Célom a vad, abszolút imitáció, pazarló precízió. Catalogus Rerum | 5 |
Örök játék: megismerni a világot? - megőrizni a világot? | 5 |
Harsogva csicsergő, láthatatlan madarak fekete torkának "látomása" | 6 |
Kétféle hőség: a természet nyári forrósága és a beteg ember láza - harcoljatok! | 6 |
Himnikus élet - analitikus élet. Láz. Nyár. Pindaros. Proust | 7 |
Banalitás és rím perverz házassága | 7 |
Lehetőségek lázas fikciója és az imitáció: legtestvérebb testvérek | 7 |
A rajz hűsít | 7 |
Két női mozdulat | 8 |
Erosz. Állati és virági része | 8 |
Kis erkölcstan tipologia növényarcképekből | 9 |
Forma: növények adta fogalom | 10 |
Bronzvörös hajú nő hever a hegyoldalon. Idegen? ismerős? anya? szerető? | 11 |
Látásból ismert nők: életem legfontosabb liaisonjai | 12 |
A csábítások fent leírt formái | 13 |
Tovább a bronzvörös hajú nő: a szemek flört-platonizmusa | 13 |
Westöstlicher Divan: józanság és színes mesemiljő | 13 |
Hálószoba nyári hajnalban: laboratórium és sors | 14 |
Huberman | 15 |
Az élettől három dolog távolít! A szerelem állapota: szintézisvágyam líra és objektív világ egyesítésére. Matematizáló tudományos relizmus: csillagász barátom nemlírai, objektív ember. Nők és tudomány után kivezet az életből: az álom? | 21 |
A szerelem három metaforája vagy biológiai fázisa: virág, mondénség, betegség | 25 |
Lényegem: abszolút és szakadatlan intenzitásigény. De orgazmus is legyen: forma! | 27 |
Komédia. Szerelmi fóbia | 32 |
Életünk legfiktívebb, legsemmisebb része: énünk. A csak-minket imádó nő erre hívja fel figyelmünket. Eksztázis és idill: van-e még két ilyan hazugság a földön? | 33 |
Psyché, hetéra, szépség: szabadulhatunk-e a nő e három örök formájától? | 34 |
Egy naplószerű mű: a végső formula és impressziók halmazának keveréke, melyben a főszereplő az idő | 42 |
Abszolút szenvedés: álom beteg öregasszony fiatal-lányos szenvedő aktjáról. Goethe összes verseit olvasom: Goethe-mítosz és Goethe-valóság opalizáló ellentmondásai. I saw the beast most horrible: a szörny lakomája. Esteledő, elhagyatott park: elmerülés a csendben | 43 |
Zsidó temetés | 52 |
Reggeli ébredés: szűzen születni a szabadság gyötrő teljességében. Élet legyek-e, vagy mű? | 62 |
Metafora: embrió; tisztázott gondolat: kifejlett embertest | 69 |
Tett és gondolat. Elemi erosz, absztrakt metafora | 69 |
Egy faun két szeretője, elég messze kalandozó embertani és lélektani követekeztetésekkel | 70 |
Szerelmi háromszögből etikai Szentháromság | 74 |
Egy szerelemkezdet kezdetnek hagyva | 77 |
A lakás: a legfőbb metafizikum és praktikum | 80 |
Stuart II. Károly regénye. Királyi erkölcstelenség hivatásos jelképe: "fantasztikus, mint egy címeralkatrész, unalmas, mint egy akta" | 83 |
Az önkritika furora | 99 |
Flagelláns stíluselemzés: az efemerség hajszálaiba kötözött ólomnehéz örökkévalóság | 100 |
Magányos szoba gyönyöre nyári viharban | 101 |
Fiatal Goethe: fád mítoszetiket , naivan durva érzékiség | 101 |
Questionnarium doricum | 102 |
Holbein: Fiatal lány arcképe | 102 |
Haydn-szonáta és kaktusz. Regény kísérleteim: konkrét biológiai értelemben azok | 110 |
Apropó, Haydn: formabontó klasszikusok, formábabénult romantikusok | 111 |
A fúga mint materializált zene és mint tudatos érzékiség | 111 |
Két motívum | 114 |
A szépség kompilációjellege | 114 |
Most hagyjatok egyedül | 115 |
Van külön élet és külön művészet? | 117 |
Miatyánk | 117 |
A szerelem fullasztó virágházi virágbetegség | 123 |
"Politikai ellenfelem" | 124 |
Kétféle emberismeret | 126 |
Történelmi szereplők abszolút, lényegi különfélesége | 126 |
Hírlapok humbugja, rikkancsok nyomora, sznobizmus gyalázata | 127 |
Miben áll valaminek a krízise? | 130 |
Belemerülni a végzetes emberi konkrétum: a ma szolgálatába | 131 |
