kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 190 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-17-3948-1 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52536/20. |
Az Olvasóhoz | 5 |
A tanulás: az élet egyik alapfolyamata | 9 |
Problémák és tények | 9 |
A tanulás fogalmáról | 12 |
Tanulás az állatvilágban | 15 |
Idegrendszer és tanulás | 15 |
Különféle tanulási módok és eredmények | 20 |
Tanulás bevéséssel (imprinting) | 22 |
Leszoktatás a feltétlen reflexekről | 24 |
Pavlov kísérletei | 25 |
A próba-szerencse tanulás | 31 |
Tanulás "belátással" | 37 |
Összefoglalás | 42 |
Az ember és a tanulás | 42 |
A tanulás - a személyiség fejlődésének alapfolyamata? | 44 |
Az emberi fejlődés körülményei és okai | 44 |
A tanulás: ismeretek és készségek szerzése | 56 |
Tanulás az életnek | 59 |
"Életkori sajátosságok"? | 59 |
"Életkori sajátosságok" - igen vagy nem? | 62 |
Tanulnak-e az újszülöttek és a csecsemők? | 66 |
Játék és tanulás | 77 |
A dacosság is megtanulható? | 77 |
Mit tengyen a felnőtt "dacroham" esetén? | 80 |
Iskolaérett-e már vagy sem? | 82 |
Testi fejlettség | 86 |
Az elsős kisgyermek magatartási és teljesítményre ösztönző tulajdonságai | 88 |
Tanulási képesség és eredményes tanulás | 91 |
Koncentrálás és eredményes tanulás | 95 |
Az akceleráció | 104 |
Tanuljunk meg szeretni... | 108 |
Szexuális felvilágosítás és nevelés - de hogyan? | 109 |
Aranyszabályok | 112 |
Tanulás - egy életen át | 116 |
"Szerepszerű" viselkedés tanulása | 121 |
Start a felnőttkorban | 124 |
A válások számának emelkedése | 127 |
Öreg és fiatal egy fedél alatt | 129 |
"Üres lett a fészek"? | 133 |
A változás évei - válságjelek? | 135 |
Valami véget ér | 138 |
Mi lesz veled, nyugdíjas? | 140 |
Megöregedni és fiatalnak maradni! | 148 |
A tanulás művészete | 148 |
Amit Jancsi nem tanul meg...? | 149 |
Tanulási szándék és memotecnika | 152 |
Mechanikus bevésés vagy értelmes tanulás? | 153 |
Aktív tanulás - a legalkalmasabb időben | 156 |
Tervszerű tanulás | 158 |
Olvassunk gyorsan - tanuljunk lassan! | 161 |
Szuggesztopédia | 165 |
Gátlások a tanulás közben? | 168 |
Neurotikus, hibás teljesítmények | 170 |
Az "eszményi" vizsgázó | 174 |
Tanulás a munkahelyen" | 183 |
Tanuláslélektani szabályok | 183 |
Búcsú az Olvasótól | 189 |