kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pantheon Kiadás |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői vászonkötés |
Oldalszám: | 435 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 22 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Nyomtatta a Fővárosi Nyomda Rt., Budapest. |
Az író és lelkiismerete | 9 |
Világnézet | 19 |
A meggyőződés fényűzése | 19 |
Világprobléma | 22 |
Nem a végtelenség kérdése | 24 |
Test és lélek | 26 |
Tudomány és vallás | 27 |
Világnézet-társadalomszemlélet | 29 |
Az -izmusok | 31 |
Az állatival szemben, az emberi perspektíva | 32 |
A kultúra uralmának tudatossága | 36 |
A szellemiség és a filiszter | 38 |
Világnézet a gyakorlatban | 40 |
"Merj gondolkodni" | 41 |
Bár az ostobaság jótékony | 42 |
Mert nincs visszatérés az ősi barlangba | 43 |
Az Új és a Régi küzdelme | 45 |
A természet konzervatív | 46 |
Ugyanúgy az állatok | 48 |
Kezdetleges népek | 49 |
A nők | 50 |
És a tömegek | 52 |
A találmányok duplicitása | 54 |
És a konzervativizmus eredménye, amelyet a tudósok szolgálnak. | 57 |
Az irodalmi és művészeti újítás kálváriája | 60 |
Az érdek, mint kerékkötő | 63 |
Francia maradiság és angol haladás | 65 |
Az újítás tényezői | 67 |
A lángész és a környezet | 68 |
Az újítás üteme | 70 |
A Kelet és a Nyugat | 72 |
A fiatalság hivatása | 74 |
Társadalmi csökevények | 77 |
Az ember mint múzeum | 77 |
és az organizmus mint hasonlat | 78 |
A csökevény fogalma | 79 |
és a babona | 80 |
Az angol lomtár | 81 |
Nemzetközi csökevények | 84 |
a nyelvben | 85 |
a szólásmondásokban | 87 |
a szokásokban | 88 |
a ruházatban | 90 |
a vallásban | 92 |
az erkölcsben | 94 |
és a jogban | 97 |
Magyarázatuk: a tudatalatti érzelmi hangsúly | 100 |
Van-e haladás? | 102 |
A kérdés nem kozmikus | 103 |
Optimisták és pesszimisták | 104 |
A haladás fogalma | 109 |
A jólét emelése és a fájdalom csökkentése, mint értékmérők | 110 |
Boldogabbak lettek-e az emberek? | 113 |
Jobbak vagyunk-e, mint ősapáink? | 117 |
Civilizáció és kultúra | 121 |
A szellemi fejlődés | 122 |
A haladás tagadása: élettagadás | 124 |
A haladás hitéből ered a haladás valósága | 125 |
Az örök erkölcs | 127 |
Az egyház álláspontja | 127 |
Az erkölcs társadalmi szankciója | 129 |
és érzési eredete | 130 |
Kezdetleges embereknek nincs erkölcsi kétsége | 131 |
Az erkölcsi hagyomány ereje | 134 |
Az erkölcs politikai és gazdasági változásai | 135 |
Az ó-testamentum | 136 |
Az "örök" erkölcs etnográfiai változatai | 137 |
A szociológia "túlzása" | 139 |
"Ne ölj" és az ellenkezője | 140 |
A házasság | 142 |
és a tulajdon | 144 |
mint az erkölcs alappillérei | |
A krisztusi és az egyházi morál | 147 |
Veszélyt jelent-e az erkölcs változása? | 150 |
Éppen az örök erkölcs eretnekei biztosítják az erkölcs fejlődését és uralmát | 152 |
A vallás mint az erkölcs őre | 155 |
Az egyház és az állam valláserkölcsi viszontbiztosítása | 156 |
A vallás és az erkölcs közös eredetét | 157 |
cáfolják a primitív népek erkölcsmentes istenképzetei | 158 |
A vallás és erkölcs kapcsolata: fejlődésük eredménye | 160 |
amelynek során az erkölcsi elem jut túlsúlyra | 162 |
A túlvilági jutalom és büntetés | 164 |
hatásosságának kérdése | 166 |
A gonosztevők vallásossága | 168 |
Vallásos gyilkosok külföldön | 172 |
és Magyarországon | 173 |
A gonosztevők primitivitása | 175 |
