1.059.645

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az élelmiszerpiac-szervezés néhány kérdése

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 101 oldal
Sorozatcím: A nagyüzemi gazdálkodás kérdései
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN: 963-05-0390-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A gazdaságirányítás érvényben levő rendszere - mint a szocialista termelési viszonyok továbbfejlődésének bázisa - továbbá a termelőerők felgyorsult fejlődése teremti meg annak lehetőségét, hogy a marketing, illetve a piacszervezés elméleti és gyakorlati kérdéseivel a tudomány művelői, valamint a gyakorlati gazdasági vezetők behatóan foglalkozzanak.
A szerző a mezőgazdasági, az élelmiszeripari és a kereskedelmi vállalatok, valamint a termékfelhasználók (fogyasztók) közötti piaci kapcsolatok fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata során foglalkozik azokkal a piacszervezési módszerekkel, amelyek a marketingnek a szocialista termelési viszonyok közötti alkalmazásakor felmerülnek, de ismerteti a fejlett tőkés országok marketing módszereit is. Feltárja az élelmiszerfogyasztás fejlődésének jellemzőit, a piackutatás, a reklámpropaganda, a vállalati árpolitika lehetőségeit és korlátait a szocialista gazdaságban. Kitér az élelmiszeripari és kereskedelmi vállalatok nyersanyagbeszerzési és... Tovább

Fülszöveg

A gazdaságirányítás érvényben levő rendszere - mint a szocialista termelési viszonyok továbbfejlődésének bázisa - továbbá a termelőerők felgyorsult fejlődése teremti meg annak lehetőségét, hogy a marketing, illetve a piacszervezés elméleti és gyakorlati kérdéseivel a tudomány művelői, valamint a gyakorlati gazdasági vezetők behatóan foglalkozzanak.
A szerző a mezőgazdasági, az élelmiszeripari és a kereskedelmi vállalatok, valamint a termékfelhasználók (fogyasztók) közötti piaci kapcsolatok fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata során foglalkozik azokkal a piacszervezési módszerekkel, amelyek a marketingnek a szocialista termelési viszonyok közötti alkalmazásakor felmerülnek, de ismerteti a fejlett tőkés országok marketing módszereit is. Feltárja az élelmiszerfogyasztás fejlődésének jellemzőit, a piackutatás, a reklámpropaganda, a vállalati árpolitika lehetőségeit és korlátait a szocialista gazdaságban. Kitér az élelmiszeripari és kereskedelmi vállalatok nyersanyagbeszerzési és áruterítési, és általában termékforgalmazási kérdéseire, valamint a mezőgazdasági vállalatoknak az élelmiszerfeldolgozásban és a kiskereskedelmi forgalomban betöltött növekvő szerepére. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
I. A marketing általános elméleti kérdései 9
1. A marketing megjelenésének piaci körülményei 9
2. A marketing alkalmazásának tehetőségei a szocialista gazdaságban 12
II. A marketing sajátosságai az. élelmiszer-gazdaságban 20
1. A mezőgazdasági és élelmiszertermékek piackutatásának speciális vonásai 20
2. A reklám és propaganda sajátos vonásai, feladatai az élelmiszerpiacon 25
3. A vállalati árpolitika, árstratégia és -taktika lehetőségei és korlátai 30
4. A termékválaszték és termékösszetétel alakításának kérdései az élelmiszer-gazdaságban 32
5. Marketing típusú vállalati szervezeti modell kialakítása 35
III. Az élelmiszer-fogyasztási struktúra fejlődésének jellemzői 38
1. Az egyes élelmiszercsoportok termékösszetételének és feldolgozottságának fejlesztése 43
2. Az egyes élelmiszercsoportok termelési választékának jellemzői 44
3. Az egyes élelmiszercsoportok kereskedelmi választékának jellemzői 46
4. Az élelmiszerek helyettesítése 48
5. Az élelmiszerek csomagolási választéka 50
IV. A termékforgalmazás kérdései az élelmiszergazdaságban 55
1. Az élelmiszertermékek forgalmazásának jellemzői a tőkés országokban 55
2. A hazai élelmiszer-forgalmazás jellemzői 58
3. Az élelmiszertermékek exportforgalmazása 64
4. Az élelmiszertermékek szállítási és árutérítési kérdései 66
5. Az élelmiszer-kereskedelem fejlesztése 77
V. Árkérdések az élelmiszer-termelésben 81
1. Árképzés az élelmiszertermékeknél 82
2. Az élelmiszerárak szerkezete 84
3. Az élelmiszerek hazai fogyasztói árai 85
4. Az élelmiszerek forgalmazásában felszámítható kereskedelmi árrések 87
5. Árkérdések az élelmiszertermékek forgalmazásában 89
6. Az élelmiszerek exportjának árproblémái 92
7. Az élelmiszer-termelés népgazdasági hatékonysága 95
Irodalom 101

Kopcsó István

Kopcsó István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kopcsó István könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az élelmiszerpiac-szervezés néhány kérdése Az élelmiszerpiac-szervezés néhány kérdése

A borító gerince elszíneződött, sérült.

Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba