Előszó
Részlet:
"Kérjük, vedd figyelembe, hogy csak negyvennégy lecke található ebben a kézikönyvben! Azonban minden egyes leckéhez számtalan történet, tevékenység, szentírásbeli idézet és audiovizuális segédanyag használható fel. Előfordulhat, hogy vannak olyan leckék, amelyekre több időt szeretnél fordítani. Nyugodtan tedd ezt! Van néhány olyan lecke, melynek anyaga kitölt két vasárnapi iskolai órát is.
Hallgass a Szellemre, miközben eldöntőd, mennyit használj fel a javasolt anyagból! Az osztályodban lévő tanulók szükségleteinek és az órán rendelkezésedre álló időnek megfelelően tervezd meg a leckét! Nem szükséges a leckével kapcsolatos valamennyi információt felhasználni. A felhasználandó információk kiválasztásánál hallgass a Szellemre, és használd a szentírásokat! Emlékezz rá, hogy az osztály tagjai számára a szentírások jelentik a legfontosabb forrást, ezért ezek megbeszélése mindig elsődleges legyen leckéid tervezésekor!
Minden egyes leckét alaposan nézz át! Gyűjts össze és készíts elő minden szükséges anyagot! Szükséged lehet arra, hogy a gyülekezeti ház könyvtárából megszerezz olyan dolgokat, mint képek, kréta, törlő. Ha úgy tervezed, hogy a tábla helyett feliratokra és plakátokra lesz szükséged, készítsd el ezeket a leckédet megelőző hét során!
Mielőtt elkezdesz tanítani, áttekintheted a tanfolyam teljes anyagát. Feltétlenül úgy oszd be az idődet, hogy a későbbi próféták élete is megfelelő figyelmet kapjon!
Ezt a kézikönyvet úgy tervezték, hogy könnyen érthető legyen, s mint ilyen, követi a vasárnapi iskola valamennyi tanfolyamához írott könyvek szabványos formátumát. Kérjük, vedd figyelembe a következőket:
1. Kibővült a javasolt osztálytermi tevékenységek köre. Úgy tűnik, hogy az osztály tagjai akkor tanulnak legjobban, ha részeseivé válnak a leckének. E tevékenységek közül néhány csak arra lett tervezve, hogy megmozgassa az osztály tagjait. A lecke során az ilyen fizikai mozgás elegendő változást nyújt a leckében ahhoz, hogy nagyobb örömöt és érdeklődést eredményezzen. Az óra munkájában való részvétel olykor magába foglal olvasásból és beszámolókból álló feladatokat. Ezeket a feladatokat előre ki kell jelölni, ezzel lehetőséget adva az osztály tagjainak a felkészülésre.
2. Ebben a kézikönyvben külön figyelmet fordítottunk arra, hogy az osztály tagjait bevonjuk a szentírások felhasználásába. A legjobb módja ennek az, hogyha az osztályt a szentírásokon keresztül egyenesen az Üdvözítőhöz vezetjük. Hagyd, hogy maguk tapasztalják meg a szentírásokat! Bíztasd őket, hogy szentírásaikat mindig hozzák magukkal az órára, olvassák, jelöljék meg és lássák el utaló jegyzettel őket az órán és otthon! (Biztosítanod kell majd, hogy a szentírásokból elegendő példány álljon az osztály rendelkezésére. Ellenőrizd a gyülekezeti ház könyvtárát, hogy rendelkezésre állnak-e további példányok!) Amikor felkéred az osztály tagjait, hogy részeket olvassanak fel az órán, körültekintően gondolj olvasási készségükre, és arra, hogyan képesek megérteni a szentírásokat! Egyik feladatod, hogy segíts nekik egyfajta szeretetet és megértést kialakítani a szentírások iránt. Ez jelentheti akár azt is, hogy egy rövidebb szentírásrészletet előre kijelölsz egy fiatal férfi vagy fiatal nő számára, hogy ő azt kényelmesen olvashassa fel az osztálynak."
Vissza