Démosz, kéj, magány: Don Giovanni három büntetése | 132 |
Két alfa és ómega ihletőm: természet és mondénség | 133 |
Himnusz a Végzethez | 136 |
Életem két nagy véglete: a "himnusz" és egy "érzéklési séma" | 139 |
Betegségből és balesetből származó halál különbözősége | 142 |
Étosz és igazság | 143 |
Művész és nyárspolgár | 143 |
Építészet, betegség, erosz: mind a három plasztikusságot keres | 144 |
Regényterv (II. Stuart Károly) | 145 |
Megtérés. Ágostoné. Enyém. Értéke vagy értéktelensége | 149 |
Mért nem írok drámát? | 151 |
Mellékes, hogy festő vagyok-e. Rajzolni, rajzolni! | 155 |
Stílusom rongy, mint Szent Ferenc ruhája; stílusom tüdővész, mint Szent Terézé; stílusom vér, mint a mártíroké | 156 |
A Szent (regényterv) | 157 |
A keresztényszocialista (riport) | 158 |
James I. és Jane Hobson szerelme, avagy az aránytalan harag parabolája | 159 |
Vitriolos drámaterv (a párizsi Compagnie des Quinze színésztársaságnak ajánlva) | 160 |
Őrjöngő karitász. Hála vagy gyilkosság? | 164 |
Harmonikus álomképek | 165 |
Gazdag nagykereskedők humbug munka (ő) etikája | 166 |
Szülők titka. Távoli országok titka | 168 |
Hamis egyenlet konzerv és emberiség között | 169 |
Az e világi és a nem e világi ellentéte | 170 |
Sex-biológia és sex-esztétika két véglete. J. C. Powys: Jobber Skald" | 170 |
Caracalla álma. Regényterv, fantázia, analízis | 171 |
Témám mindig egy... | 174 |
Melyik a leg-"igazabb" virág? | 175 |
Raffaelló négy madonnamodellje | 175 |
Az eltávozott ember. Hiány, nemlét: abszurd matematikai elrugaszkodások és mindennapok realitása | 176 |
Analízis és stílus | 183 |
Nem lehet egyszerre két istent szolgálni: művészetet és morált | 184 |
Áthidalhatatlan és kétségbeejtő különbség: írásaim és gondolataim között | 184 |
Az eltávozott után és nyomában | 187 |
A nyár: legnagyobb kosz és legnagyobb rend | 188 |
Ami megváltoztatja a regényhős leírt arcképét | 189 |
Mikor a fizikai súlypont a tárgyakon (szavakon) kívül esik | 189 |
Az ifjú Bonington óráiból. Fantáziák akvarelljeinek nézése közben | 190 |
Álom és próza viszonya. Realitás- vagy irrealitásösztönünk-e az "igazibb?" | 191 |
"Charles VII." szenvedéseinek genealógiája | 197 |
Valaki a szomszédban zongorán gyakorol; olvasok egy misztikus regényt; gondolkozom sorsomon: szédítő és gyötrelmes három világ | 197 |
Hogyha az ember semminek sem születik igazán? | 198 |
Az egyén nyavalyája és a társadalom nyavalyája. Regényterv | 200 |
Himnuszt írjak vagy regényszerű adatkatalógust a szerelem lehetetlenségéről? | 203 |
Hátborzongató dolog a művészet centrumában látni a művészet mérgét | 206 |
Három különböző figura, három értelmetlenség, három szenvedés | 207 |
Nyári délután dolgozószobámban. Beszélgetés matematikus barátommal. Témák: háború és számelmélet. Vagyis? Halál és az értelem útja az érthetetlenségig - kísérteties kővendégek | 214 |
Két lehetséges programom: aszketikus-katolikus erkölcs vagy teljes életemnek a matematikára való feláldozása | 217 |
A Boston Weekly 1935. július 20-i száma - kommentátorok, regénytervek | 222 |
Életem és művem három determináló pillére: álom, mondénség, növények | 226 |
Parabola teljesülhetetlen álmokról és lehetetlen valóságokról. Regényterv | 232 |
"Merchant" Hengrik angol király, "Pallida" Fülöp spanyol király, Ydoleza spanyol királynő, Ucia d'Avar spanyol hercegnő - regényterv négy főszereplővel | 236 |
Két világ. Egyik: Isten, ember, szenvedés. Másik: természet, szépség, boldogság. Kizárják egymást? | 239 |
A problémátlanság jelképe: egy kiss fonnyadásnak indult margarétacsokor | 244 |
Nyelvek varázsló-kuruzsló hatása. Sir Thomas Browne és Francois Mauriac olvasása | 246 |
Egyetlen metafora felé vagy: milljó metafora felől egyetlen ember felé? | 254 |