1.061.465

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az élethosszig tartó tanulás

Lifelong learning

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Központi Statisztikai Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 66 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-215-710-9
Megjegyzés: Angol nyelvű összefoglalóval. Néhány színes ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

2000 márciusában az Európa Tanács lisszaboni ülése egyebek mellett a következő' stratégiai célt fogalmazta meg: „2010-re Európa legyen a világ legversenyképesebb és legdinamikusabb tudásalapú... Tovább

Előszó

2000 márciusában az Európa Tanács lisszaboni ülése egyebek mellett a következő' stratégiai célt fogalmazta meg: „2010-re Európa legyen a világ legversenyképesebb és legdinamikusabb tudásalapú gazdasága, amely képes fenntartható gazdasági növekedés elérésére, egyre több és jobb munkalehetőség, nagyobb társadalmi kohézió megteremtésére".
Ezért az államok külön-külön és a nemzetközi szervezetek is kiemelt figyelmet fordítanak az oktatás és a szakképzés fejlesztésére, a résztvevőit körének bővítésére, valamint az erre vonatkozó információk gyűjtésére és értékelésére. Az oktatás és a szakképzés, illetve az iskolázottság, a szakképzés szintje, a résztvevők és végzettek népességen és főként a foglalkoztatottakon belüli arányai minden ország társadalmi-gazdasági fejlettségének meghatározó jellemzőivé váltak. Különböző eszközökkel, módszerekkel vizsgáljuk az egyes társadalmi csoportok, rétegek iskolázottságát, a képzésben való részvétel mértékét, az ezekre ható egyes oktatáspolitikai intézkedések hatását.
A fejlett piacgazdaságokban az oktatás-képzés egyre kevésbé fejeződik be az iskolarendszerből való kilépéssel, a szakképesítés megszerzésével. A folyamatos technológiai fejlődés szükségszerűvé teszi a képzésbe való többszöri bekapcsolódást, rendszeres továbbképzést, a gazdasági szerkezet átalakulásával járó szakmaváltást. Az egyén egész életen át tartó tanulási folyamata a munkaerőnek a gazdaság által megkövetelt változó igényekhez való alkalmazkodását szolgálja.
Az élethosszig tartó tanulás fontosságának növekedésével a tanulás fogalma is változott, bővült. Míg korábban ez jellemzően az iskolarendszerű oktatásra korlátozódott, addig az élethosszig tartó tanulás átfog minden olyan tervszerű tanulási tevékenységet, legyen az formális, nemformális vagy informális, melynek célja ismeretek szerzése, illetve készségek és kompetenciák fejlesztése. A tanulás eme kibővített fogalma minden egyes emberre értelmezhető, életkortól, munkaerő-piaci státusztól, intézményi és társadalmi keretektől függetlenül. Elvileg magában foglal mindenfajta tanulási tevékenységet, kezdve a gyermekkori készségfejlesztéstől, egészen a nyugdíjasok szellemi frissességet megőrző tanulási tréningjéig. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 5
RÉSZVÉTEL AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁSBAN 7
1. A képzésben való részvételi arányok 9
2. Az iskolarendszerű képzésben való részvétel jellemzői 13
3. Az iskolarendszeren kívüli képzésben való részvétel jellemzői 14
4. Az informális tanulásban való részvétel jellemzői 19
5. Összefoglalás 20
SUMMARY 21
TÁBLÁZATOK 23
TABLES
1. A népesség száma és megoszlása a képzésben való részvétel szerint, korcsoportonként 24
Number and distribution of the population by participation in LLL and age-group
2. A népesség száma és megoszlása a képzésben való részvétel és gazdasági aktivitás szerint .25
Number and distribution of the population by participation in LLL and economic activity
3. A képzésben részt vevők az oktatás, képzés formája szerint, korcsoportonként 26
Participation in LLL by types of education/learning and age-group
4. A képzésben részt vevők az oktatás/képzés formája és legmagasabb iskolai végzettségük szerint 28
Participation in LLL by types of education/learning and the highest educational attainment
5. A képzésben részt vevők az oktatás, képzés formája és gazdasági aktivitásuk szerint 30
Participation in LLL by types of education/learning and economic activity
6. A képzésben részt vevők az oktatás/képzés formája és lakóhelyük szerint 32
Participation in LLL by types of education/learning and regions
7. A képzésben részt vevők az oktatás/képzés formája és lakóhelyük településtípusa szerint 34
Participation in LLL by types of education/learning and settlement type of residence
8. Az iskolarendszerű oktatásban tanulók a képzés szintje, típusa és a résztvevők gazdasági aktivitása szerint 36
Participation informal education by type and level of training and economic activity of students
9. Az iskolarendszerű oktatásban tanulók a képzés szintje, típusa és a résztvevők lakóhelye szerint 36
Participation informal education by type and level of training and regions
10. A szakképzésben részt vevők az iskola szintje, típusa és a képzési területek szerint 38
Participation in vocational training by type and level of school and field of training
11. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a látogatott képzések száma és korcsoport szerint 39
Participation in non-formal education by number of training and age-group
12. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a látogatott képzések száma és gazdasági aktivitásuk szerint 39
Participation in non-formal education by number of training and economic activity
13. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a tanulás célja és korcsoport szerint 40
Participation in non-formal education by aim of learning and age-group
14. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a tanulás célja és gazdasági aktivitásuk szerint 40
Participation in non-formai education by aim of learning and economic activity
15. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a képzés szintje és gazdasági aktivitásuk szerint 41
Participation in non-f ormai education by level of training and economic avtivity
KÖZPONTI STATISZTIKAI HIVATAL, 2004
16. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a képzés formája és korcsoport szerint 42
Participation in non-formai education by type of training and age-group
17. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a képzési területek és korcsoport szerint 44
Participation in non-f ormai education by fields of training and age-group
18. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a képzés szervezője és gazdasági aktivitásuk szerint 46
Participation in non-f ormai education by organizer of training and economic activity
19. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevő foglalkoztatottak a képzés időrendje és nemek szerint 47
Participation in non-formal education among employees by type of time spent on training and sex
20. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a képzés ideje és korcsoport szerint 48
Participation in non-f ormai education by time of training and age-group
21. Az iskolarendszeren kívüli képzésben részt vevők a képzés összideje és korcsoport szerint 49
Participation in non-f ormai education by total time of training and age-group
22. Az informális tanulmányokat folytatók száma a tanulmányok jellege és korcsoport szerint 50
Number of participants in the informal learning by type of activity and age-group
23. Az informális tanulmányokat folytatók megoszlása a tanulmányok jellege és korcsoport szerint 52
Participation rate in the informal learning by type of activity and age-group
MÓDSZERTAN 55
1. A munkaerő-felmérés általános jellemzői 57
2. A 2003. II. negyedévi "Élethosszig tartó tanulás" című kiegészítő felvétel jellemzői 57
METHODOLOGY 59
1. General description of the Labour Force Survey 59
2. Description of ad hoc modul on LLL in Quater II, 2003 59
MELLÉKLET 61
APPENDIX
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az élethosszig tartó tanulás Az élethosszig tartó tanulás Az élethosszig tartó tanulás Az élethosszig tartó tanulás

Egy lapon jelölés látható.

Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba