Fülszöveg
Pál Nagy Balázs a Kecskemétfilm Kft. munkatársa pályája során több rajzos könyvet, képregényt alkotott már, így amikor a közlekedésre neveléssel kapcsolatos feladatot megkapta, tehetségével és mesterségbeli tudásával készen állt a munkára. Évekkel ezelőtt kapta a megbízást, s így már tankönyvekből, feladatlapokból, játékokból, falinaptárakból, órarendekből és egyéb kiadványokból sokak számára ismerős a "közlekedési történetek" két kulcsfigurája:
Bence és Apu.
- Hogyan születtek hősei?
- A két szereplő, a könyvek és kiadványok szerzője, szerkesztője Csóti Ferenc már "kitalálta őket". Nekem életre kellett keltenem őket - mondja Pál Nagy Balázs.
- Sokat beszélgettem a szerzővel, folyamatosan egyeztettük az elképzelt figurákat, míg végül "megszülettek". A kifestésben, Bence színeiben Orosz Andrea kolléganőm segített.
- Bencét most már az ország minden iskolájában ismerik az alsó tagozatos gyerekek. Elfogadták, talán azt is mondhatom: szeretik. A megalkotás során külön feladatot...
Tovább
Fülszöveg
Pál Nagy Balázs a Kecskemétfilm Kft. munkatársa pályája során több rajzos könyvet, képregényt alkotott már, így amikor a közlekedésre neveléssel kapcsolatos feladatot megkapta, tehetségével és mesterségbeli tudásával készen állt a munkára. Évekkel ezelőtt kapta a megbízást, s így már tankönyvekből, feladatlapokból, játékokból, falinaptárakból, órarendekből és egyéb kiadványokból sokak számára ismerős a "közlekedési történetek" két kulcsfigurája:
Bence és Apu.
- Hogyan születtek hősei?
- A két szereplő, a könyvek és kiadványok szerzője, szerkesztője Csóti Ferenc már "kitalálta őket". Nekem életre kellett keltenem őket - mondja Pál Nagy Balázs.
- Sokat beszélgettem a szerzővel, folyamatosan egyeztettük az elképzelt figurákat, míg végül "megszülettek". A kifestésben, Bence színeiben Orosz Andrea kolléganőm segített.
- Bencét most már az ország minden iskolájában ismerik az alsó tagozatos gyerekek. Elfogadták, talán azt is mondhatom: szeretik. A megalkotás során külön feladatot jelentett, hogy olyan képi megformálást alkalmazzak, ami közel áll a gyermekek világához és szeretetteljessé válik számukra. Először a téma ismeretében valamilyen állatfigura rajzolására gondoltam, de a szerzővel beszélgetve rájöttem arra, hogy itt nem egyszerűen csak kedvesnek kell lenni, hanem pedagógiai célokat is meg kell valósítani. Ezt pedig egy állandó, a közlekedést családjával, gyermektársaival és pedagógusával együtt tanuló gyermekfigura jobban szolgálhatja. Én úgy látom, hogy Bence nemcsak társat jelent az iskolás gyermekeknek, hanem követendő példát is.
- Így született meg Bence.
Vissza