1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az egységes alapú középiskolai kísérlet tapasztalatai

Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica, Series Specifica

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Szeged
Kiadó: JATE Pedagógiai Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 227 oldal
Sorozatcím: Series specifica paedagogica
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 300 példányban készült.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pedagógiai kísérletek egyik legnagyobb problémája, eredményességüket hogyan lehet mérni, milyen viszonylag objektív mutatók alapján lehet bizonyítani, hogy széles körben való elterjesztésük... Tovább

Előszó

A pedagógiai kísérletek egyik legnagyobb problémája, eredményességüket hogyan lehet mérni, milyen viszonylag objektív mutatók alapján lehet bizonyítani, hogy széles körben való elterjesztésük pozitiv változásokat, tendenciákat eredményez a gyakorlati nevelésügyben. Különösen vonatkozik ez minden olyan iskolakísérletre, mely az iskolarendszer egészét érinti, mely a meglévő, többé-kevésbé jól vagy rosszul funkcionáló strukturát akarja átalakítani, korszerűsíteni.
A tanszékünk vezetésével immár ötödik éve folyó, a középiskola jelenlegi rendszerének átalakítását célzó kísérlet, mely a maga volumenében és időtartamában egyedülálló a magyar neveléstörténetben, kezdettől ezzel a gonddal birkózik. Az elméletben mindenki számára pozitiv, a tudományos előrejelzésekkel adekvát iskolastrukturát milyen tartalommal tudjuk megtölteni, s a rendszer és tartalom tud-e úgy funkcionálni, hogy az a jelenben és a jövőben még inkább hatékonyabb nevelési eredményeket hozzon, s az elért eredmények milyen - tudományos követelményeknek megfelelő - egzakt módszerekkel mérhető. A problémát különösen bonyolulttá tette a kísérlet komplex jellege: a hatékonyabb személyiségfejlesztéstől a képességek többoldalú fejlesztésén át a megalapozott pályaválasztásig, a rugalmas, egyik iskolatípusból a másikba való átmenetet biztosító iskolarendszertől a korszerűbb műveltség általánosabbá tételén át a középfokú technikusképzésig /s ezen belül az egész szakképzési rendszer megreformálásáig/ lényegében egész középfokú képzési strukturánk átalakítását tüztük ki célul. Vissza

Tartalom

Előszó2
Veidner János
Tudásszintmérés és alapvizsga a II. osztály végén5
Mellékletek42
Murányi Pál
A műszaki alapismeretek és a műhelygyakorlatok tananyagának szerkezete és helye a tantárgyi rendszerben175
Nagy Vilmosné - Csanádi Mihályné - Szabó László
A műszaki alapismeretek tanításának tapasztalatai183
Király Ottó
A műhelygyakorlatok tanításának tapasztalatai203
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem