1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az előismeretektől a tudásig

A 10-14 éves tanulók fizikai ismereteinek fejlődése

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 240 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-9387-7
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 53 025. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tantervi anyag feldolgozása csak akkor megfelelő hatásfokú, ha az a nevelő és a tanulók együttes, közös munkája mellett, a nevelő céltudatos irányítása és a tanulók intenzív tevékenysége által... Tovább

Előszó

A tantervi anyag feldolgozása csak akkor megfelelő hatásfokú, ha az a nevelő és a tanulók együttes, közös munkája mellett, a nevelő céltudatos irányítása és a tanulók intenzív tevékenysége által történik. Ebből adódóan a nevelőnek saját munkája megtervezésén kívül számításba kell vennie azt is, hogy milyen mértékben és módon tudja biztosítani a tanulók tevékenységét a tanítás-tanulás folyamatában. A tanulói tevékenység nemcsak az ismeretek elsajátítása szempontjából meghatározó, hanem kihat a tanuló egész személyiségének fejlődésére. A tevékenység azonban csak akkor válik fejlesztő hatásúvá, ha a hozzá kapcsolódó követelmények teljesítése erőfeszítést igényel a' tanulóktól, de nem teljesíthetetlenek számukra. Mindebből következik, hogy a tanítás-tanulás folyamatában csak akkor tudjuk megvalósítani a fejlesztő hatású tevékenységet, ha korábbi teljesítményüket kismértékben meghaladó szinten biztosítjuk és igényeljük a tanulók aktivitását. Ehhez - más tényezők mellett - alapfeltétel a tanulók ténylegesen meglevő tapasztalatainak, ismereteinek, gondolkodásmódjának a feltárása. A tanulók tapasztalatainak, ismereteinek számbavételekor figyelembe kell vennünk azt a tényt, hogy a tanulók egy része nem sajátítja el maradéktalanul az előző osztályok tantervi anyagát, nem teljesíti valamennyi követelményt. A ténylegesen felhasználható ismeretek köre a tanulók esetében tehát szűkebb, mint a tantervi anyag. Vissza

Tartalom

1. BEVEZETÉS 3
2. A VIZSGÁLAT PEDAGÓGIAI ÉS PSZICHOLÓGIAI ALAPJAI 6
3. A VIZSGÁLAT ELŐZMÉNYEI 11
4. A VIZSGÁLAT CÉLJA, MÓDSZERE, TARTALMA ÉS SZERVEZÉSE 18
4.1. A vizsgálat célja 18
4.2. A vizsgálat módszere és tartalma 18
4.3. A vizsgálat szervezési kérdései 32
5. A VIZSGÁLAT TAPASZTALATAI 35
5.1. A fogalmak ismerete 35
5.1.1. A vizsgált fogalmak tartalma 37
5.1.1.1. Test 39
5.1.1.2. Erő, erőhatás 42
5.1.1.3. Változás 45
5.1.1.4. Hatás 47
5.1.1.5. Áramerősség 51
5.1.1.6. Energia 53
5.1.1.7. Tömeg 56
5.1.1.8. Sebesség 60
5.1.2. A vizsgált fogalmak meghatározásának szintje 66
5.2. Tények, eszközök, tulajdonságok felismerése 68
5.3. A fizikai jelenség, változás felismerése 75
5.4. Fizikai mennyiségek összehasonlítása két vagy több tényező alapján 84
5.5. A fizikai mennyiségek közötti arányosság felismerése 89
5.5.1. Az egyenes arányosság felismerése 92
5.5.2. A fordított arányosság felismerése 93
5.6. Összefüggések, törvények ismerete, alkalmazása 96
5.7. A számítást igénylő feladatok megoldása 104
5.7.1. Feladatok megoldása alapképlet alkalmazásával 105
5.7.2. Feladatok megoldása átalakított alapképlet alkalmazásával 109
5.8. Kölcsönhatás a tananyag-feldolgozás, az ismeretszerzés és a képességek fejlődése között 115
5.9. A feladatmegoldások eredményei az értelmi műveleti szintek szerint 123
5.10. A tanulók fejlődésében mutatkozó különbségek 128
6. METODIKAI KÖVETKEZTETÉSEK ÉS JAVASLATOK 133
6.1. A fogalmak kialakítása 133
6.2. A fizikai tények, eszközök, tulajdonságok felismerése 137
6.3. Fizikai jelenségek, változások felismerése 139
6.4. Fizikai mennyiségek összehasonlítása 144
6.5. A fizikai mennyiségek közötti arányosság felismerése 151
6.5.1. A természettudományos tananyag elrendezésének egy lehetséges aspektusa 152
6.5.2. Az összefüggések felismertetésének néhány módszertani kérdése 153
6.6. A fizikai törvények felismertetése és a téves elképzelések korrekciója 159
6.7. Javaslatok a számítást igénylő feladatok megoldásához 162
7. A TANULÓK ÉRDEKLŐDÉSE 167
8. FELADATOK ÉS MEGOLDÁSOK 174
8.1. Feladatok 174
8.1.1. Fizikai fogalmak 174
8.1.2. Fizikai tények, jelenségek, mennyiségek 179
8.1.3. A mennyiségek közötti arányosság 191
8.1.4. Számításos feladatok 205
8.2. A feladatok megoldása 213
IRODALOM 231

Dr. Zátonyi Sándor

Dr. Zátonyi Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Zátonyi Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az előismeretektől a tudásig Az előismeretektől a tudásig Az előismeretektől a tudásig Az előismeretektől a tudásig

A borító kissé kopott és a lapélek foltosak.

Állapot:
2.640 Ft
1.320 ,-Ft 50
20 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az előismeretektől a tudásig Az előismeretektől a tudásig Az előismeretektől a tudásig

Könyvtári könyv volt. A borító kissé elszíneződött, enyhén kopott.

Állapot: Közepes
2.640 Ft
2.110 ,-Ft 20
32 pont kapható
Kosárba