kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Mozaik Oktatási Stúdió |
---|---|
Kiadás helye: | Szeged |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 188 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-697-193-5 |
Megjegyzés: | A könyv tankönyvi száma: MS-3245. |
Tanuljunk szerkeszteni! | |
Az elbeszélés szerkesztése | 7 |
Az elbeszélő fogalmazás fogalma és sajátosságai | 7 |
Egy elbeszélő fogalmazás tanulságai | 7 |
Az elbeszélő fogalmazás vázlata | 8 |
A fogalmazáskészítés lépései | 10 |
1. A téma és a műfaj kiválasztása | 10 |
2. Az anyaggyűjtés és a válogatás | 10 |
3. A cím és a hangnem megválasztása | 10 |
4. A vázlatírás | 13 |
5. A kidolgozás | 14 |
Szerkesszünk elbeszélő fogalmazást! | 14 |
Anyaggyűjtés, címválasztás, vázlat | 14 |
Vázlatkészítési gyakorlatok | 16 |
Alkossunk szöveget! | 17 |
A szöveg stílusa | 20 |
Javítsunk dogozatot! | 23 |
Stílusgyakorlatok | 23 |
Összefoglaló kérdések | 25 |
A leíró fogalmazás szerkesztése | 26 |
A leíró fogalmazás és sajátosságai | 26 |
A leírás rendje | 27 |
A leírás stílusa | 28 |
Stílusgyakorlatok | 29 |
Szerkesszünk leíró fogalmazást | 30 |
Anyagot gyűjtünk | 31 |
Címet választunk | 31 |
Egy kis stílusgyakorlat | 31 |
Elkészülnek a vázlatok | 32 |
Néhány leírás és tanulságai | 34 |
Összefoglaló kérdések | 37 |
Készíts leírást önállóan! | 37 |
A jellemzés szerkesztése | 38 |
A jellemzés fogalma és sajátosságai | 38 |
A jellemzés típusai és módszerei | 40 |
A jellemzés műfaja az iskolában | 41 |
Személy jellemzése | 41 |
Az irodalmi hős jellemzése | 43 |
Csoportos jellemzés | 44 |
Összefoglaló kérdések | 46 |
Az elemző-meggyőző közlésfajta fogalma és sajátosságai | 47 |
Az értekezés (az elemző-meggyőző közlésfajta) műfajai | 48 |
Az értekező fogalmazás | 53 |
Az értekező fogalmazás jegyei és módszerei | 53 |
Az értekező fogalmazás szerkezete | 55 |
Műelemzés, műértelmezés | 56 |
Az értekező fogalmazás típusai | 57 |
Az értekező fogalmazás szerkesztése | 58 |
A téma és cím kiválasztása | 58 |
Anyaggyűjtés | 58 |
Vázlatkészítés | 61 |
Kidolgozás | 62 |
Stílushibák, stílusgyakorlatok | 62 |
Összefoglaló kérdések | 66 |
Értekezzünk! | |
Értekezés (műelemzés) megadott szempont szerint | 67 |
A "kezdő " értekezők jellegzetes hibái | 68 |
Tartalmi hibák | 68 |
Nyelvtani hibák | 72 |
Szerkesztési hibák | 74 |
Milyen a jó dolgozat? | 75 |
Értekezés(műelemzés) több szempont szerint | 79 |
A lírai alkotások komplex elemzése | 86 |
Egy kis műfajelmélet | 87 |
A lírai alkotások komplex elemzésének szempontjai | 87 |
Jó, ha tudjuk! | 93 |
A komplex verselemzés szerkesztése | 95 |
Feladatok | 98 |
A novella- és regényelemzés | 99 |
A novella- és regényelemzés szempontjai | 99 |
Az epikai művek elemzésének vezérelve | 104 |
Jó, ha tudjuk! | 105 |
A novellaelemzés szerkesztése | 105 |
Hibajavítás | 109 |
Feladatok | 112 |
A drámai művek elemzése, értelmezése | 113 |
A drámai művek elemzésének szempontjai | 113 |
Jó, ha tudjuk! | 117 |
A drámai mű elemzése | 118 |
Az írói (költői) pályaszakasz (pálya) elemzése | 123 |
A korszakhatár kérdései | 123 |
Az írói, költői pályaszakasz elemzésének szempontjai | 124 |
A pályaszakasz elemzésének szerkesztése | 127 |
Feladatok | 131 |
Felkészülés az érettségi dolgozatra | |
1. lépés: Az áttekintő elemzés műfajának megismerése | 132 |
Egy irodalomtörténeti korszakot (stílusirányzatot) áttekintő elemzés szempontjai | 133 |
Az áttekintő elemzés szerkesztése | 136 |
Az érettségi dolgozat első főpróbája: az utolsó évfolyam első iskolai (vagy házi) dolgozata | 139 |
2. lépés: Ismétlő feladatok A lírai alkozások komplex elemzése című témakörből | 140 |
3. lépés: Ismétlő feladatok A regény- és novellaelemzés című témakörből | 141 |
4. lépés: Ismétlő feladatok A drámai művek elemzése című témakörből | 141 |
Az érettségi dolgozat | 143 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.