az oka a valláserkölcs kudarcának | 177 |
Az őskereszténység | 178 |
és a mai társadalmi erkölcs konfliktusa | 179 |
Hit és cselekvés | 180 |
Miért ragaszkodik az állam a valláserkölcshöz? | 181 |
A vallás mint narkotikum | 182 |
Fajelmélet | 184 |
Az erőszaknak mint politikai elvnek elméleti igazolása | 185 |
Gobineau és epigónjai | 186 |
szerint a fajták nemessége determinálja a történelmet | 188 |
Fajelméleti logika | 189 |
Mi a rassz? | 190 |
A fajtaérték állandósága | 192 |
Fajtakeveredés | 193 |
Az ária mithosz | 194 |
és a turáni legenda | 195 |
Degenerál-e a fajtakeveredés? | 196 |
A magyarság mint tagadó válasz | 196 |
A rassz mint szellemi egység | 198 |
A népjellem | 200 |
Rassz és nemzet | 201 |
A homo nordicus | 204 |
és a színesek | 206 |
A felsőbbrendűségi érzés | 208 |
Érdektelen és érdekelt gyűlölet | 210 |
Antiszemitizmus | 212 |
Azok a gonosz zsidók | 218 |
A fajelmélet politikai szolgálatai | 218 |
A rassz, mint erkölcsi barométer | 219 |
érzelmi előítéletet értelmileg indokol | 220 |
Az Erger-berger a nemzetközi statisztikában | 221 |
A kriminalitás mint erkölcsi értékmérő | 222 |
A zsidók csökkenő kriminalitása | 223 |
sem bizonyíték | 225 |
A zsidók és nem-zsidók foglalkozási kriminalitása | 226 |
"Minden országnak olyanok a zsidói, aminőket megérdemel" | 230 |
A zsidó "gonoszságot" az antiszemitizmus termeli | 232 |
Az antiszemitizmus antinómiái | 233 |
és a csoportgyűlölet alkonya | 234 |
Hazafiság és nemzetköziség | 235 |
A jelszavak | 235 |
Erény-e a hazaszeretet? | 236 |
Az önzés kiszélesedése | 243 |
a kereszténységben | 244 |
a hűbériségben | 245 |
A fölvilágosodás kozmopolitizmusa | 246 |
A nemzeti állam és a hazafiság | 247 |
Mi a nemzet? | 248 |
A kultúrával együtt változik a nemzeti gondolat is | 251 |
A nemzet mint vallás | 252 |
türelmetlen minden "idegen" elemmel | 253 |
s különösen a szocializmussal | 255 |
Pedig a nemzetköziség nem ellentéte, hanem szimbiózisa a nemzeteknek | 256 |
Kultúrkapcsolatok | 258 |
csökkentik a gyűlöletet | 259 |
A nemzeti eszme igazi értékét | 260 |
nem veszélyezteti a nemzetköziség | 263 |
csupán a sovinizmus | 264 |
A. France trublionjait | 265 |
szükségkép legyőzi a magasabbrendű hazaszeretet | 267 |
Jog és gazdaság | 268 |
A társadalmi erőparallelogramm szüli a jogot | 269 |
de a politikai hatalom a gazdasági szerkezet szerint változó | 270 |
Marx tétele | 271 |
és bizonyítékai | 272 |
Csak a gazdasági feltételeknek megfelelő törvény teremt jogot | 274 |
de a törvényhozás is függ a gazdaságtól | 275 |
A marxi szabály sem generálkulcs | 276 |
Szellemi tényezők | 277 |
A gazdaság és jog, mint tartalom és forma | 279 |
Gazdasági szükségszerűség és a jog ellenállása | 280 |
úgy a munkával | 281 |
mint a tőkével szemben | 282 |
A jog és gazdaság közvetett kapcsolatai: a házasság | 284 |
és a nő vagyoni függetlensége | 286 |
Az igazságosság, mint a jog eszménye, nem gazdasági fogalom | 288 |
Az értelmiség szocializmusa | 289 |
A kiáltó vagyoni ellentétek nem a természet rendjén vagy Isten rendelésén alapszanak | 290 |
hanem a gazdasági szervezet tökéletlenségén | 292 |
A szocializmus a gazdasági rend erkölcsi bírálata | 293 |
Az értelmiség "átkozott" igénytelensége | 294 |
és önkéntes rabszolgasága | 296 |
Idegenkedésük a szocializmustól | 297 |
A szabadság | 298 |
és a magántulajdon korlátozása | 300 |
A szocializmussal szemben táplált előítéletek | 301 |
A szocializmus és a vallás | 302 |
A szocializmus és a magyar középosztály | 304 |
Szocializmus és szociáldemokrácia | 307 |
Értelmiség és proletariátus | 308 |
A munkásság bizalmatlansága | 309 |
és a kölcsönös alsóbbrendűségi komplexum | 312 |
Az értelmiség és a marxi dogmatizmus | 314 |
A fabianizmus | 315 |
és szociáldemokrata bírálata | 318 |
A fabianizmus, mint az értelmiség tanítómestere | 320 |
A szocializmus: gazdaság-ethikai mozgalom | 322 |
A hiúság vására | 324 |
A múlt presztízse | 325 |
a társadalmi szimbólumokban | 326 |
Az arisztokrácia jogcímei | 327 |
és azok eredete | 328 |
A főurak | 329 |
A köznemesség | 330 |
Földbirtok | 331 |
és az ingó vagyon | 332 |
A munka nem nemesít | 333 |
A nemesi cím varázsa | 335 |
A családi hagyomány | 336 |
Ártatlan szórakozás-e a nemesi cím? | 338 |
Jogosulatlan előnyök | 340 |
amelyeknek forrása a kasztpresztízs | 341 |
Hivatali címek | 343 |
mint a hivatalnoki tisztelettőkére kibocsátott váltók | 344 |
Címinfláció | 345 |
A kormányfőtanácsos lélektana | 347 |
A megszólítási formaságok | 348 |
A "te" és a "kérlek kegyelmes" | 349 |
A cím a hivatali életben | 351 |
és groteszksége a tudományban vagy művészetben | 352 |
Egyetemi címek | 354 |
Akadémiák | 355 |
és Spencer kritikája | 358 |
Rendjelek | 359 |
és egyéb díszjelek | 360 |
mint államhatalmi presztízsreflexek | 362 |
Rendjelvadászok | 365 |
Kitüntetés mint társadalmi értékmérő | 368 |
A hiúság legitimitása | 368 |
A hiúság értékelése | 373 |
A hiúság vására: a társadalom Teleki tere | 375 |
Tekintély és presztízs | 376 |
A kitüntetés csak presztízst ad | 376 |
Tiszteletbíróság | 378 |
A nyilvánosság ellenőrzése | 379 |
A kitüntetések korszerűtlensége | 380 |
Úr és kalmár | 382 |
A kereskedelem erkölcsi értékelése | 383 |
A hűbériség | 385 |
A kereskedelmi morál ébredése | 386 |
Úri és üzleti erkölcs | 387 |
A magyarság antikommerciális hagyományai | 388 |
és hatásuk a XIX. században | 390 |
Az úri szellem | 392 |
és a polgárság szervilizmusa | 395 |
Az arisztokrácia alkonya | 396 |
és ennek tanulsága a magyar középosztály számára | 397 |
Az istenítélet paródiája | 400 |
Az istenítélet | 400 |
és illegitim leszármazottja: a párbaj | 401 |
A büntetés kudarca | 402 |
és Anglia sikere | 403 |
a párbaj elleni küzdelemben. A becsület hiányos védelme csak ürügy | 404 |
Az önbíráskodás az osztálydivat tükrében | 405 |
A bátorság, mint a becsület ismérve | 406 |
Sérthető-e a becsület? | 408 |
Nagy Galeotto zsarnoksága | 409 |
A párbaj a becsületlátszat védelme | 410 |
A párbaj "nemzeti" sajátossága | 412 |
és az anakronisztikus kasztaspiránsok | 413 |
A zsidó párbajvelleitás | 414 |
A párbaj alkonya | 416 |
A nemek demokráciája | 418 |
A nő értékelése az Ó-korban és a Kereszténységben | 418 |
A nő jogállása nem mértéke a civilizációnak | 419 |
A történelem nemi ritmusa | 420 |
A nő és férfi hatalmi viszonyát a gazdasági helyzet dönti el | 421 |
A férfinem ellenállása | 423 |
Nőemancipáció és a szexualitás | 425 |
Az emancipáció külső hatásai | 426 |
Az érzelmi csökevények hatása | 428 |
A nemek demokráciája az emberi tökéletesedés záloga | 429 |
Irodalmi zárószó | 432 |
A szerző munkáinak jegyzéke | 436 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.