módszere33
Az aktivitástól, az önálló munkáig41
5. osztály41
6. osztály78
7. osztály127
Az idegen tájak élővilága127
A növények szervezete136
8. osztály148
Az Élővilág tanításának feladatairól a 8. osztályban (különös tekintettel a rendszerező tárgykörre)148
Rend, rendszer, rendszertan150
Még néhány előzetes megjegyzés153
A tananyagbeosztásról156
A növényország rendszerezése158
Az állatország rendszerezése188
az emberi szervezet felépítése228
Közegészségtani és járványtani alapismeretek243
Év végi összefoglalás244
Tanmenetbeosztás248
Irodalom258
Tartalomjegyzék260

Futó Józsefné

Futó Józsefné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Futó Józsefné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem